پائولو جنتیلونی مامور تشکیل دولت ایتالیا شد

به گزارش بلندانیوز، پائولو جنتیلونی 62 ساله امروز (یکشنبه) به عنوان نخست وزیر مکلف از سوی رییس جمهوری ایتالیا انتخاب شد.

پائولو جنتیلونی مامور تشکیل دولت ایتالیا شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آسوشیتدپرس، پائولو جنتیلونی در دولت ماتئو رنتزی به عنوان وزیر امور خارجه مشغول به کار بود. او از حزب حاکم دموکراتیک و از متحدان رنتزی محسوب می گردد که پس از شکست سنگین در رفراندوم چهارم دسامبر از سمت نخست وزیری استعفا نموده بود.

جنتیلونی پیشتر هم در دولت رومانو پرودی به عنوان وزیر ارتباطات فعالیت می کرد. این سیاستمدار اهل ایتالیا امروز از سوی سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا به ریاست دولت جدید مکلف شد و احتمالا جلسه رای اعتماد دولت او چهارشنبه همین هفته برگزار می گردد. با این حال بعضی از احزاب اپوزیسیون از جمله جنبش پنج ستاره گفته اند که این جلسه را بایکوت می نمایند.

رئیس جمهوری ایتالیا با درخواست اپوزیسیون کشورش برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت نموده است؛ اپوزیسیون هم در مقابل با درخواست او برای تشکیل دولت چند حزبی مخالفت کرد. انتخابات پارلمانی قرار بود فوریه 2018 برگزار گردد اما با این تحولات ممکن است یکسال زودتر انجام گردد.

شکست رنتزی در رفراندوم قانون اساسی ایتالیا موجب شد تا او دو سال و 10 ماه پس از پذیرش سمت نخست وزیری، استعفا دهد. رنتزی به شدت کوشش داشت تا اختیارات سنای کشورش را کاهش دهد و فرایند قانونگذارای را ساده تر کند. او قبل از رفراندوم گفته بود که در صورت شکست استعفا می دهد. این کناره گیری احتمال روی کار آمدن جناح های راستگرا را در انتخابات آینده پارلمانی محتمل کرد؛ از جمله از حزب جنبش پنج ستاره.

جنتیلونی پس از دریافت حکم رسمی از رئیس جمهوری ایتالیا، رایزنی با جناح های سیاسی را برای تشکیل دولت شروع می نماید و باید فرایند پیشرفت خودش را به رئیس کشور ایتالیا گزارش دهد. اگر او نتواند حمایت سیاسی لازم را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد، رئیس جمهوری ایتالیا فرد دیگری را معین می نماید اما اگر جنتیلونی پیروز گردد، دولت جدید ظرف روزهای آینده تشکیل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 418

به "پائولو جنتیلونی مامور تشکیل دولت ایتالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پائولو جنتیلونی مامور تشکیل دولت ایتالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید