تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر صنعت نشر این کشور

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران بریتانیا در گزارش اخیر خود درباره برگزیت و تاثیر آن بر ناشران این کشور اطلاعاتی در اختیار عموم قرار داده بود که در آن به صراحت گفته بود که صنعت نشر و چاپ کتاب به خاطر برگزیت چندان دچار تحول نشده است و همچنان چالش اصلی این صنعت شیوع ویروس کرونا و مسائل مربوط به آن است.

تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر صنعت نشر این کشور

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ریچارد چارکین چهره سرشناس صنعت نشر بریتانیا که سابق بر این پست های مدیریتی مهمی مثل ریاست اتحادیه ناشران بین المللی و مدیر اجرایی انتشارات معتبری مثل مک میلان و بلومسبری را تجربه نموده است، اعتقاد دیگری دارد و می گوید هرچند تحولات مربوط به برگزیت را نمی توان چالش به حساب آورد ولی این صنعت را وارد مرحله جدیدی نموده است.

چارکین در حال حاضر مدیر شعبه کشور چین انتشارات انگلیسی بلومسبری است، در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر نموده است، اعتقاد دارد ناشران انگلیسی بعد از برگزیت وارد عصر جدیدی از فعالیت های نشر و چاپ و فروش کتاب شده اند. وی نوشته است: من فکر می کنم برگزیت و ترک اتحادیه اروپا برای ناشران و کتابفروشان بریتانیایی فاجعه باشد که در حال حاضر تاثیرات منفی آن نادیده است ولی به طور حتم در آینده خودش را نشان خواهد داد.

وی در ادامه یادداشت خود نوشته است: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر از همه بر صنعت نشر و چاپ کتاب تاثیر خواهد گذاشت چون بیشتر کانال های ارتباطی با ناشران اروپایی به طور رسمی قطع شده است و حالا فعالان حوزه نشر برای فروش کتاب و قراردادهای خود سعی در پیدا کردن راه های غیر رسمی هستند. قوانین حق امتیاز اتحادیه اروپا به طور حتم اصلی ترین مشکل آینده ناشران انگلیسی خواهد بود.

برگزیت در حالی هنوز تاثیر خودش را برای ناشران انگلیسی نمایان ننموده است که از هم اکنون ناشران آمریکایی و دیگر کشورها از بازار اروپا نهایت استفاده را می برند و این درحالی است که هنوز ناشران انگلیسی تکلیف خودشان را در این بازار نمی دانند. آنها قراردادهای خود را بر اساس قوانین بریتانیا با نویسندگان منعقد می نمایند ولی در زمان فروش نمی توانند از قوانین اتحادیه اروپا استفاده نمایند.

به نوشته چارکین صنعت نشر در زمان حاضر و آینده به سوی دنیای شدن پیش می رود و انگلیسی ها به نوعی خودشان از این تحول دنیای کنار کشیده و نمی توانند در این بازار دنیا با وجود قوانین محدود خود کار نمایند.

چارکین یکی از مدعوین مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری بود و ضمن اشاره به موفقیت این نمایشگاه در برگزاری مجازی و هماهنگی بین ناشران کشورهای مختلف گفته بود که موفقیت صنعت نشر در سراسر دنیا تنها در صورت مشارکت و هماهنگی بین ناشرانی از کشورهای مختلف تحقق می پذیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1279

به "تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر صنعت نشر این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر صنعت نشر این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید