طرح کنگره درباره ترامپ

به گزارش بلندانیوز، ایسنا نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا متممی را به لایحه بودجه نظامی این کشور برای سال اقتصادی 2021 اضافه نمود که دونالد ترامپ را ملزم می نماید تا هر زمان که نیروهای ارتش در داخل آمریکا و در خلال ناآرامی های مدنی مستقر شدند، برای کنگره شفاف سازی کند.

طرح کنگره درباره ترامپ

این متمم روز دوشنبه با 215 رای موافق در مقابل 190 رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تایید شد.

بعضی از قانونگذاران پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که قانون قیام را برای استقرار نیروهای ارتش در واکنش به آشوب ها و غارت ها در سراسر آمریکا اجرایی می نماید، نگرانی خود را ابراز نموده اند؛ این تهدید از سوی ترامپ در پی ناآرامی های ناشی از کشته شدن جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست پلیس این کشور مطرح شده است.

این قانون به رئیس جمهوری آمریکا این اجازه را می دهد تا در شرایط خاص مانند ناآرامی های سراسر این کشور نیروهای ارتش را برای سرکوب بی نظمی های مدنی، آشوب و بلوا مستقر کند.

در پی کشته شدن این شهروند سیاه پوست در 25 مه و واکنش خشونت آمیز نیروهای امنیتی، آمریکا صحنه زد و خورد نیروها و معترضان شد و به سرعت سراسر آمریکا و دیگر کشورها را در بر گرفت. در این میان غارت هایی هم از سوی بعضی انجام شد که واکنش گروه های فعال را در پی داشت.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 910

به "طرح کنگره درباره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کنگره درباره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید