کرونا در اروپا، از خطر نابودی 20 میلیون شغل تا نگرانی ها درباره موج دوم کرونا

به گزارش بلندانیوز، نهاد مربوط به اتحادیه های کارگری اروپا حدود 20 میلیون شغل را به دلیل کرونا در معرض خطر نابودی ارزیابی نموده است.

کرونا در اروپا، از خطر نابودی 20 میلیون شغل تا نگرانی ها درباره موج دوم کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران بحران کرونا همچنان در اتحادیه اروپا ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.

نتیجه جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کشور ایسلند شرایط استثنائی اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا را تمدید نمی نماید. این شرایط استثنائی اواسط ماه مارس در این کشور اعمال شده و در شب 18 ماه می به انتها می رسد.

20 میلیون شغل در اروپا در معرض خطر نابودی واقع شده است

همچنین بر اساس ارزیابی نهاد مربوط به اتحادیه کارگری های اروپا Etuc تا حدود 20 میلیون نفر می توانند در این اتحادیه به وسیله بحران کرونا شغل خود را از دست بدهند.

دبیر کل این نهاد اروپایی در بروکسل گفته است که حداقل 15 میلیون و شاید 20 میلیون نفر در این بحران از شغل خود برکنار خواهند شد.

10 هزار شغل در بخش ریلی آلمان زیر تیغ کرونا

اتحادیه راه آهن آلمان هم EVG هم به دلیل بحران کرونا بیش از 10 هزار شغل در این بخش را در معرض خطر ارزیابی نموده است.

انتقاد اتحادیه اروپا از کمپین اطلاعاتی روسیه در دوران کرونا

رئیس این نهاد آلمانی درباره خطر چشمگیر کاهش مشاغل در این بخش با توجه به بحران کرونا هشدار داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم به فعالیت های ضد اطلاعاتی روسیه در بحران کرونا انتقاد وارد نموده است.

سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره به نشریه بیلد آلمان گفته است که آنالیز های ما نشان می دهد که منابع مختلف رسمی و مورد حمایت دولت روسیه همچنان نظریه های توطئه و اطلاعات نادرست را در اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه خود گسترش می دهند.

وی تاکید نمود که هدف این کمپین اطلاعاتی روسیه این است که اعتبار اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و همچنین فرایند غلبه بر این بحران را زیر سوال قرار دهند و اعتماد عموم به نهادهای بومی را تضعیف نمایند. این فرایند روسیه احتمالا تاثیرت بالایی بر سلامت عمومی خواهد داشت.

خطر ورشکستگی در انتظار صنعت گردشگری آلمان

اتحادیه فدرال صنعت گردشگری آلمان هم از موج ورشکستگی در این صنعت به دلیل بحران کرونا ابراز نگرانی نموده است. این اتحادیه یک صندوق نجات میلیاردی را برای این صنعت در آلمان ضروری دانسته است.

رئیس این اتحادیه در آلمان اعلام نموده که در مجموع حدود 1.2 میلیون شغل در این صنعت در معرض خطر واقع شده است. به گفته وی اقتصاد توریسم در آلمان تنها در سال 2020 بیش از 100 میلیارد فروش خود را از دست خواهد داد.

مقامات ایالت نیدرزاکسن و زاکسن آلمان درخواست نموده اند که فصل بعدی لیگ فوتبال آلمان با تماشاگر برگزار گردد.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در لهستان

در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در ورشوی لهستان هم چندین نفر دستگیر شدند که یکی از سیاستمداران اپوزیسیون هم در بین آن ها بود.

اعتراضات ضد محدودیت ها در سوئیس

همچنین اعتراضات ضد کرونایی در برن سوئیس هم توسط نیروهای پلیس منحل شد. به دلیل شیوع بحران کرونا تجمعات بیش از 5 نفر در کشور سوئیس ممنوع است. بر اساس اطلاعات رسانه های سوئیسی تعداد زیادی معترض توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. اعتراضات دیگری هم در شهرهای باسل و زوریخ وجود داشت که توسط پلیس منحل شد.

هشدار نخست وزیر ایتالیا درباره افزایش مبتلایان در جریان کاهش محدودیت ها

نخست وزیر ایتالیا هم جزئیاتی درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی در کشورش که از روز دوشنبه اجرایی می گردد را خاطرنشان کرد. بر این اساس از 26 خرداد ماه سینما و تئاتر در ایتالیا آغاز به کار می نماید. از سوم ژوئن (14 خرداد ماه) هم سفرهای بین کشورهای اروپایی آزاد شده و بدون قرنطینه انجام می گردد.

نخست وزیر ایتالیا در عین حال درباره خطر افزایش شمار مبتلایان در دوران کاهش محدودیت های کرونایی هشدار داد.

لهستان هم قواعد قرنطینه کرونایی خود را تغییر داده که بر اساس آن پزشکان و پرستاران می توانند بدون محدودیت برای کار به آلمان سفر نمایند و در مقابل کادر بهداشتی که از آلمان وارد این کشور می شوند هم به مدت دو هفته در قرنطینه قرار نمی گیرند.

مجارستان هم از روز دوشنبه کاهش تدریجی اقدامات ضد کرونایی را در پیش می گیرد.

جلیقه زردهای فرانسوی دوباره به خیابان آمدند

در فرانسه هم برای اولین بار بعد از کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری شهرها اعتراضات موسوم به جلیقه زردها علیه سیاست های دولت برگزار گردید. این در حالی است که وزیر کشور فرانسه پیش از آن یادآوری نموده بود که تجمعات بیش از 10 نفر در فرانسه ممنوع است.

اعتراضات موسوم به جلیقه زردها حدود یک سال و نیم است که به صورت منظم علیه سیاست های اصلاحی رئیس جمهور فرانسه برگزار می گردد.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان هم ازسوء استفاده راستگرایان افراطی از تجمعات اعتراضی علیه محدودیت های ضد کرونایی برای پیشبرد اهداف خود هشدار داده است.

همچنین برای اولین بار از آغاز بحران کرونا در عرض 24 ساعت در ایالت زاکسن- آنهالت هیچ مورد ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که دولت آلمان در هفته های ابتدایی امسال میلادی خطر بحران کرونا را دست کم گرفته و با نادیده دریافت هشدارها در این باره زمان با ارزشی را برای مهار این ویروس از دست داد.

کاهش موارد مرگ کرونایی در اسپانیا

در اسپانیا هم موارد مرگ کرونایی برای اولین بار در دو ماه گذشته به زیر صد نفر کاهش پیدا نموده است. وزارت بهداشت اسپانیا اعلام نموده است که در عرض 24 ساعت گذشته 87 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم کرونا در اروپا

دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی هم اروپاییان را به بیداری بیشتر در مبارزه با ویروس کرونا فراخوانده است. هانس کلوگ، مدیر بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است که این اپیدمی هنوز تمام نشده.

وی با اشاره به کاهش موارد مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی در عین حال گفته است که هنوز زمان مناسبی برای جشن دریافت نیست.

وی با نگرانی به پاییز نگریسته و درباره هم زمان شدن شیوع بیماری های فصلی مانند آنفولانزا با موج دوم کرونا هشدار داد. وی تاکید نمود که در چنین شرایطی حتی بهترین سیستم های بهداشتی هم به زانو در خواهند آمد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اتحادیه اروپا هم از ابتلای حدود 230 کودک در اروپا به بیماری مرموز التهابی از ابتدای امسال میلادی تا به حال خبر داده است. هنوز کاملا تعیین نیست که آیا این بیماری با ویروس کرونا در ارتباط است.

کرونا همچنان در اروپا گسترش یافته و افراد بیشتری را مبتلا می نماید

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 277719 نفر به کرونا مبتلا شده و 27650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال 240161 نفر به کرونا مبتلا شده 34466 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 224760 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 31763 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارها در فرانسه هم تا به حال 179365 نفر به کرونا مبتلا شده و 27625 نفر هم در اثر ابتلا به ین بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس آمارها تا به حال 176252 نفر به کرونا مبتلا شده 8027 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

پلیس آلمان هم با توجه به نقض بسیاری محدودیت های ضد کرونایی از طرف معترضان در آلمان اقدامات شدیتری را علیه نقض نمایندگان این قوانین در پیش می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 794

به "کرونا در اروپا، از خطر نابودی 20 میلیون شغل تا نگرانی ها درباره موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از خطر نابودی 20 میلیون شغل تا نگرانی ها درباره موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید