تغییر شیوع سرطان ها در ایران ، کانسر های خونی و تومور های مغزی نخاعی از شایعترین سرطان ها در بچه ها

به گزارش بلندانیوز، دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به چهار کانسر شایع کولون، پروستات، پستان و ریه در سطح جهانی گفت: شیوع سرطان در ایران تغییر یافته است و سرطان های پروستات و پستان از شایع ترین سرطان ها هستند.

تغییر شیوع سرطان ها در ایران ، کانسر های خونی و تومور های مغزی نخاعی از شایعترین سرطان ها در بچه ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر امیر محمد عارف پور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به این موضوع که کنگره امسال به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) با شرکت اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور 27 تا 29 بهمن ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می گردد و نوترین دستاورد های علمی در حوزه درمان سرطان و به طور کلی کلینیکال انکولوژی ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد، گفت: این سمینار بین المللی تحت لیسانس انجمن ازمو ((ESMO و استرو (ESTRO) است و ارزش علمی و حرفه ای بسیار بالایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه، با اشاره به سرطان های شایع در دنیا که شامل کولون، پروستات، پستان و ریه می باشند، اضافه نمود: تا 10 سال اخیر کانسر های گوارشی جزو شایعترین سرطان ها بودند که امروزه شاهد تغییر شیوع سرطان در ایران هستیم و کانسر پروستات در مردان و کانسر پستان در زنان بسیار شایع است.

وی بعلاوه سرطان های خونی، تومور های مغزی نخاعی و اعصاب محیطی را از شایعترین سرطان های بچه ها نام برد و گفت: درمان اصلی سرطان های مغزی نخاعی و عصب محیطی (نوع مدوبلاستوم) به وسیله رادیوتراپی صورت می پذیرد و درمان هایی از نوع شیمی درمانی در کنار درمان رادیوتراپی قرار می گیرند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به اینکه در کنگره امسال پنل و موضوعاتی درباره تومور های مانند تومور های اطفال، تومور های سر و گردن و سرطان های ریه برگزار می گردد، گفت: بعلاوه پنل اختصاصی برای درمان های نو تومور های ناحیه مغز و اعصاب محیطی در این کنگره خواهیم داشت.

دکتر عارف پور یادآور شد: بعلاوه در کنگره امسال پنل اقتصاد سلامت در حیطه انکولوژی برپا خواهد شد و از حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این زمینه بهره مند خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1853

به "تغییر شیوع سرطان ها در ایران ، کانسر های خونی و تومور های مغزی نخاعی از شایعترین سرطان ها در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شیوع سرطان ها در ایران ، کانسر های خونی و تومور های مغزی نخاعی از شایعترین سرطان ها در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید