30 اکیپ کار مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را انجام می دهند

به گزارش بلندانیوز، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از اوایل آبانماه سال گذشته تا به امروز با تشکیل 44تیم دیده بانی و30اکیپ مبارزه در سطح 8 هزار و926هکتار از اراضی استان با ملخ صحرایی مهاجر صورت گرفته و بیشترین سطح مبارزه با پوره ملخ صحرایی بوده است.

30 اکیپ کار مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را انجام می دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امان الله طوقی اضافه نمود: از سطح 8 هزار و926 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان های سرباز، قصرقند، فنوج، نیکشهر، کنارک و چابهار، 8 هزار و 33 هکتار مبارزه با پوره ملخ و893هکتار با ملخ صحرایی بالدار صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: علیرغم شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی رصد و مبارزه شبانه روزی با این آفت بین المللی را با 21دستگاه سمپاش ulv پشت وانتی و دستی و300دستگاه انواع سمپاش دیگر در استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه می دهند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: تا به امروز 6تن انواع سموم شیمایی علیه ملخ صحرایی مهاجر استفاده شده و سموم مورداستفاده نیز مورد تأیید سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 675

به "30 اکیپ کار مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 اکیپ کار مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید