تور آلمان ارزان: نگرانی آلمان درباره افزایش روزافزون قیمت انرژی

به گزارش بلندانیوز، افزایش قیمت انرژی و کمبود آن در اروپا بعلاوه نگرانی هایی را در آلمان ایجاد نموده است و کمیسیون اروپا هم کاهش وابستگی به واردات با تکیه بر طرح حمایت از آب وهوا را برای مبارزه با این شرایط در دستور کار قرار داده است.

تور آلمان ارزان: نگرانی آلمان درباره افزایش روزافزون قیمت انرژی

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه دی ولت آلمان در مطلبی نوشت: هزینه های انرژی در آلمان بالاست و مخازن هنوز به مقدار لازم برای قبل از شروع فصل استفاده از وسایل گرمایشی پر نشده اند. در آلمان ترس از کمبود گاز و تنگناهای عرضه، آپارتمان های سرد و تعرفه های سرسام آور افزایش پیدا نموده است.

افزایش قیمت گاز در آلمان نگران نماینده است، قیمت عمده فروشی گاز در 12 ماه گذشته سه برابر شده است. توماس انگلکه، از انجمن مصرف نمایندگان جمهوری فدرال آلمان پیش بینی نموده است که افزایش قابل توجه قیمت ها در سال آینده برای مشتریان خصوصی هم شکل گیرد. وی امنیت عرضه گاز در کشورش را نگران نماینده ارزیابی نموده است.

جولیا ورلیندن، سخنگوی سیاست انرژی سبزها در مجلس آلمان در این باره گفته است: هنوز معین نیست افزایش قیمت عمده فروشی گاز تا چه حد به مشتریان نهایی آسیب خواهد رساند.

وی از عرصه سیاسی خواسته است این مسئله را کاملاً مدنظر قرار دهد.

با کاهش بحران کرونا در اروپا اقتصاد این منطقه در راستا بهبود قرار گرفته و این منجر به افزایش تقاضای گاز به ویژه در شرکت ها شده است. هرچه تقاضا بیشتر گردد قیمت ها افزایش می یابد. از طرفی ازآنجایی که نفتکش هایی که گاز مایع را در کشورهای فراورینماینده ذخیره نموده اند به جایی راهنمایی می شوند که بیشترین سود را برای آن ها دارد بیشتر آن ها در زمان حاضر به آسیا سفر می نمایند، نتیجه این می گردد که گاز در اروپا گران تر و کمیاب تر می گردد.

انگلکه بعلاوه از دولت آلمان درخواست نموده است به سرعت مذاکرات خود با کشورهای صادرنماینده گاز مانند روسیه و نروژ را شروع کند. وی در این باره گفته است که اساساً روس ها با این مسئله موافق هستند.

اتحادیه اروپا کوشش می نماید از این مسئله جلوگیری کند که افزایش قیمت انرژی بهبود مالی پساکرونا را به خطر بیندازد.

کمیسیون اروپایی از همه کشورهای عضو درخواست نموده است به صورت هدفمند از خانوارها حمایت نمایند و در صورت لزوم مشاغل کوچک را برای مدتی محدود از مالیات بر انرژی معاف نمایند.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا بعلاوه گفته است: 97 درصد نفت مصرفی در اتحادیه اروپا باید وارد گردد. وابستگی به واردات گاز 90 درصد است. استقلال انرژی باید به اولویت های اصلی در اتحادیه اروپا تبدیل گردد.

اتحادیه اروپا بعلاوه استراتژی کاهش وابستگی به واردات در بخش انرژی را دنبال می نماید. طرح موسوم به حمایت سبز در اتحادیه اروپا همه کشورهای عضو این اتحادیه را ملزم می نماید ترکیب انرژی خود را به صورت اساسی تغییر دهند و به دور از گاز و نفت به سمت حمایت گسترده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و یا فراوری برق از نیروی باد روی آورند.

کمیسیون اروپا بر این عقیده است هرچقدر تحولات سبز (به منظور حفاظت از آب وهوا) بیشتر پیشرفت کند اروپا کمتر به سوخت های فسیلی وابسته خواهد شد. بروکسل می خواهد بار اضافی از افزایش هزینه های انرژی به خصوص بر دوش خانواده های فقیر را کاهش دهد.

هفته آینده قیمت انرژی در اروپا دوباره اولویت اصلی اتحادیه اروپا خواهد بود و سران کشورها در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد.

قیمت عمده فروشی گاز طبیعی بین ژانویه و اکتبر حدود 440 درصد در اروپا افزایش داشته است و این گاز برای گرمایش و فراوری برق مورد استفاده قرار می گیرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1619

به "تور آلمان ارزان: نگرانی آلمان درباره افزایش روزافزون قیمت انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: نگرانی آلمان درباره افزایش روزافزون قیمت انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید