17 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز یادآور واکسن را دریافت نموده است

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 17 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز یادآور واکسن را دریافت نموده اند.

17 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز یادآور واکسن را دریافت نموده است

سیدمحمد جمالیان روز شنبه 18 دی در ستاد کرونای استان مرکزی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی کماکان با شیب نزولی در پیش است اما در کشور متاسفانه 7 استان سیر افزایشی و 9 استان سیر ایستایی دارند و کشورهایی اروپایی نیز در بستری افزایش چشمگیری داشته اند.

وی اضافه نمود: پیش بینی ما در استان مرکزی بر این است که احتمالا اوایل یا اواسط اسفندماه با افزایش بستری روبرو شویم و برای اینکه بتوانیم در روزهای پایانی و ایام سال نو آرامش را در استان داشته باشیم احتیاج است از همین امروز مدیریت را انجام دهیم تا مجبور نباشیم در روزهای پایانی به سمت مدیریت هوشمند و محدودیت ها برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: در مجموع در سطح استان مرکزی یک میلیون و 124 هزار و 265 نفر دوز اول واکسن معادل 92 درصد جمعیت هدف، یک میلیون و 13 هزار و 508 نفر دز دوم معادل 83 درصد و 226 هزار و 21 نفر دز یادآور معادل 17 درصد جمعیت هدف را دریافت نموده اند. استان مرکزی کماکان جزو استان های برتر در زمینه واکسیناسیون است.

جمالیان اعلام کرد: با توجه به اینکه بعضی دانشجویان و دانشگاه ها در زمینه واکسن شرایط خوبی ندارند احتیاج است بعضی روسا در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند البته در سطح استان 98 درصد دانشجویان و در اراک 100 درصد دانشجویان واکسن را دریافت نموده اند و در ساوه و خمین هم شرایط مطلوب است اما سایر دانشگاه ها شرایط مناسبی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته نظارت شهرستان ها باید جدی تلقی گردد ادامه داد: باید در روزهای عادی شرایط جدی گرفته گردد و اگر بتوانیم شرایط را در حال حاضر مدیریت کنیم می توان آخر سال را با کمترین تبعات پیش برد.

جمالیان ادامه داد: متاسفانه افکار عمومی بر این باور است که امیکرون خطر جدی و بستری و مرگ و میر ندارد اما دانشگاه علوم پزشکی از همان ابتدا نیز تاکید نمود که این ویروس در نهایت منجر به افزایش بستری و مرگ و میر خواهد شد و اینبار بیشتر نگران سالمندان و بچه ها نیز هستیم. در حال حاضر مدارس شرایط خوبی دارند و اندازه تذکرات در این خصوص کاهش یافته است.

در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد شرایط شیوع بیماری کووید 19 در استان در هفته دوم دیماه و قیاس آن با هفته اول دی ماه اظهار کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته اول دی ماه در استان مرکزی 221 مورد بود که در هفته دوم دی ماه این عدد به 194 مورد رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی اضافه نمود: تعداد موارد بستری مبتلا از 19 مورد در هفته اول دی به 15 مورد با 21 درصد کاهش در هفته اول دیماه رسید، بعلاوه موارد سرپایی از 202 مورد به 179 مورد با 11 درصد کاهش یافت و یک مورد فوتی هفته اول دی به سه مورد در هفته دوم دیماه با 200 درصد افزایش رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1742

به "17 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز یادآور واکسن را دریافت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 درصد جمعیت هدف استان مرکزی دز یادآور واکسن را دریافت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید