بورس های آسیایی سبزپوش شدند

به گزارش بلندانیوز، در معاملات امروز، بیشتر بورس های آسیایی تحت تاثیر عملکرد صعودی بورس وال استریت در معاملات آخر هفته، روندی صعودی داشتند.

بورس های آسیایی سبزپوش شدند

برای سفر با تور پوکت تابستان همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از انتشار آمار مثبت اشتغال که نشان داد نرخ بیکاری آمریکا به کمترین سطح 18 سال اخیر رسیده اما تعداد شغل های ایجاد شده در ماه آوریل و متوسط درآمد کمتر از تخمین ها بوده است، هر 3 شاخص مهم بورس وال استریت در انتها معاملات هفته گذشته عملکردی مطلوب داشتند و شاخص داو جونز با 1.4 درصد افزایش به 24262.51 واحد رسید. در انگلیس نیز شاخص فوتسی 100 با 0.9 درصد افزایش در سطح 7567.14 واحدی بسته شد.

این آمارها باعث کاهش نگرانی ها از احتمال چهار مرتبه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ تورم و تقویت اقتصاد شد که در هفته های اخیر بر روی بازارهای جهانی تاثیر گذاشته است.

در معاملات امروز بورس های آسیایی شاخص هانگ سنگ با 0.4 درصد افزایش به 30052.81 واحد و شاخص شانگهای کامپوزیت چین با 0.6 درصد افزایش به سطح 3108.93 واحد رسید. بورس سیدنی استرالیا 0.5 درصد افزایش یافت و بورس های ولینگتن نیوزلند، تایپه تایوان، جاکارتا اندونزی و مانیل فیلیپین کار خود را با افزایش به انتها بردند.

این در حالی بود که شاخص نیک کی 225 توکیو تا انتها معاملات صبح با 0.5 درصد کاهش به 22372.14 واحد رسید و بورس سنگاپور هم روندی نزولی داشت. در کره جنوبی بورس سئول به دلیل تعطیلات عمومی بسته بود.

گرگ مک کانا- استراتژیست ارشد موسسه اکسی تریدر گفت: مساله تعجب آور در مورد عملکرد درآمدی درخشان این فصل این است که بازارهای سهام به سطوح بالاتر نرفته اند.

همچنین پس از این که مذاکره مقامات عالی رتبه آمریکایی و چینی در هفته گذشته به نتیجه ای نرسید، سرمایه گذاران در مورد مسائل تجاری بین دو کشور نگران باقی مانده اند. استفان اینس- مدیر بخش آسیا- اقیانوسیه موسسه اودانا گفت: هر خوش بینی که سرمایه گذاران نسبت به مذاکرات چین و آمریکا داشتند باید اکنون تحت تاثیر این حقیقت که دو طرف هیچ اطلاعیه رسمی از نتایج مذاکرات خود منتشر نکردند قرار گرفته باشد. شایعاتی وجود دارد که این دو ابرقدرت پس از آن که آمریکا نتوانست امتیاز خاصی از چین بگیرد در دو دنیای متفاوت از یکدیگر به سر می برند.

معامله گران همچنین منتظر اعلام تصمیم دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- درخصوص تداوم حضور یا خروج آمریکا از برجام هستند. او تا دوازدهم ماه می فرصت دارد تصمیم خود را اعلام کند.

بهای نفت اکنون به بالاترین سطح چهار سال اخیر رسیده است: نفت وست تگزاس اینترمدیت با 38 سنت افزایش به 70.10 دلار در هر بشکه و نفت برنت با 7 سنت افزایش به 74.94 دلار در هر بشکه رسید، افزایش بهای نفت همچنین باعث افزایش ارزش نمادهای انرژی در معاملات امروز بورس های آسیا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 404

به "بورس های آسیایی سبزپوش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس های آسیایی سبزپوش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید