10 سد اگر در سیستان و بلوچستان بودند شرایط سیلاب ها متفاوت می شد

به گزارش بلندانیوز، در استان سیستان و بلوچستان 10 سد در دست اجرا یا مطالعه است که اگر این سد ها نیز تا به امروز به بهره برداری رسیده بودند، شرایط سیلاب های اخیر و میزان خسارت های آن در این استان، با شرایط فعلی بسیار متفاوت بود.

10 سد اگر در سیستان و بلوچستان بودند شرایط سیلاب ها متفاوت می شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هفته گذشته استان پهناور سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب های گسترده بود؛ به طوری که زیرساخت های روستا های بسیاری تخریب شده و مردم در بعضی روستاها، برای چند روز در محدودیت شدید دسترسی به آب، برق، غذا و ... به سر بردند. هنوز نیز این استان احتیاجمند امدادرسانی ناشی از بروز سیلاب اخیر است و خسارت های گسترده سیل به این استان، هنوز به صورت دقیق محاسبه و اعلام نشده است.

یکی از مهمترین راه های مهار سیلاب ها و حتی مهار روان آب ها که تبدیل به سیلاب نشوند، سدسازی است. در استان سیستان و بلوچستان، 24 سد با مجموع ظرفیت 2.1 میلیارد مترمکعب به بهره برداری رسیده که این سدها، نقش خود را در مهار روان آب ها و تأمین آب مورد احتیاج شرب و کشاورزی استان ایفا می نمایند.

همچنین در این استان 10 سد در دست اجرا یا مطالعه است که اگر این سد ها نیز تا به امروز به بهره برداری رسیده بودند، شرایط سیلاب های اخیر و میزان خسارت های آن در این استان، با شرایط فعلی بسیار متفاوت بود.

در جداول زیر، شرایط فعلی سد های استان سیستان وبلوچستان آورده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 471

به "10 سد اگر در سیستان و بلوچستان بودند شرایط سیلاب ها متفاوت می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سد اگر در سیستان و بلوچستان بودند شرایط سیلاب ها متفاوت می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید