چین: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند

به گزارش بلندانیوز، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنج شنبه) با بالا گرفتن تنش ها بر سر تایوان تاکید نمود، آمریکا در جایگاهی نیست که اظهارات غیر مسئولانه مطرح کند.

چین: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی توییتری نوشت: تایوان، تایوان چین است. آمریکا در جایگاهی نیست که اظهارات غیر مسئولانه مطرح کند.

به نظر می رسد این اظهارات لیجیان واکنشی به موضع گیری آمریکا در مورد تایوان باشد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از تایوان مقابل آنچه کوشش روزافزون چین برای ارعاب و فشار بر این جزیره خودگردان با استفاده از ارتش خود توصیف نموده بود، حمایت کرد.

تایوان این ماه با 153 ماموریت آموزشی نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین در حریم هوایی بین المللی و حدود 100 تا 150 مایلی جنوب غرب این جزیره روبرو شد. از دیدگاه تایپه، این پروازها بار سیاسی دارند و تهدید واقعی به شمار می فرایند. بعلاوه روز چهارشنبه یک مقام چینی گفت فعالیت های نظامی چین علیه دولت تایوان و حامیان خارجی آن است و همین دیدگاه تایپه را تایید می نماید.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون سه شنبه گفته بود که فعالیت های نظامی چین در نزدیکی تایوان و دریاهای چین شرقی و چین جنوبی بی ثبات کننده است و فقط خطر محاسبه اشتباه را افزایش می دهد.

سخنگوی پنتاگون با بکارگیری نام رسمی چین گفته بود: حمایت و روابط دفاعی ما از تایوان همچنان علیه تهدید کنونی جمهوری خلق چین همسو است. و ما به پکن تاکید می کنیم که پایبند راه حل مسالمت آمیز برای اختلافات دو سوی تنگه باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1632

به "چین: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید