لیبی، نشست برلین و سایه ناامیدی بر سیاستمداران لیبیایی

به گزارش بلندانیوز، شخصیت های سیاسی داخل لیبی درباره میزان موفقیت نشست برلین دیدگاه های متفاوتی دارند .بعضی این نشست را شکست خورده می دانند و بعض دیگر آن را بسترساز اقدامات بعدی درخصوص سرانجام دادن به بحران لیبی معرفی می نمایند.

لیبی، نشست برلین و سایه ناامیدی بر سیاستمداران لیبیایی

با تور آلمان ترکیبی از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت الوسط - لیبیا یک عضو مجلس قانونگذاری لیبی (مستقر در شرق و حامی ژنرال خلیفه حفتر) با اشاره به برگزاری نشست برلین گفت: اگر گروه های تروریستی در لیبی متلاشی، تشکلات نظامی یکپارچه سازی نگردد و سلاح ها در اختیار ارتش قرار نگیرد، نشست برلین مانند سایر نشست های گذشته با شکست روبرو خواهد شد.

صالح افحیمه اضافه کرد: موفقیت نشست برلین در گروی تشکیل دولت وحدت ملی با ماموریت های معین است. همچنین برگزاری انتخابات سراسری در کشور تحت نظر سازمان ملل و یکپارچه کردن ساختار نظام قانونگذاری در لیبی از دیگر شروط موفقیت این نشست محسوب می گردد.

نماینده دیگرمجلس قانونگذاری لیبی (مستقر در طرابلس و حامی دولت وفاق ملی) گفت: نشست برلین دستاورد جدیدی به دنبال نخواهد داشت. نشست ژنو تنها راه چاره انتها دادن به بحران لیبی است.

جلال الشویهدی با بیان اینکه نشست ژنو به پیشنهاد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در انتها ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، گفت: باید بسترهای لازم برای گفت وگوی لیبیایی - لیبیایی در ژنو فراهم گردد و انتظار می رود فشارها برای برقراری آتش بس در لیبی به طرف های درگیر در جنگ طرابلس وارد گردد.

عضو شورای عالی دولت (شرق) با ابراز خوش بینی به نشست برلین به درگاه خبری الوسط لیبیا گفت: این نشست اشتباهات نشست پالرمو را تکرار نخواهد کرد. به ویژه اینکه صدر اعظم آلمان تضمین های بین المللی از کشورهایی همچون آمریکا و روسیه در مورد مصوبات این نشست گرفته و مصم است که این مصوبات را اجرایی کند.

سعد بن شراده توضیح داد: محورهای مهم نشست برلین چراغ راهی برای گفت وگوهای لیبیایی - لیبیایی در ژنو خواهد بود که از جمله آن می توان به تثبیت آتش بس، تقسیم مناطق نفوذ دربین طرف های درگیر در جنگ لیبی اشاره نمود.

عضو دیگر شورای عالی دولت (شرق - مستقر در طبرق ] گفت: هدف ظاهری نشست برلین این است که یک توافق بین المللی برای انتها دادن به بحران لیبی ایجاد کند و هدف پنهان آن لغو مشروعیت دولت وفاق لیبی است چرا که در این نشست، دولت های حامی ژنرال حفتر حضور دارند اما کشورهای حامی دولت وفاق ملی منهای ترکیه حضور ندارند.

عبدالقادر حویلی توضیح داد: چنانچه نشستی بدون تضمین های بین المللی باشد امکان موفقیت آن بسیار ضعیف خواهد بود لذا امیدوارم نشست برلین به صدور یک بیانیه ای بی نتیجه منجر نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 454

به "لیبی، نشست برلین و سایه ناامیدی بر سیاستمداران لیبیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، نشست برلین و سایه ناامیدی بر سیاستمداران لیبیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید