درمان هایی برای رشد مو

به گزارش بلندانیوز، عوامل متعددی می توانند ریزش مو را ایجاد نمایند و باعث شوند موهای شما خشک و شنماینده باشند. با این حال، بعضی از محصولات طبیعی وجود دارد که می تواند از بروز ریزش مو جلوگیری کند و به شما یاری می نماید که

درمان هایی برای رشد مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

عوامل متعددی می توانند ریزش مو را ایجاد نمایند و باعث شوند موهای شما خشک و شنماینده باشند. با این حال، برخی از محصولات طبیعی وجود دارد که می تواند از بروز ریزش مو جلوگیری کند و به شما یاری می نماید که موهای بلند و براقی داشته باشید. برخی از این روش ها در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند.

موهای بلند، ضخیم، سالم و درخشان به اسم نشانه ای از سلامتی است. اما مسائلی مانند موخوره، ریزش مو، شوره سر سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال، این مسائل را می توان با برخی از راهکار های ساده و یک شیوه زندگی سالم حل کرد. اما قبل از رفتن به جزئیات درمان های مختلف خانگی، بیایید علل ریشه ای ریزش مو را مورد بحث قرار دهیم.

علل ریزش مو

ریزش چند تار مو طبیعی است، اما ریزش بیش از حد مو ممکن است از عادت های خوردن و شیوه زندگی اشتباه باشد. ریزش بیش از حد مو می تواند ناشی از چند عامل باشد که مهم ترین آنها یک رژیم غذایی نامناسب است که شامل: مواد مغذی و ویتامین های ضروری، عدم تعادل هورمونی، استرس و اضطراب، وجود شوره سر در پوست سر، مسائل تیروئید، استفاده از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی خشن و استفاده غیرمحسوس از محصولات برای طراحی مو می باشد.

درمان های طبیعی برای رشد مو

رژیم مناسب مراقبت از مو که شامل تمیز کردن، تهویه و ماساژ پوستی است، پیش احتیاج رشد موهای سالم است. تمیز کردن منظم، همراه با ماساژ دادن چندین بار در روز، می تواند به تقویت روغن یا غدد پوست سر یاری کند تا روغن های بیشتر فراوری کند که می تواند موهای شما را نرم و براق کند. تمیز کردن معمولی باعث می گردد تا منافذ پوست باز گردد وسلول های مرده پوست از پوست سر جدا شوند.

با این حال، مهم است که از مواد غذایی سالم و مغذی برای حفظ سلامت موها و پوست سر خود بهره ببرید. همراه با رژیم غذایی سالم و مراقبت از مو ، می توانید از داروهای طبیعی زیر برای تحریک رشد مو بهره ببرید و برخی از مسائل مو و پوست سر را کاهش دهید

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل، زیتون یا روغن بادام قبل از شامپو کردن. در حالت ایده آل، پوست را با روغن نارگیل یا روغن زیتون در شب ماساژ دهید، سپس از یک شامپو ملایم برای شستشو بهره ببرید.

اگر دچار ریزش مو هستید از روغن کرچک بهره ببرید. می توانید آن را به تنهایی یا با مخلوط روغن بادام برای برای ماساژ پوست سر بهره ببرید.

پودر انگور هندی را با آب ترکیب کنید این خمیر را حدود نیم ساعت روی مو و پوست سر خود قرار دهید. و سپس آن را بشویید. شما بعلاوه می توانید برای تقویت رشد مو پودر انگور هندی را با تخم مرغ ترکیب کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو به دلیل شوره سر، از روغن رزماری بهره ببرید. استفاده منظم از روغن رزماری می تواند به طور قابل توجهی شوره سر را کاهش دهد و باعث رشد مو گردد.

آلوئه ورا یکی از موثر ترین محصولات برای مراقبت از مو است. ماساژ پوست و مو حدود نیم ساعت با ژل آلوئه ورا، و سپس با آب موها را شستشو دهید. برای برترین نتایج دو بار یا سه بار در هفته از ژل آلوئه ورا بهره ببرید.

حنا یک نرم نماینده عالی مو است که می تواند موهای شما را صاف و براق کند، علاوه براین باعث تحریک رشد موهای نو و تقویت ریشه ها می گردد حنا می تواند به تنهایی استفاده گردد و یا می توان آن را با تخم مرغ، روغن زیتون، روغن نارگیل و آب لیمو مخلوط کرد. در حالت ایده آل، حنا باید حدود یک ساعت روی پوست سر و مو نگه داشته گردد و سپس با آب پاک گردد.

شیکاکیا می تواند مو را بدون از بین بردن روغن طبیعی از آن پاک کند. برای نتایج بهتر می توان آن را با پودر خرچنگ هندی مخلوط کرد.

ماساژ پوست و مو با روغن کتان گردش خون و رشد مو را افزایش می دهد.

استفاده از سرکه سیب مفید می باشد پس از استفاده از سرکه سیب موها را با شامپو شستشو دهید. این روش می تواند منافذ پوست را با حذف سلول های مرده پوست باز کند.

از روغن های ضروری مانند روغن اسطوخودوس، روغن ریحان، روغن لیمو، روغن بابونه، روغن چای و روغن مریم برای ماساژ پوست سر بهره ببرید. این اسانس ها می توانند تاثیر قابل توجه ای بر رشد مو داشته باشند و می توانند مسائل پوستی شایع را درمان نمایند.

همراه با این درمان های طبیعی، برای تمیز کردن موها از شامپوی ملایم بهره ببرید. اجتناب از استفاده از شامپو ها با مواد شیمیایی خشن مثل سولور لول سولفات سدیم، که می تواند پوست و مو را خشک کند. بعد از شامپو موهای خود را به طور منظم بشویید. موهای خود را در فواصل منظم به منظور خلاص شدن از شکسته شدن مو کوتاه کنید. با این حال اگر شما یک رژیم متعادل را دنبال نکنید که شامل میوه های تازه و سبزیجات سبز برگ است باشد، تمام این کوشش ها برای تحریک رشد مو مفید نخواهد بود بنابراین مصرف مواد غذایی سرخ شده و چرب را کاهش دهید و مقدار زیادی آب بنوشید و مقدار استرس را مدیریت یا کاهش دهید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1622

به "درمان هایی برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان هایی برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید