آذری جهرمی: قهر نکردم؛ قهر کار بچه هاست! ، تخلف 600 میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده

به گزارش بلندانیوز، وزیر ارتباطات گفت: میزان گران فروشی اپراتورها به مبلغ 600 میلیارد تومان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور احراز شده است.

آذری جهرمی: قهر نکردم؛ قهر کار بچه هاست! ، تخلف 600 میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: میزان گرانفروشی و تخلف اپراتور های کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات ارسال شده است.

وی اضافه نمود: در این خصوص دادگاهی تشکیل شده و دادگاه با توجه به ضوابط خود احکامی را صادر خواهد نمود. عمل کردن بر خلاف مقررات و در جهت ظلم به مردم، اتفاق ناخوشایندی است که ما با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: گزارش های سال اقتصادی که از سوی شرکت های اپراتور ها اعلام شده است و بر اساس آن اقتصادیات پرداخت می نمایند، حاکی از سود های چند هزار میلیارد تومانی در سال گذشته دارد.

وی اضافه نمود: شیوع کرونا استفاده مردم از اینترنت را بالا برده است و بر اساس گزارش هایی که وجود دارد در بعضی از ماه ها درآمد آن ها رشد 40درصدی داشته است.

جهرمی اضافه نمود: هزینه های اپراتور ها مانند اجاره مکان، مسائل فنی و نیروی انسانی ثابت است، اما درآمدشان رشد بسیار خوبی داشته است؛ بنابراین افزایش تعرفه آن ها توجیه اقتصادی ندارد. البته بعضی اپراتور ها عنوان کردند برای حمایت از محتوای داخلی و رشد پیغام رسان این اقدامات را انجام داده اند، اما باید گفت در تمام مدتی که تعرفه ها افزایش پیدا نموده است نه تنها در مصرف پیغام رسان های داخلی رشدی اتفاق نیفتاده بلکه استفاده از پیغام رسان خارجی نیز با کاهش روبرو نشده است.

او اشاره نمود: سیاست محدودسازی بسته های اینترنت نشان می دهد عملا مصرف ترافیک داخلی در بعضی اپراتور ها کاهش پیدا نموده و در واقع این سیاست بر ضد خودشان عمل نموده است.

وزیر ارتباطات اضافه نمود: بحث سوم در حوزه مقررات است که اقدام خلاف مقررات وضع شده است. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برای برخورد با این تخلف، اختیاری تا حد جریمه دو میلیارد تومانی را داشت که انجام شد. پس از آن از دولت درخواست شد اختیارات بیشتری به این وزارتخانه بدهد تا بتواند با تخلفات، جدی تر برخورد کند.

او اشاره نمود: روز گذشته (21 مرداد) این مصوبه صادر شد و بر اساس آن اگر تا 48 ساعت بسته ها به حالت اول برنگردد ما مجاز هستیم روزانه برای همراه اول حدود 17 میلیارد تومان و برای اپراتور ایرانسل 12 میلیارد تومان جریمه اعمال کنیم.

جهرمی با اشاره به این که مردم به دنبال این هستند تا بدانند اعمال جریمه ها چه سودی به حال آن ها خواهد داشت، گفت: این جریمه ها به این دلیل است که اپراتور ها را ملزم به تبعیت از مقررات کند. بحث دیگر تخلف ار مقررات است. پرونده تخلف این دو اپراتور به سازمان حمایت مصرف نماینده ارجاع داده شده است و روز گذشته سازمان حمایت، این تخلف را گرانفروشی، تشخیص داد.

وزیر ارتباطات افزود: از آن جا که آماری در این خصوص ارائه نشده است، سازمان تنظیم مقررات حجم گران فروشی اپراتور ها را مبلغ 600 میلیارد تومان استحصال و به سازمان تعزیرات ارسال نموده است

وی اظهار داشت: دادگاه درباره گرانفروشی برقرار و مطابق با ضوابط احکامی صادر خواهد شد. بازار اپراتور ها دولتی نیست و خصوصی و در دست مردم است. ما به طور جدی ناظر این بازار هستیم و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 950

به "آذری جهرمی: قهر نکردم؛ قهر کار بچه هاست! ، تخلف 600 میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: قهر نکردم؛ قهر کار بچه هاست! ، تخلف 600 میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید