کره جنوبی و آمریکا: کره شمالی برای سومین بار در 10 روز گذشته، آزمایش موشکی انجام داد ، دو موشک پرتاب شده در آب های دریای ژاپن فرود آمدند

به گزارش بلندانیوز، منابع اطلاعاتی آمریکا ادعا کردند که کره شمالی بامداد امروز آدینه دو موشک دیگر پرتاب نموده است.

کره جنوبی و آمریکا: کره شمالی برای سومین بار در 10 روز گذشته، آزمایش موشکی انجام داد ، دو موشک پرتاب شده در آب های دریای ژاپن فرود آمدند

به گزارش یونهاپ این منابع همچنین بدون ارایه جزئیات بیشتری اعلام نمودند این پرتابه ها که در آب های دریای ژاپن فرود آمد شبیه آزمایش های موشکی دو هفته گذشته این کشور بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز با تایید این شلیک ها اعلام نمود این پرتابه ها به ترتیب در ساعت های 2:59 و 3:23 دقیقه صبح از استان همگیونگ جنوبی پرتاب شدند.

کره جنوبی همچنین احتمال داد پیونگ یانگ شلیک های دیگری را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، این پرتاب سومین پرتاب کره شمالی در 10 روز گذشته است ارتش کره جنوبی اعلام نمود کره شمالی بامداد روز چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را از مکانی در نزدیکی ونسان، واقع در شرق این کشور، شلیک کرد.

کره شمالی هفته گذشته نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد جئونگ کیئونگ دو وزیر دفاع کره جنوبی اعلام نمود که نوع موشک های آزمایش شده روز چهارشنبه مشابه موشک های هفته پیش است.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته گذشته کشورش را هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف نموده است.

کره شمالی که از چند ماه پیش از شروع مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف نموده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر ملاقات نموده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 1398 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر ملاقات کردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 321

به "کره جنوبی و آمریکا: کره شمالی برای سومین بار در 10 روز گذشته، آزمایش موشکی انجام داد ، دو موشک پرتاب شده در آب های دریای ژاپن فرود آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و آمریکا: کره شمالی برای سومین بار در 10 روز گذشته، آزمایش موشکی انجام داد ، دو موشک پرتاب شده در آب های دریای ژاپن فرود آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید