تور ارزان ترکیه: رشته پزشکی در ترکیه تحصیل پزشکی در ترکیه

به گزارش بلندانیوز، تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل رشته پزشکی در کشور ترکیه، کنکور پزشکی ترکیه ،آزمون ورودی پزشکی ترکیه ، دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه ، برترین دانشگاه پزشکی کشور ترکیه شرایط کار پزشکان در کشور ترکیه را در این مقاله مورد تحقیق و آنالیز علمی قرار می دهیم. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر می باشد؟ آیا تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ شرایط کار پزشکی در ترکیه چگونه است؟ کنکور پزشکی ترکیه چه نام دارد؟ آزمون ورودی پزشکی ترکیه به چه زبانی است؟برترین دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه کدامند؟ آیا شرایط کار پزشکان در ترکیه مناسب می باشد؟ آیا تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟ در این مقاله به کلیه این پرسش ها پاسخ می دهیم و مانند گذشته اطلاعات دقیق و به روزی را برای شما عزیزان فراهم می نماییم.

تور ارزان ترکیه: رشته پزشکی در ترکیه تحصیل پزشکی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

  • شرایط کلی تحصیل رشته پزشکی در کشور ترکیه
  • دانشگاه های برتر پزشکی ترکیه 2020
  • مدارک مورد احتیاج جهت پذیرش در رشته پزشکی ترکیه
  • شهریه ها و مخارج تحصیل پزشکی در ترکیه
  • مخارج زندگی دانشجویی در ترکیه
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی در ترکیه
  • شرایط کار پزشکی در ترکیه بعد از تحصیل
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی پزشکی ترکیه
  • شرایط کار پزشکی در ترکیه بعد از تحصیل
  • سخن آخر در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط عمومی تحصیل رشته پزشکی در کشور ترکیه

ابتدا در مورد شرایط تحصیل پزشکی در کشور ترکیه اطلاعاتی ارائه می دهیم از رویای تحصیل پزشکی دارند و آن کسانی که تا به امروز نتوانسته اند در رشته های پزشکی مشغول به تحصیل شوند می توانند به کشور ترکیه فکر کنند.

تحصیل پزشکی در کشور ترکیه که یکی از راه های مهاجرت به ترکیه است و مورد توجه بسیاری از متقاضیانی قرار گرفته است که قصد تحصیل پزشکی در خارج از ایران را دارند. در ابتدا امر پرسش های فراوانی برای متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور ترکیه به وجود می آید که تعدادی از آن ها را در ادامه مشاهده می نماییم.

  • آیا مدارک دانشگاه­های تحصیل پزشکی در کشور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟
  • مخارج تحصیل پزشکی در کشور ترکیه حدوداً چقدر خواهد شد؟
  • مزایا و تفاوت های تحصیل رشته پزشکی در ترکیه نسبت به تحصیل پزشکی در روسیه ، تحصیل پزشکی در اروپا و تحصیل پزشکی در بلاروس چیست؟

به منظور ورود به رشته های پزشکی اشخاص باید در کشور ترکیه ابتدا یک دوره کالج یک ساله را بگذرانند تا برای کنکور پزشکی ترکیه آمادگی مورد احتیاج را پیدا کنند.در واقع تحصیل پزشکی در کشور ترکیه بدون آزمون امکان پذیر نیستزبان تحصیل پزشکی در کشور ترکیه انگلیسی و یا ترکی می باشد . دوره تحصیل برای دانشجویان پزشکی کشور ترکیه 6 ساله است. دانشگاه ها در کشور ترکیه دولتی و خصوصی می باشند. دو نوع آزمون ورودی پزشکی ترکیه وجود دارد، یکی YOS و دیگری SAT. فرق آزمون SAT و YOSدر این می باشد که برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی افراد احتیاج دارند تا آزمون YOS را بدهند و اشخاصی که می خواهند در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل شوند آزمون SAT را باید پشت سر بگذارنند. بعد از این که افراد توانستند وارد دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه شوند، عموماً باید دو سال اول را به خواندن دروس علوم پایه اختصاص دهند.

سال سوم شامل معرفی نظری و عملی بیماری هاست. بعد از آن در سال پنجم دانشجویان رشته پزشکی باید دوره یک ساله کارآموزی بالینی را پشت سر بگذارند و خاتمه در سال ششم باید دانشجویان در بیمارستان ها مشغول به تمرین عملی کار پزشکی شوند. در این دوره شهفرایندان ترکیه با درآمدهای میانه وارد بیمارستان ها می شوند و از خدمات پزشکی بیمارستا ن ها استفاده می کنند. در واقع این دوره برای دانشجویان یک دوره کارورزی نهایی است. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه برای ورود به دانشگاه های دولتی بسیار سخت می باشد. زیرا اشخاصی که می خواهند وارد رشته پزشکی شوند، در دانشگاه های دولتی احتیاج به نمرات بالایی در آزمون YOS دارند. هر دانشگاه آزمون YOS مخصوص خود را دارد. آزمون YOS برای تحصیل پزشکی در این کشور به زبان ترکی است اما امکان تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی نیز برای این متقاضیان فراهم شده است. اما باید دانشجویان توجه داشته باشند که برای ورود به دانشگاه انگلیسی زبان باید آزمون SAT را پشت سر بگذارند. در بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه تحصیل پزشکی بر اساس سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی می باشد. افرادی که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند باید بدانند که از سال سوم به بعد باید م زبان ترکی را فرا گرفته باشند و دانش خوبی از این زبان داشته باشند. زیرا از سال سوم به بعد باید با مردم مرتبط بوده و باید قدرت برقراری ارتباط کلامی با مردم را داشته باشند. از سوی دیگر افرادی که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند، اگر به زبان های دیگری هم تسلط داشته باشند برای آن ها امتیاز بزرگی محسوب می شود. زیرا کشور ترکیه کشوری گردشگر پذیر است و به خاطر این موضوع اشخاص زیادی از اروپا، روسیه آسیا و کشور عربستان به آن کشور می آیند مثلاً برای مقاصد جراحی زیبایی از این کشور استفاده می کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه

سیستم آموزش در دانشگاه های ترکیه به صورت ترمی - واحدی است و بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی به زبان های ترکی و یا فرانسه و یا آلمانی ارائه می شود. همچون کشور ایران ترم تحصیلی پاییز از اکتبر شروع شده تا انتهای ژانویه ادامه دارد و ترم تابستانی از ماه جولای تا آخر ماه آگوست می باشد.

ترکیه دارای 100 دانشگاه دولتی و خصوصی می باشد که عموم دانشگاه های دولتی به زبان ترکی یا به صورت خیلی محدود به زبان انگلیسی و بیشتر دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. بسیاری ازدانشگاه های دولتی در ترکیه آزمون ورودی دارند همچون کشور ایران اسامی قبول شدگان در این آزمون در روزنامه های رسمی منتشر می شود. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه را در ادامه با هم آنالیز می کنیم.

مراحل اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه های ترکیه :

1- در مرحله نخست بعد از تعیین نمودن دانشگاه خود در ترکیه می بایست فرم پذیرش دانشگاه را تکمیل نموده و ارسال نمایید.

2- در این مرحله شما بعد از تکمیل نمودن فرم پذیرش دانشگاه ، در خواست خود را ارائه نموده و مدارک تحصیلی مورد احتیاج اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های ترکیه را به دانشگاه تسلیم نمایید. در صورتی که چند مورد را در پذیرش بخواهید اعم از خوابگاه، زبان و.. باید در فرم پذیرش اعلام کنید.

3- شما این امکان را دارید که در فرایند پذیرش از چند دانشگاه هم زمان پذیرش خود را در خواست نمایید.

4- پیش از تمام شدن زمان مورد احتیاج، ترجمه مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه نمایید.

5- در صورت پذیرفته شدن شما به وسیله دانشگاه برای شما نامه پذیرش صادر خواهد شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

از موارد خیلی مهمی که دانشجویان در انتخاب خود برای تحصیل در ترکیه در نظر دارند، مخارج تحصیل در دانشگاه ها است. در مورد مخارج تحصیل در ترکیه می توان به دو صورت دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی موضوع را مورد آنالیز قرار داد.

در خیلی از مواقع علت دانشجویان برای انتخاب کشور ترکیه جهت تحصیل هزینه های پایین آن است. اما در واقع به این گونه است که در زمان تحصیل در دانشگاه های ترکیه مخارج را باید بر اساس دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در رشته های گوناگون تفکیک نمود.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه

  • در رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی و رشته داروسازی: در حدود 700 لیر تا حدود 26000 لیر در سال است.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در دیگر رشته ها در مقطع لیسانس در حدود 2000 تا 4000 لیر برای هر سال به صورت متغیر است.
  • هزینه های تحصیل در رشته های غیر پزشکی در مقطع فوق لیسانس و مقطع دکترا در حدود 1000 لیر تا 2500 لیر برای هر سال متغیر است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی و رشته داروسازی و زیر شاخه های آن به صورت سالیانه در حدود 17000 دلار تا حدود 30000 دلار بر اساس هر دانشگاهی متغیر می باشد.
  • هزینه های تحصیل در سایر رشته ها در مقطع لیسانس حدود 2000 دلار تا حدود 3500 دلار در سال فرق دارد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در سایر رشته ها حدود 4000 دلار تا 9000 دلار در سال متغیر خواهد بود.

برای کسانی که برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه و یا دانشگاه های دولتی ترکیه مدرک زبان نداشته باشند می توان هم دوره های زبان انگلیسی و هم دوره های زبان ترکی درخواست داد. هزینه دوره های زبان ترکی یا دوره های زبان انگلیسی در حدود 2000 دلار تا حدود 5000 دلار در سال می باشد.

دوره های آماده سازی آزمون YOS برای ورود به دانشگاه های ترکیه که احتیاجمند این آزمون می باشند هم ارائه می شود که حدود 1200 تا 1500 دلار هزینه خواهد داشت.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم

به منظور ورود به دانشگاه های ترکیه حتما به این نکته توجه داشته باشید تا دانشگاه مربوطه مورد تأیید باشد . لذا برای سهولت شما نام دانشگاه های مورد تأیید ترکیه را در متن ذیل آورده ایم .

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ترکیه (وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران)

گروه الف (ممتاز)

Bilkent University

Bogazici University

گروه ب (خوب):

Hacettepe University

Istanbul University

Gazi Universitesi

Sabanci University

KOC University

Istanbul Technical University

Middle East Technical University

گروه ج (میانه):

Dokuz Eylul Universitesi

Ege Universitesi

Karadeniz University of Technology

Marmara Universitesi

Cukurova Universitesi

Anadolu University

Ataturk University

Ankara University

Mimar Sinan University

Yildiz Technical University

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ترکیه (وزارت بهداشت و درمان و پزشکی ایران)

  • دانشگاه جراح پاشا (استانبول)
  • دانشگاه حاجت تپه (آنکارا)
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آنادولی (اسکی شهیر)
  • دانشگاه دکوز ایلول (ازمیر)
  • دانشگاه غازی (آنکارا)
  • دانشگاه اژه (ازمیر)
  • دانشگاه عثمان غازی (اسکی شهیر)
  • دانشگاه مرمره (استانبول)
  • دانشگاه چکوراوا (آدانا)
  • دانشگاه کارا دنیز (ترابزون)
  • نوزده مایس (سامسون)
  • اولوداغ (بورسا)

دانشگاه های برتر پزشکی ترکیه 2020

کمتر کسی وجود دارد که وقتی می خواهد در کشوری مشغول به تحصیل شود اعتبار دانشگاه های کشور مقصد را مورد آنالیز قرار ندهد. زیرا که آینده فرد به نوع دانشگاه و مدرکی که از آن دانشگاه می گیرد بستگی دارد. پس یکی از مهمترین مواردی که باید دانشجویان بین المللی پیش از تحصیل خود بدانند، اعتبار دانشگاه های کشور مقصد می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی ترکیه

به منظور ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل شده به وسیله دانشجو
  • مدرک فارغ التحصیلی دیپلم
  • داشتن مدرک زبان در صورت تحصیل به زبان انگلیسی
  • اثبات داشتن بودجه تحصیل
  • فیش پرداختی درخواست بین 35 تا 100 دلار آمریکا
  • داشتن نمرات آزمون های YOS یا SAT
  • شهریه ها و هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

مخارج تحصیل در دانشگاه های پزشکی در ترکیه بسیار متفاوت و متنوع است. زیرا هزینه های دانشگاه های خصوصی با دانشگاه های دولتی تفاوت بسیار زیادی دارند. مثلاً در دانشگاه های دولتی شما اگر بخواهید تحصیل کنید باید سالیانه هزینه ای بین 240 تا 1500 دلار بپردازید ، اما در دانشگاه های خصوصی هزینه های تحصیل شما بین 10 تا 25 هزار دلار متفاوت خواهد بود. مسلماً ورود به دانشگاه های دولتی سخت تر بوده و به علت هزینه های کم ورود به این دانشگاه ها بسیار رقابتی می باشد. افرادی که دوره های YOS را گذرانده باشند، می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه های دولتی شرکت کنند و اشخاصی که دوره های SAT را گذرانده باشند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه های خصوصی شرکت کنند. در واقع هزینه های که دانشگاه های کشور ترکیه اشخاص زیادی را به این فکر انداخته است تا در این کشور بتوانند مشغول به تحصیل دوره های پزشکی شوند. اما فقط کشور ترکیه نیست که این امکان را دارد، کشورهای دیگری مانند فرانسه و اسپانیا، آلمان و اتریش نیز امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده اند.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

موضوع خیلی مهم دیگری که برای دانشجویان مورد توجه می باشد، مخارج زندگی در کشور مقصد است. کشور ترکیه برای تحصیل از کشورهای مقرون به صرفه محسوب می شود و مخارج زندگی زیادی برای فرد ندارد در واقع به طور میانه ماهیانه بین 400 تا 500 دلار برای یک فرد دانشجو در کشور ترکیه هزینه ضروری است. البته با توجه به سبک زندگی اشخاص ممکن است هزینه ها بیشتر شود. از طرف دیگر مخارج مربوط به خرید کتاب و هزینه های اداری برای شخص نیز بین 100 تا 150 دلار در ترم می باشد.

نکته دیگر که در موضوع مخارج زندگی بسیار تاثیر گذار می باشد، میزان تورم کشور ترکیه می باشد. در واقع نرخ تورم هر چقدر بالاتر باشد، ثبات برای قیمت ها کمتر وجود خواهد داشت و در واقع گرانی بیشتر می شود. در نمودار زیر می توانید ببینید که میزان تورم در کشور ترکیه نزدیک به 12 درصد می باشد. نرخ تورم ترکیه در مقابل بعضی کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است و این موضوع ممکن است برای اشخاصی که روی مخارج زندگی در تاریخ امروز حساب نموده اند نتوانند در سال های آینده هزینه های خود را تامین کنند. با نرخ موجود اگر کشور ترکیه در مهار تورم پیروز نباشد، به طور قطع در چند سال دیگر این هزینه ها افزایش پیدا می نماید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل پزشکی در ترکیه

یکی از نکاتی که مورد علاقه دانشجویان بین المللی می باشد گرفتن بورسیه از خارج کشور است. اما گرفتن بورسیه برای تمامی دانشجویان امکان پذیر نیست . معمولا فرایند گرفتن بورسیه به این صورت است که دانشجو پس از وارد شدن به دانشگاه و گذراندن یک الی دو ترم، اگر بتوانند نمرات بالایی و معدل خوبی در این ترم ها نشان دهد می تواند از دانشگاه درخواست بورسیه نماید. دانشگاه همواره تعداد محدودی افراد را شامل بورسیه می نماید. در واقع سهمیه بورسیه در دانشگاه ها بسیار محدود می باشد. شاید در یک ترم دو یا سه نفر و بسته به نوع دانشگاه شاید تعداد بیشتری را نیز مشمول بورسیه کنند. بعد از این که دانشجو درخواست بورسیه را به دانشگاه می دهد، دانشگاه نمرات و معدل اشخاص متقاضی را مورد آنالیز قرار می دهد و از بین آن ها کسانی که شایستگی بیشتری برای دریافت بورسیه دارند را انتخاب می نماید. از طرف دیگر تمام دانشگاه ها برنامه بورسیه را ممکن است نداشته باشند. در هنگامی که شخص شرایط پذیرش دانشگاه را می خواند، امکان بورسیه شدن و یا نشدن را در شرایط اولیه دانشگاه می توان مشاهده نمود.

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در ترکیه

افراد می توانند با آوردن نمره مناسب در رشته های پزشکی موردعلاقه خود تحصیل کنند.

  • دندانپزشکی: ورود به رشته دندانپزشکی نیز باید آزمون های YOS و آزمون SAT را دانشجویان بدهند تا بتواند وارد این رشته شوند تفاوت آن با رشته پزشکی این است که این دوره 5 ساله می باشد .
  • داروسازی: دوره داروسازی همچون دوره دندانپزشکی 5 ساله است و برای ورود به این رشته اشخاص باید آزمون YOS و آزمون SAT را داده باشند.
  • پرستاری: به منظور ورود به رشته پرستاری کشور ترکیه، افراد احتیاجی به دادن آزمون ندارند و این دوره برای دانشجویان علاقه مند چهار ساله است.

شرایط اخذ ویزای تحصیل پزشکی ترکیه

بعد از دوره کالج، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در ترکیه خواهد رسید. هنگامی که شما در یک دانشگاه پذیرفته شدید، باید مدارکی را برای اخذ ویزای دانشجویی کشور ترکیه تهیه نمایید و با آن مدارک به سفارت کشور ترکیه مراجعه کنید. مدارکی که باید به سفارت کشور ترکیه تحویل دهید از این قبیل می باشد:

  • نسخه کامل نامه پذیرش دانشگاه شما
  • فرم درخواست ویزا که از سفارت کشور ترکیه دریافت نموده اید
  • گذرنامه معتبر دارای تاریخ بیش از مدت اقامت شما
  • هزینه ویزا (بسته به ملیت شما تفاوت دارد)
  • عکس مقدار پاسپورت

فرایند اخذ ویزای شما در کنسولگری کشور ترکیه هشت هفته طول خواهد کشید. بعد از این که شما وارد کشور ترکیه شدید ظرف یک ماه باید درخواست اقامت را داده باشید. درخواست اقامت به اداره پلیس داده می شود.

شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در ترکیه

برترین مقصد برای دانشجویان پزشکی کشوری می باشد، که دارای شرایط بسیار مناسبی برای کار دانشجویان هنگام فارغ التحصیلی باشد. البته کسانی که پس از تحصیل پزشکی قصد کار در کشور ایران را دارند باید در دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در ترکیه تحصیل نموده باشند تا بتواند در ایران کار پزشکی انجام بدهند. باید بدانیم که چگونه می توان شرایط کار پزشکان در ترکیه را مورد آنالیز قرار داد. در واقع یک فاکتور علمی برای آنالیز این موضوع وجود دارد و آن نرخ بیکاری کشور مورد نظر می باشد. هر چقدر تعداد افراد بیکار در کشور مورد نظر پایین تر باشند نشان دهنده این موضوع است که شرایط کاریابی در این کشور برای افراد دانشجو مناسب تر می باشد. در اینجا می خواهیم نرخ بیکاری کشور ترکیه را مورد آنالیز قرار دهیم. نرخ بیکاری کشور ترکیه در آخرین میزان ثبت شده برابر با 13.79درصد است. نرخ بیکاری فعلی ترکیه بسیار بالاست و برای کاریابی افراد دانشجو اصلا نرخ مناسبی محسوب نمی شود و شرایط بعد از تحصیل در این کشور خیلی آسان نیست.

سخن پایانی در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل رشته پزشکی در کشور ترکیه، شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه، دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در ترکیه ، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در ترکیه ، زبان تحصیل پزشکی در ترکیه ، تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون ، آزمون SAT ، آزمون YOS ، فرق آزمون SAT و YOS را در این مقاله مورد بحث و آنالیز علمی قرار دادیم. زبان تحصیل پزشکی در ترکیه انگلیسی یا ترکی می تواند باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه کم هزینه م و بعلاوه مخارج زندگی نیز در این کشور پایین می باشد اما مدارک معتبری را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد و نمی توانید با مدارک که از دانشگاه های ترکیه دریافت نموده اید در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید. تحصیل در دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در ترکیه بیشتر برای افرادی مفید است که می خواهند پس از تحصیل در ایران مشغول به کار شوند. تحصیل در دانشگاه های رایگان مانند اسپانیا فرانسه آلمان و اتریش می تواند برای دانشجویان گزینه ای بهتر محسوب شود زیرا اعتبار بالای مدارک پزشکی باعث می شود که شما اجازه کار در تمامی اتحادیه اروپا را داشته باشید و مدارک شما در این منطقه مورد قبول باشد. خبرنگاران این مقاله را برای شما عزیزان و همراهان همیشگی تهیه نموده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه می توانید با مشاورین مربوطه در این امر تماس حاصل نموده و از آنان مشاوره در این خصوص دریافت نمایید.

منبع: اینترنت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1773

به "تور ارزان ترکیه: رشته پزشکی در ترکیه تحصیل پزشکی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: رشته پزشکی در ترکیه تحصیل پزشکی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید