برای نجات لبنان به سمت شرق روی می آوریم

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عماد حب الله وزیر صنایع لبنان خاطرنشان کرد: روی توان خودمان حساب می کنیم و به احدی اجازه باج گیری از ما نمی دهیم.

برای نجات لبنان به سمت شرق روی می آوریم

وی اعلام نمود: امنیت غذایی، صنعتی، اجتماعی و موفقیت صنایع، مزارع و تجارت ما جز با روی آوردن به شرق میسر نمی گردد. به سوی شرق روی می آوریم و منتظر اشاره احدی نمی مانیم.

وزیر صنایع لبنان بیان نمود: به وسیله سوریه به سوی کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و دیگر کشورهای عربی و شرقی دوست روی می آوریم. به منظور کاستن از فشار دلار بر لیره لبنان به سوی شرق می رویم و نیز برای اینکه با قاچاق مقابله کنیم به سوی شرق روی می آوریم.

این وزیر لبنانی بر تحکیم روابط با کشورهای دوست در اروپا و آمریکا و آفریقا و کل جهان تاکید نمود.

لازم به ذکر است که چندی قبل سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به مسئولان لبنانی گفته بود: نباید به امید یاری ها(غربی ها و آمریکا) ماند و باید بخش صنعتی و کشاورزی را فعال کرد ما نخبگان زیادی داریم. فراوری، احتیاج به بازار دارد و بدون سوریه صادراتی نخواهد بود. در عراق دولت جدید روی کار آمده است و روابط عراق و لبنان عالی است و راه میان لبنان و عراق به وسیله سوریه است و می توانیم برای فراوریات خود بازار بیابیم و درب آن سوریه است. احدی منکر قاچاق نیست و این احتیاجمند همکاری دو کشور و دو ارتش لبنان و سوریه است. ارتش لبنان به تنهایی نمی تواند مانع قاچاق گردد و باید همکاری دوجانبه با سوریه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 817

به "برای نجات لبنان به سمت شرق روی می آوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نجات لبنان به سمت شرق روی می آوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید