ویروس دلمیکرون هنوز تائید نشده است ، سویه غالب فعلا دلتاست

به گزارش بلندانیوز، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ویروس دلمیکرون تا کنون مورد تایید کمیته بین المللی ویروس شناسی و سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

ویروس دلمیکرون هنوز تائید نشده است ، سویه غالب فعلا دلتاست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر طلعت مختاری آزاد در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اولین مورد سویه اُمیکرون که در ایران شناسایی شد، مسافری بود که از امارات آمده بود و سیستم کنترل امارات برای مسافران ورودی و خروجی، بسیار قوی است بنابراین یک مسافر می تواند در لحظه ورود، تست منفی کرونا داشته باشد، اما پس از چند روز و تکثیر ویروس، تست او، مثبت گردد.

وی اضافه کرد: ایران جدا از جهان نیست. طبیعتا ویروس اُمیکرون در ایران وجود دارد و تعداد موارد ابتلا به آن در حال افزایش است، اما با توجه به پیک پنجم و ابتلای تعداد زیادی از مردم و نیز با واکسیناسیون مناسبی که در کشور انجام شد، امیدواریم شرایطی همچون کشور های اروپایی نداشته باشیم.

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام نمود: ویروس کرونا همچون آنفلوآنزا در حال تغییر است و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ویروس های مهم، توالی یابی را انجام می دهد. ویروس دلمیکرون تا کنون مورد تایید کمیته بین المللی ویروس شناسی و سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

دکتر مختاری آزاد توضیح داد: برای کرونا و همه جهش های آن، توصیه ها یکسان است. استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در تجمعات بزرگ و تزریق واکسن، برترین راه های مقابله با کرونا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1847

به "ویروس دلمیکرون هنوز تائید نشده است ، سویه غالب فعلا دلتاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس دلمیکرون هنوز تائید نشده است ، سویه غالب فعلا دلتاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید