کارگاه احرام بافی فعالیت خود را در شوشتر آغاز کرد

به گزارش بلندانیوز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، کارگاه احرام بافی فعالیت خود را در شوشتر آغاز کرد.

کارگاه احرام بافی فعالیت خود را در شوشتر آغاز کرد

کارگاه احرام بافی با مدیریت مرضیه برگ ریزان، هنرمند کارآفرین در حوزه احرام بافی و با هماهنگی و نظارت میراث فرهنگی با هدف آموزش، درآمدزایی و اشتغال موثر فعالیت خود را در شوشتر شروع کرد.

احرام بافی یکی از رشته های پارچه بافی سنتی ایران و رشته بومی استان خوزستان محسوب می گردد که نوعی بافت از الیاف پشم و پنبه با طرح های ساده هندسی است.

در گذشته نوع بدون نقش این دست بافته را به عنوان پوشش احرام در اجرای مناسک حج بکار می بردند اما هم اکنون احرامی در میزان های گوناگون در قالب سجاده، پادری، روفرشی، روتختی، کیف و محصولات مشابه بافته می گردد.

شهر کهن شوشتر یکی از مهمترین مراکز بافت احرام در خوزستان بشمار می آید و در حوزه صنایع دستی به عنوان شهر ملی احرام بافی معرفی شده است.

احرام از جمله صنایع دستی ایران بوده که کارگاه های فراوریی متعددی از آن از سالها پیش در شوشتر در زمینه فراوری و آموزش این هنر فعال بوده اند.

وجود صنعت احرام بافی و کارگاه های این صنعت در شوشتر باعث شده تا این شهرستان به عنوان شهر احرام بافی ایران به ثبت ملی برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1954

به "کارگاه احرام بافی فعالیت خود را در شوشتر آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه احرام بافی فعالیت خود را در شوشتر آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید