تور فیلیپین ارزان: هشدار آمریکا به چین پس از تنش با فیلیپین در دریای چین جنوبی

به گزارش بلندانیوز، آمریکا اقدامات چین در استفاده از آب پرفشار علیه قایق های پشتیبان فیلیپینی در دریای چین جنوبی را خطرناک، تحریک آمیز و غیرقابل توجیه توصیف نموده و هشدار داد که حمله مسلحانه به کشتی های فیلیپینی موجب بکارگیری تعهدات دفاعی متقابل آمریکا می شود.

تور فیلیپین ارزان: هشدار آمریکا به چین پس از تنش با فیلیپین در دریای چین جنوبی

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: واشنگتن در بحبوحه بحرانی که مستقیما صلح و ثبات منطقه ای را تهدید می نماید، در کنار متحد خود یعنی فیلیپین ایستاده است.

وی اضافه نمود: پکن نباید در فعالیت های قانونی فیلیپین در منطقه مالی انحصاری فیلیپین مداخله کند.

ند پرایس توضیح داد: آمریکا در حفظ نظم بین المللی دریایی مبتنی بر قوانین در کنار متحدان فیلیپینی می ایستد و بار دیگر تاکید می نماید که یک حمله مسلحانه به کشتی های دولتی فیلیپینی در دریای چین جنوبی موجب بکارگیری تعهدات دفاعی متقابل آمریکا می گردد.

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روز آدینه در تماسی تلفنی با دلفین لورنزانا، همتای فیلیپینی اش بار دیگر بر تعهدات دفاعی واشنگتن نسبت به مانیل تاکید نمود و متعهد شد تا در کنار متحدان فیلیپینی بماند.

پنتاگون در بیانیه ای گفت: آنها بر اهمیت ضروری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی تاکید نموده و متعهد شدند تا در روزهای آینده به این ارتباطات نزدیک ادامه دهند.

فیلیپین رو پنجشنبه قویا اقدامات کشتی های گارد ساحلی چین را محکوم کرد. به گفته مانیل، گارد ساحلی چین قایق های پشتیبان فیلیپینی را که به سمت یک جزیره مرجانی تحت تصرف فیلیپین در دریای چین جنوبی در حرکت بودند، متوقف نموده و علیه آنها متوسل به استفاده از آب پرفشار شده است.

این رویداد چند روز پس از ملاقات مجازی جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین رخ داد؛ ملاقاتی که با هدف تضمین جلوگیری از تبدیل شدن رقابت های شدید و جدی میان این ابرقدرت ها به یک درگیری برگزار گردید.

ند پرایس اضافه نمود: آمریکا قویا معتقد است که اقدامات چین در راستای تاکید بر ادعاهای گسترده و غیرقانوی اش بر دریای چین جنوبی، صلح و ثبات در این منطقه را متزلزل می نماید.

یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، این اقدامات گارد ساحلی چین را خطرناک، تحریک آمیز و غیرقابل توجیه دانست. وی اضافه نمود: این تازه ترین اقدام در سری اقدامات پکن برای ارعاب و تحریک دیگر کشورهاست که صلح و ثبات در این منطقه و بعلاوه نظم بین المللی را متزلزل می سازد.

واشنگتن بارها تاکید پکن بر ادعاهای قلمرویی اش در دریای چین جنوبی را محکوم نموده است؛ جایی که برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز بر آن ادعای مالکیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1661

به "تور فیلیپین ارزان: هشدار آمریکا به چین پس از تنش با فیلیپین در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: هشدار آمریکا به چین پس از تنش با فیلیپین در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید