پامپئو: اگر کره شمالی به میز مذاکره بازنگردد ترامپ ناامید خواهد شد

به گزارش بلندانیوز، وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره خلع سلاح اتمی طی روزها یا هفته های آینده شروع گردد.

پامپئو: اگر کره شمالی به میز مذاکره بازنگردد ترامپ ناامید خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری نموده که طی روزها و هفته های آینده واشنگتن و پیونگ یانگ به مذاکرات خلع سلاح اتمی بازگردند.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی در این زمینه از زمان شکست مذاکرات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی پایتخت ویتنام در ماه فوریه 2019 به بن بست رسیده است.

ترامپ و کیم در ماه ژوئن دوباره با یکدیگر دیدار و توافق کردند که مذاکرات خلع سلاح از سر گرفته گردد. با این وجود این روند همچنان متوقف است و هیچ مذاکره جدیدی صورت نگرفته است.

مایک پامپئو یک شنبه شب در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: ما می دانیم که کیم جونگ اون به تعهد خود برای خلع سلاح اتمی ادامه می دهد و امیدواریم که طی روزها و شاید هفته های آینده به میز مذاکره با آنها برگردیم. این بهترین نتیجه است.

به دنبال برگزاری رزمایش ارتشهای کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره که پیونگ یانگ نسبت به آن اعتراض نموده بود، کره شمالی چندین موشک بالستیک آزمایش کرد.

پامپئو در این زمینه گفت که علیرغم این آزمایشهای موشکی، که وی آن ناامید کننده خوانده، کیم جونگ اون تعهدات خود به واشنگتن را نقض ننموده است و هدف آمریکا همچنان خلع سلاح اتمی این کشور است.

وی در ادامه مصاحبه با ای بی سی نیوز اضافه کرد: من فکر می کنم دونالد ترامپ خیلی ناامید خواهد شد اگر کیم جونگ اون به میز مذاکره بازنگردد یا آزمایشهای موشکی انجام دهد که مغایر با توافقات انجام شده است.

ابراز امیدواری پامپئو برای آغاز دوباره مذاکره با کره شمالی است که پیونگ یانگ اخیرا با انتقاد شدید از اظهارات پامپئو علیه این کشور تاکید نموده بود که پامپئو برای دیپلماسی ایالات متحده سم است.

مایک پامپئو اخیرا در واکنش به آزمایشهای موشکی کره شمالی، این اقدامات را نگران کننده خوانده و تاکید نموده بود که تحریمهای علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور به طور کامل خلع سلاح اتمی نگردد سرجای خود باقی خواهد ماند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 178

به "پامپئو: اگر کره شمالی به میز مذاکره بازنگردد ترامپ ناامید خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: اگر کره شمالی به میز مذاکره بازنگردد ترامپ ناامید خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید