میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو اتفاق بزرگی برای ایران است

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، محسن رضوانی در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه ها صبح امروز در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید، اظهار کرد: میزبانی این رقابت ها از دو جهت برای کشور ایران اهمیت دارد. نخست اینکه باید این رقابت ها را با پخش تلویزیونی HD ارائه کنیم که در واقع یکی از الزامات میزبانی این رقابت هاست و دوم اینکه ایران به عنوان کشوری که توانمندی های بسیاری دارد، خود را به جهانیان نشان دهد. این در حالی است که کشور ما به لحاظ سیاسی و مالی تحت فشار واقع شده است.

میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو اتفاق بزرگی برای ایران است

وی در ادامه اضافه نمود: مسابقات توسعه دنیای واترپلو برای گسترش این رشته در سطح دنیا برگزار می گردد و تیم های دوم هر قاره در این رقابت ها شرکت می نمایند. ما در رده بندی دنیای جزء 20 تیم اول قرار داریم البته در دو دوره گذشته پیروز نشدیم که به مقام قهرمانی برسیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: برای حضور قدرتمندانه در این مسابقات با آقای پروویچ که یکی از مربیان سرشناس واترپلوی دنیا است، مذاکره نموده ایم، اما ایشان گفته اند در ماه ژوئن می توانند به تیم ملی بیایند و از آنجایی که ما می خواهیم از دو ماه قبل ایشان را در اختیار داشته باشیم تمام کوشش خود را به کار می بندیم تا این انتقال عملی گردد، در غیر این صورت از یکی دو مربی خارجی دیگر برای این رقابت استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مسابقات جام باشگا های آسیا در استخر 9 دی برگزار گردید و البته این استخر مسائلی داشت و تا همین لحظه هم سقف آن دچار اشکالاتی است اما خوشبختانه شرکت تجهیز و شهرداری تهران در حال برطرف مسائل آن هستند. ما برای میزبانی رقابت های فیناترافی که در همین استخر برگزار می گردد، همه موارد را در نظر گرفته ایم و حتی باید تابلوی نتایج استادیوم را راه اندازی کنیم؛ چراکه طبق قوانین فینال، در حین برگزاری مسابقات باید نام حامیان اقتصادی ذکر گردد. ما باید با یک فضای آبرومند میزبانی این رقابتها را برعده داشته باشیم.

رضوانی اضافه نمود: تیم واترپلوی کشورمان در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارد و در رقابت های بازی های ساحلی که در تایلند برگزار گردید، عملکرد درخشانی داشت تا آنجا که رئیس فدراسیون شنای قزاقستان به شوخی به من گفت که خوب شد این تیم در بازی های آسیایی حضور نداشت.

وی در ادامه اضافه نمود: همیشه گفته ام فدراسیون های پایه باید بیشتر حمایت شوند و البته نظارت بیشتری بر روی آنها باشد البته کمیته ملی المپیک به دلیل محدودیت امکانات مجبور است از رشته هایی حمایت کند که برای المپیک 2016 از شانس کسب مدال بیشتری برخوردار هستند که در این مورد باید به مسئولان این کمیته حق داد. با این حال ما روی مساعدت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حساب باز نموده ایم با این حال خودمان را به این دو محدود ننموده ایم. جا دارد که از آقای سجادی و گودرزی بخاطر توجه ویژه ای که به این رشته دارند، تشکر کنم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطر نشان کرد: فدراسیون شنا، یک رشته نیست بلکه مسئول رشته های شنا، شیرجه و واترپلو است و همین امر مستلزم این است که مسئولان ورزش کشور به ما به چشم سه فدراسیون نگاه نمایند.

وی در مورد تأخیر در برگزاری رشته شیرجه گفت: تا 14 سالگی شناگر بودم و حتی رکورد ماده کرال سینه هم در اختیار من بود. پس از آن به تیم ملی واترپلو پیوستم و تا انتها دوره ورزشی خودم به این رشته پرداختم. با این حال جامعه شنا من را متهم به این می نماید که به واترپلو اهمیت بیشتری می دهم و واترپلویی ها هم من را متهم می نمایند که به شنا بها می دهم، اما شنا، شیرجه و واترپلو نگاه یکسانی را می طلبد و اگر هم در برگزاری رقابت های شیرجه تا بدین لحظه تاخیر اجرا شده، به دلیل مسائل سخت افزاری بوده و انشاءالله تا 15 اسفند مسابقات لیگ شیرجه هم برگزار خواهد شد.

محسن رضوانی با اشاره مجدد به مسابقات توسعه دنیای گفت: بعد از بازی های آسیایی که در تهران برگزار گردید، این بزرگترین مسابقاتی است که به صورت تیمی در کشورمان برگزار می گردد البته رقابت های لیگ دنیای والیبال هم در تهران برگزار گردید، اما هرگز 12 تیم خارجی به صورت متمرکز در کشورمان حضور نداشتند. این یک اتفاق ملی است و همه کشور باید به ما یاری نمایند، شورای تامین باید امنیت مسابقه را تامین کند و وزارت کشور هم شرایط برگزاری رقابتها انجام دهد تا بتوانیم کار آبرومندانه ای برای کشورمان انجام دهیم.

وی اضافه نمود: در خانواده ورزش باید همدلی را در دستور کار قرار دهیم. این در حالی است که در فدراسیون ما بیشتر زمانی که در اختیار داشتیم صرف حاشیه ها شده است. یکسری از افراد خود را مالک این فدراسیون می دانند که البته این موضوع کم رنگ شده است. انشاءالله بتوانیم با ایجاد همدلی به پیروزیت های بیشتری برسیم؛ چراکه مسائل داخلی باعث شده تا کرسی های بین المللی را یکی پس از دیگری از دست بدهیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد برگزاری رقابت های لیگ واترپلوی بانوان بیان نمود: این مسابقات در حال حاضر در استخر استادیوم آزادی در جریان است، اما این را بگویم که برای پیروزیت در رشته شنا چه در بخش بانوان و چه آقایان و میزبانی رقابت های بین المللی احتیاج به امکانات سخت افزاری داریم در 4- 5 سال اخیر سکوهایی در رشته شنا مورد استفاده قرار می گیرد که متاسفانه ما در کشورمان امکان استفاده از آنها را نداریم البته خوشبختانه باید این خبر را بدهم که بخشی از ملزومات در گمرک هست و با پیگیری های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به زودی ترخیص خواهد شد. اگر بخواهیم در رشته شنا پیشرفت کنیم باید توجه به بخش همگانی داشته باشیم. رشته شنا جزء مدال آورترین رشته ها است. به عنوان مثال شناگر ژاپنی در بازی های آسیایی هفت مدال کسب نموده و مایکل فلپس در سه دوره المپیک تا به حال 19 مدال کسب نموده است.

وی یادآور شد: چنانچه استخر فراهم باشد متعاقبا پیشرفت هم به دست می آید. رشته شنا می تواند منجر به سلامتی جامعه گردد. در کشور ایالات متحده آمریکا که کشوری سرمایه داری است و هر سنت برای آنها محاسبه می گردد استخر برای دو تا سه ساعت در روز برای بچه ها و نوجوانان رایگان است؛ چراکه آنها بر این باورند چنانچه سیستم هوازی بدن آنها تقویت گردد در جوانی مریض نمی شوند و بدین ترتیب هزینه درمان جامعه کاهش می یابد.

رضوانی در مورد اعزام شیرجه روها به چین گفت: قرار است دو نفر را به اردوی کشور چین اعزام کنیم منتها اعزام آنها منوط به رقابتهای لیگ است این دو شیرجه رو باید 31 روز در چین بمانند و آن وقت چینی ها به ما بگویند که آیا این دو شناگر می توانند در رقابت های کسب سهمیه المپیک شرکت نمایند یا نه. پیش از این ما شیرجه روهایی را برای مدت سه ماه به اردو فرستادیم، اما به دلیل استرسی که بر آنها غالب شد نتوانستند در مسابقات کسب سهمیه المپیک توفیقی کسب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 183

به "میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو اتفاق بزرگی برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو اتفاق بزرگی برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید