موافقت 4+1 با رویکرد ایران

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران در تبادل نظر با المیادین گفت: در دور هفتم مذاکرات رویکرد خود نسبت به پیش نویس های شش دور گذشته را مطرح کردیم.

موافقت 4+1 با رویکرد ایران

وی گفت: مساله مهم این است که طرف دیگر مذاکرات با رویکرد ما به عنوان پایه و اساس دور تازه مذاکرات موافقت نمی کرد.

باقری تاکید نمود: مجموعه1+4 بعد از یک هفته مذاکرات فشرده با رویکرد ایران که در پیش نویس مطرح کردیم ، موافقت کرد. اکنون دو پیش نویس تازه داریم؛ یکی درخصوص برداشت تحریم ها و دومی درخصوص اقدامات هسته ای. این دو پیش نویس اساس مذاکرات در دور تازه خواهند بود.

شبکه الجزیره نیز به نقل از علی باقری نوشت که تهران و واشنگتن پیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به توافق به منظور برداشت تحریم ها نزدیک شده اند .نور نیوز خبر الجزیره را تکذیب کرد و نوشت که علی باقری نامی از واشنگتن نبرده است.

خبرنگار الجزیره نیز در توییتی خطای این رسانه را تصحیح کرد و نوشت: اطلاعاتی که درباره نزدیک بودن توافق میان تهران واشنگتن به باقری نسبت داده شده، نادرست است.

باقری در گفت وگو با این شبکه قطری گفت: تمام شرکت کنندگان در مذاکرات وین دو پیش نویسی که ایران در ابتدای این دور مذاکرات تقدیم کرد را پذیرفتند. علت تاخیر در رسیدن به توافق مواضع طرف های اروپایی در مورد مسائل مربوط به هسته ای است.

وی گفت: ایران درخواست توقف مذاکرات در این مرحله را نداد بلکه از همان ابتدا توافق نموده بودیم که بعد از رسیدن به پیش نویس توافق به استراحت عادی برویم.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1732

به "موافقت 4+1 با رویکرد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت 4+1 با رویکرد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید