کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در چین

به گزارش بلندانیوز، در چهار ماه نخست سال جاری سرمایه گذاری خارجی در چین بیش از چهار درصد کاهش یافت.

کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، داده های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین در مجموع چهار ماه نخست امسال به 286.55 میلیارد یوان (40.36 میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.6 درصد کاهش نشان می دهد. اصلی ترین دلیل این فرایند کاهشی با وجود شروع نسبتا خوب در ماه ژانویه، ناشی از انتشار ویروس کرونا بوده است.

تنها در ماه آوریل حجم سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در چین در مقایسه با آوریل 2019 به میزان 11 درصد کاهش داشته است.

هر چند که کووید-19 در چین تا حد زیادی مهار شده و فرایند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی شروع شده است، اما این کشور با بیش از 4630 کشته و 83 هزار مبتلا، کماکان اصلی ترین کانون درگیر با این بیماری در سطح دنیا محسوب می گردد.

در بین بخش های مختلف، بیشترین رشد سرمایه گذاری مربوط به خدمات فنی با 46.9 درصد، تجارت الکترونیک با 73.8 درصد و صنایع های تک با 2.7 درصد بوده است. کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن طی این مدت سرمایه گذاری های خود در چین را 13 درصد افزایش داده اند؛ در حالی که اتحادیه اروپا 29.1 درصد کمتر در این کشور سرمایه گذاری نموده است.

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی 1997 تا 2019 معادل 4.52 میلیارد دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری 134.96 میلیارد دلاری سال 2018 و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری 1.83 میلیارد دلاری سال 2000 بوده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی نموده است که رشد مالی چین در امسال تحت تاثیر شیوع کرونا، تعطیلی کسب و کارها و اخلال در تجارت خارجی به زیر دو درصد برسد که در صورت تحقق، این نرخ رشد ضعیف ترین رشد مالی ثبت شده چهار دهه اخیر دومین اقتصاد عظیم دنیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 786

به "کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید