خبرنگاران بایدن رفتار پنتاگون با تیم انتقالی را غیرمسئولانه خواند

به گزارش بلندانیوز، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری منتخب آمریکا رفتار پنتاگون با تیم انتقالی خود را غیرمسئولانه خواند و خواهان همکاری و شفافیت بیشتر پنتاگون دولت ترامپ با این تیم شد.

خبرنگاران بایدن رفتار پنتاگون با تیم انتقالی را غیرمسئولانه خواند

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن عصر دوشنبه به همراه کامالا هریس معاون اول خود پس از جلسه توجیهی مسئولان امنیتی منتخب خود این مطلب را در یک نطق تلویزیونی عنوان نمود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اظهار کرد: ما با مانع تراشی رهبران سیاسی در وزارت دفاع و دفتر مدیریت و بودجه روبرو شده ایم. در حال حاضر، ما اطلاعات مورد احتیاج خود را در حوزه مهم امنیت ملی به دست نمی آوریم. تیم من به یک تصویر واضح از شرایط استقرار نیرو و دید کامل در بودجه دفاعی احتیاج دارد.

وی تاکید نمود: حقیقت این است که به بسیاری از آژانس های این وزارت خانه که برای امنیت ما حیاتی هستند، آسیب های متعددی وارد شده است. بسیاری از آنها از نیروی انسانی، توانایی و اخلاق تهی شده اند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، بازسازی ابزارهای سیاست خارجی را مشکل کلیدی خود و معاون اولش دانست و ادامه داد: ما گام های نخستین را از دیپلماسی آغاز می کنیم.

بایدن با اشاره به گزارش های دریافتی از تیم انتقالی خود در وزارت خارجه و آژانس امداد این وزارت خانه، بر سرمایه گذاری اولیه در دیپلماسی و تقویت رابطه با شرکای نزدیک آمریکا تاکید نمود.

وی بر ضرورت همکاری در موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی تاکید نمود و گفت آمریکا به تنهایی نمی تواند این مسائل را حل نماید. آمریکا کمتر از 15 درصد آلودگی کربنی دنیا را برعهده دارد اما بدون همکاری 85 درصد دیگر و اجرای تعهداتشان، دنیا به سمت گرم تر شدن می رود، طوفان ها بدتر می شوند و تغییرات آب وهوایی زندگی و جان ها را تهدید می نماید.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین به بحران همه گیری کرونا هم اشاره نمود و اضافه نمود: باید سیستم بهداشتی را در هرکجای دنیا با سرمایه گذاری مشترک متحدانمان تقویت کنیم که در غیر این صورت، در برابر همه گیری بعدی بسیار آسیب پذیر خواهیم شد.

بایدن به روابط با چین هم اشاره نمود و گفت چین باید به خاطر مسایل سوء استفاده تجاری، حقوق بشری، تکنولوژی و مانند آن جوابگو گردد و موضع دولت من بسیار قوی تر خواهد بود و در این رابطه ائتلافی را با متحدان و شرکایمان تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سهم آمریکا در اقتصاد دنیا 25 درصد است، یادآور شد اما با گردهم آوردن شرکای دموکراتیک ما در سراسر دنیا، اهرم مالی ما به 2 برابر افزایش می یابد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی فعلی که باعث خلاء همکاری با متحدان این کشور شده است، اظهار کرد: تقویت اتحاد با شرکا، نشانه یک رهبری هوشمند و قدرتمند است. از این رو، مجبوریم که اعتماد و صداقتمان را افزایش دهیم که یافتن راه هایی برای همکاری با ما یا بدون ما را آغاز نموده است.

بایدن با بیان اینکه در گفت وگو با منتخبان دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خود درباره چگونگی روبروه با مسائل چین و روسیه گفتگو نموده است، اضافه نمود: ما باید در روبروه با این دو، صندلی خود را تقویت کنیم که شامل مدرن کردن اولویت های دفاعی برای بازدارندگی بهتر تهاجم است نه ادامه سرمایه گذاری بیش از حد در سیستم های قدیمی که برای مقابله با تهدیدات گذشته طراحی شده اند.

وی با تاکید بر نوسازی ظرفیت های دفاعی در مقابله با تهدیدهای جدیدی همچون حملات سایبری ادامه داد: ما همچنان در حال دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به هک شدن سیستم سولار ویندز و آسیب پذیری که از آن داشتیم، هستیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه نمود: همانطور که در هفته گذشته گفتم، این حمله یک خطر جدی را برای امنیت ملی ما تشکیل داد. ما باید شکاف موجود بین توانایی های فعلی و آنچه که باید باشیم را رفع سازیم.

بایدن بر بازدارندگی، شناسایی، مختل کردن و پاسخ دادن به این نوع رخنه در آینده تاکید نمود و گفت: این جایی است که دموکرات ها و جمهوری خواستار اتفاق نظر دارند که باید به صورت دوحزبی درباره آن کار کرد تا امنیت بهتری برای مردم آمریکا در برابر بازیگران مخرب سایبری، فراهم ساخت.

وی اضافه نمود: به همین دلیل است که هیچ چیزی نباید در جریان انتقال دولت ، نادیده گرفته گردد. تیم من به یک تصویر روشن از شرایط استقرار نیروهایمان در سراسر دنیا و عملیات های ما برای بازداشتن دشمنانمان احتیاج دارد. ما به طور کاملا واضح به برنامه بودجه دفاعی احتیاج داریم تا هرگونه فرصت سوء استفاده دشمنان از سردرگمی یا عقب ماندن بسته گردد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین به شرایط مرزهای جنوبی این کشور اشاره نمود و یادآور شد: دولت ترامپ به طور نظام مند یک شرایط غمبار انسانی در مرزهای جنوبی ایجاد نموده است.

بایدن بر بازسازی توانایی لازم برای پذیرش ایمن و سریع پناهجویان بدون ایجاد بحران کوتاه مدت در بحبوحه همه گیری مرگ بار تاکید نمود و گفت: اینها مسائل سختی است و دولت فعلی با کوشش برای از بین بردن ظرفیت ما، آنها را بسیار سخت تر نموده است.

وی برنامه خود را لغو محدودیت های ورود از چند کشور اسلامی که ترامپ در چهار سال گذشته وضع کرد، در همان روز نخست آغاز به کار خود برشمرد و اضافه نمود: اما همچون انداختن یک کلید برای روشن کردن همه چیز- به ویژه در میانه یک بیماری همه گیر- ساده نیست.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر مدیریت کارآمد و توزیع عادلانه واکسن در میان همه آمریکایی ها تاکید نمود.

بایدن همچنین به انفجار خودروی بمب گذاری شده در نشویل ایالت تنسی که روز آدینه رخ داد، اشاره نمود و آن را نشان دهنده احتیاج به هوشیاری مستمر در سراسر کشور دانست.

وی اضافه نمود: این بمب گذاری یادآوری قدرت مخرب یک فرد یا یک گروه کوچک بود، من می دانم که قلب همه آمریکایی ها با مردم نشویل است زیرا آنها دوباره بازسازی می شوند و از این آسیب دیدگی بهبود می یابند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1199

به "خبرنگاران بایدن رفتار پنتاگون با تیم انتقالی را غیرمسئولانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن رفتار پنتاگون با تیم انتقالی را غیرمسئولانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید