تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری فلورانس

به گزارش بلندانیوز، جاذبه های گردشگری فلورانس

شهر تاریخی و خوش آب و هوای فلورانس در شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است و یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای این کشور محسوب می گردد. فلورانس به علت این که همچنان آثار تاریخی بسیاری در آن قرار گرفته است که می تواند حال و هوای بسیار دلپذیری را برای مسافران فراهم می آورد. برای تماشای تمامی جاذبه های گردشگری فلورانس هفته ها احتیاج است که شما در این شهر بنمانید و تمام کلیساها و بناهای تاریخی آن را مشاهده کنید اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره جاذبه های گردشگری فلورانس صحبت کنیم تا زمانی که شما عزیزان به این شهر دیدنی سفر کردید بدانید که برای گشت و گذار باید به کدام سمت این شهر تاریخی بروید تا در مدت زمانی که در این شهر فلورانس در ایتالیا هستید برترین استفاده خودتان ببرید.

تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری فلورانس

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

1- کلیسای جامع سانتا ماریا | Cathedral of Santa Maria del Fiore

کلیسای جامع در شهر فلورانس در میدان دوامو قرار گرفته است و به عنوان یکی از نمادهای زیبایی در این شهر محسوب می گردد، نام این کلیسا سنتا ماریا دل فیوره است و گنبد آجری رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی است که در این کلیسا به چشم می آید و نظر هر بیننده ای رو جلب می نماید، برای اینکه بتوانید به بالای گنبد این کلیسا دسترسی داشته باشید باید 464 پله را طی کنید. هنگامی که شما به داخل این کلیسا می روید نمونه هایی از رجحانن شاهکارهای هنر و معماری را مشاهده خواهید کرد که ساخته دست هنرمندانی چون گیبرتی، برونلسکی، دوتاتلی، جوتو و میکل آنز می باشد. پیشنهاد می کنیم که برای بازدید از این کلیسا ابتدا از در قدم زدن دورتادور میدان آغاز کنید تا منبت کاری های پیچیده و پر از جزییات سنگ مرمر که می تواند شما را محسور خود بنماید، سپس یک به یک وارد هرکدام از ساختمان ها بشوید تا به هرجا که نگاه می کنید آینه کاری های داخل آن شما را به هیجان وا می دارد.

آدرس: Piazza del Duomo، 7، 50122 Firenze، Italy

2- پل پونته وچیو | Ponte Vecchio

یکی از محبوب ترین پل های قدیمی ایتالیا، پل پونته وچیو است. بیشتر معروفیت این پل به علت ساختار و معماری بسیار جالبی است که دارد. مغازه ها و فروشگاه های متنوعی که در این شهر وجود دارند، بیشتر علت معروفیت این پل ایتالیایی شده اند.

آدرس: Torre dei Mannelli، Ponte Vecchio، 44، 50125 Firenze، Italy

3- موزه سن مارکو | museo di san marco

کلیسای بزرگی در شهر فلورانس ایتالیا وجود دارد که شامل یک صومعه است. این کلیسا در حال حاضر تبدیل به موزه شده و جزء جاذبه های توریستی در این شهر به شمار می رود.

آدرس: Via Giorgio la Pira، 1-3، 50121 Firenze، Italy

4- قلعه قدیمی فلورانس | Palazzo Vecchio

در وسط شهر قدیمی فلورانس قلعه ای قدیمی به نام پالازو وچیو قرار گرفته است که نمونه ای از تاریخ، هنر و قدرت این شهر می باشد. هنرمندان و معماران رجحان برای خاندان قدرتمند مدیچی به منظور طراحی و دکور دفاتر کار و خانه هایشان نیز کار می کردند. برای بازدید از این جاذبه تماشای پیشنهاد می گردد در سایت بلیط را زودتر ثبت نام نمایید تا بتوانید از بعضی از گذرگاه های مخفی که مدیچی ها برای رفت و آمد بین اتاق ها استفاده می کردند عبور کنید، یادتان باشد که بلیتتان را نگه دارید و بعد از ظهر برای رفتن به روی بام و تماشا منظره شهر هنگام غروب بازگردید.

آدرس: Piazza della Signoria، 2، 50122 Firenze، Italy

5- رود آرنو | Arno river

رود آرنو از دامنه های کوه فالترونا (مونته فالترونا) واقع در رشته کوه آپنین در توسکانی در مرکز ایتالیا سرچشمه می گیرد. این رودخانه در راستا بالادست خود عمدتاً به سمت جنوب و در حوضهٔ دریاچه ای قدیمی موسوم به کاسنتینو جریان پیدا می نماید و در آرتزو به سمت غرب و شمال تغییر راستا می دهد. این رود بعلاوه در نزدیکی آرتزو به وسیله رود و آبراه کیانی به رود تیبر وصل می گردد.

آدرس: Lungarno Amerigo Vespucci، 24172، 50123 Firenze، Italy

6- میدان سینیوریا | Piazza della Signoria

یکی دیگر از قدیمی ترین جاذبه های توریستی فلورانس، میدان سینیوریا است که از قرن چهاردهم و یا شاید حتی بیشتر مرکز قدرت در فلورانس بوده است. امروزه هم میدان سینیوریا به عنوان یکی از مراکز اجتماعی محبوب در فلورانس محسوب می گردد و مسافران و توریست های زیادی در این میدان جمع می شوند. در مرکز میدان فواره نپتون قرار گرفته و در یک سمت آن قصر وکیو که هنوز هم مقر دولت در شهر است. به غیر از مجسمه هایی که در گالری فضای باز این میدان وجود دارد نیز آثار شناخته شده تری هم وجود دارد که کار معروف سلینی یعنی برساووش با سر مدوزا است، این مجسمه درست جلوی قصر وکیو بدل مجسمه داوود میکل آنژ قرار گرفته است

7- قصر مدیچی | Medici Chapel

خانواده ای ثروتمند در شهر ایتالیا که در دوران رنسانس زندگی می کردند و از قرن 15 تا 18، حاکم شهر بودند. اعضای این خاندان که ابتدا بانک دار بودند، طی مدت کوتاهی به جمع سیاست مداران بزرگ، روحانیون و نجیب زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها ایتالیا، بلکه کل اروپا را متحول کرد.

آدرس: Via del Canto dei Nelli، 34R، 50123 Firenze، Italy

8- پارک بوبولی | Boboli Gardens

دیگر جاذبه توریست در شهر فلورانس ایتالیا پارک بوبولی است که به وسیله خانواده مدیچی در قرن 16، ساخته شده است. این پارک زیبا و رنگارنگ پر از مجسمه و چشم های خیره نماینده می باشد. در این پارک می توانید مجسمه و آثار تاریخی از دوران رم باستان را مشاهده کنید.

آدرس: Viale della Meridiana، 50125 Firenze، Italy

9- کلیسای سانتا ماریا نوولا | Santa Maria Novella

همانطور که در ابتدای این متن ذکر کردیم برای اینکه بتوانید از تمامی جاذبه های توریستی فلورانس بازدید کنید احتیاج است چندین هفته در این شهر بمانید. دیگر جاذبه توریستی فلورانس که می خواهیم به آن اشاره کنیم کلیسای سانتا ماریا نوولا است. این کلیسا هم مانند دیگر کلیساهایی که در این شهر وجود دارد نیز نمایی از سنگ تراشه های مرمر پیچ در پیچ دارد اما این کلیسا کمی با بقیه کلیساها فرق دارد و ردیف های بی مانندی از سنگ تراشه، پنجره های متقارت و ردیف هایی از قوس های برجسته در پایین نیز قرار گرفته است. در این کلیسا می توانید رجحانن نقاشی های دیواری شهر را مشاهده کنید نقاشی هایی که از اساتید بزرگی نظیر مازاکیو، جوتو، دومنیکو جیرلاندایو، لیپی و پائولو اوسلو نیز هستند. به غیر از نقاشی های دیواری یک منبر مرمرین از برونلسکی و عیسای مصلوب چوبی او، تمثیل مریم مقدس واساری و ساخته برنزی لورنتزو جیبرتی نیز در محل وجود دارند. سری هم به داروخانه تاریخی صومعه بزنید که در آن داروهای ضد شوره سر و لوسیون های گیاهی تجویز می نموده اند.

10- کلیسای سانتا کروسه | Santa Croce

از دیگر کلیساهای این شهر که جاذبه های توریستی فلورانس محسوب می گردد کلیسای سانتا کروسه است. این کلیسا دارای نمایی مرمرین هندسی و معمول دوره توسکانی است و مملو از آثار هنری دوره رنسانس می باشد و آرامگاه بعضی از معروف ترین مشاهیر فلورانس می باشد. قطعاً تماشا کاپلا باردی با مجموعه ای از رجحانن نقاشی دیواری های جوتو و در کنار آن کاپلا پروتزی برای شما مجذوب نماینده خواهد بود. نقاشی های که برای افرادی مثل ماساکیو و میکل آنژ الهام بخش بوده اند. نقاشی دیواری های آرامگاه بارونسِلی از باارزش ترین کارهای تادئو گادی به شما می فرایند؛ درون تالار این کلیسا مزار هنرمندان بزرگی مانند میکل آنز، گالییه، جیبرتی، جیائوچینوی آهنگسازی را نیز مشاهده خواهید کرد.

11- پل وکیو | Ponte Vecchio

یکی دیگر از جاذبه های توریستی فلورانس که محبوبیت ویژه ای در بین توریستان دارا می باشد پل وکیو است. این جاذبه به علت منظره ویژه ای که هنگام طلوع و غروب خورشید در آن پدید می آید بسیار محبوب و معروف است. این پل یکی از شناخته شده ترین جاذبه های توریستی فلورانس است و تاق های با شکوه آن که پر از مغازه های رنگارنگ است به حتم یکی از زیباترین منظره ها شهر به شمار می رود. این پل به صورت سنتی مأمنی برای طلاسازان خبره فلورانس بوده و امروزه نیز با گردشی کوتاه می توانید انواع جواهرات خیره نماینده و کم نظیر را در آنجا پیدا کنید اما بیشتر توریست ها نمی دانند که یکسری جواهرات دیگر درست بالای سر آن هاست! قطعا در زمان های گذشته هدف از ساختن این پل وصل کردن دو سوی رودخانه آرنو بوده است چرا که مدیچی ها احتیاج داشتند به صورت متناوب بین قصر وکیو و آپارتمان هایشان در قصر پیتی رفت و آمد نمایند.

12- کاخ و گالری اوفیتزی | Uffizi Palace and Gallery

حتی اگر شما جزء کسانی نباشید که تماشای آثار هنری و مجسمه های تاریخی آن چنان به وجدتان نیاورد اما کاخ و گالری اوفیتزی از جمله مواردی است که می تواند شما را به این موارد علاقمند کند چرا که نقاشی های معروف ترین افراد را در این گالری می توانید مشاهده کنید. اینجاست که بیش از پیش متوجه می شوید که نقاشان قرن های 14 تا 16 فلورانس چطور چهره هنر غرب را عوض نموده اند

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1758

به "تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: آشنایی با جاذبه های گردشگری فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید