بازی هایی که با آن ها زمان از دست شما در می رود!، عکس

به گزارش بلندانیوز، زومجی نوشت: در این مقاله قصد داریم برترین بازی های رانندگی درون شهری را معرفی کنیم که هرکدام تجربه ای متفاوتی از رقابت های خیابانی را در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

بازی هایی که با آن ها زمان از دست شما در می رود!، عکس

بازی های رانندگی در شهر یکی از زیرسبک های بازی های ریسینگ هستند که روی جنبه غیرقانونی مسابقات خیابانی تمرکز دارند و معمولا نوعی از مسابقات خطرناک و چالش برانگیز را شامل می شوند که در جاده های عمومی و شهری رخ می دهند. این مسابقات غالبا در زمان شب برگزار می شوند و رانندگان با خودروهایی با معینات و ویژگی های قدرتمندی در آن ها حضور دارند. بازی های ریسینگ خیابانی از همان ابتدای آغاز کار صنعت ویدیوگیم حضور داشته اند، اما آن ها بیشترین محبوبیت خود را در اواخر دهه 90 میلادی و اوایل دهه 2000 میلادی به خود دیدند. درواقع تاثیر فیلم هایی همانند The Fast and the Furious و بازی هایی همانند Need for Speed: Underground را می توان از دلایل اصلی افزایش چشم گیر محبوبیت این سبک از بازی های ویدیوی بین کاربران قلمداد کرد.

برترین بازی های رانندگی در شهر کدامند؟

  • The Crew 2
  • Test Drive Unlimited 2
  • Need For Speed: Underground 2
  • Need for Speed: Most Wanted (2005)
  • Need For Speed Unbound
  • Midtown Madness
  • Midnight Club 3: Dub Edition
  • Forza Horizon 5
  • Driver: San Francisco
  • Crazy Taxi 3: High Roller
  • Burnout Paradise
  • BeamNG.drive
  • Asphalt 9: Legends

وقایع این بازی ها معمولا در منطقه های خیالی که از روی معروف ترین شهرها همانند توکیو، لس آنجلس، شیکاگو یا لندن طراحی شده اند، رخ می دهند و در بخش گیم پلی تمرکز زیادی روی سیستم شخصی سازی و ایجاد تغییر در خودرو دارند. از جمله معروف ترین بازی های این سبک می توان به مجموعه های Need for Speed، Midnight Club و Burnout اشاره نمود که هرکدام در نسخه های مختلف تجربه های منحصربه فرد و سرگرم نماینده ای را در اختیار مخاطبان قرار داده اند. با تمامی این اوصاف در این مقاله تصمیم گرفتیم به سراغ معرفی برترین بازی های شهری برویم و یاد و خاطره ای با آن ها تازه کنیم. بازی های این لیست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه بندی خاص دیگری ندارند و فقط بازی های ریسینگ شهری در نظر گرفته شده اند و به همین علت آثاری چون Gran Turismo در لیست حضور ندارند.

برترین بازی های رانندگی خیابانی

15- بازی The Crew 2

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: 2020
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

بازی The Crew 2 یک اثر ریسینگ سرگرم نماینده از استودیو یوبی سافت است که به شما اجازه می دهد در منطقه ها مختلف کشور امریکا به رانندگی و گشت وگذار بپردازید و مسابقه های مختلف را تجربه کنید. شما در این بازی می توانید وسایل نقلیه مختلفی را در زمین، آسمان و آب مورد استفاده قرار دهید و به واسطه گیم پلی مجذوب نماینده و پویای آن می توانید در هر لحظه بین آن ها جابه جا شوید.

بازی سه حالت کلی Street Racing ،Off Road ، Freestyle و Pro Racing را در خود جای داده است که هرکدام آن ها سبک بازی، گیم پلی و رویدادهای مخصوص به خود را دارا هستند. شما می توانید در هرکدام رویدادها و چالش های بازی شرکت نموده و جوایز و امتیازهای متعددی را به دست بیاورید. شما بعلاوه می توانید خودرو و شخصیت خود را با گزینه های بسیار زیادی که بازی در اختیارتان قرار می دهد، شخصی سازی کنید و آن گونه که دوست دارید بازی را تجربه کنید.

همان طور که گفته شد، در The Crew 2 شما در شهرها و استان های مختلف کشور امریکا می توانید به رانندگی بپردازید و از نکات جالب توجه آن، بازسازی زیبای منطقه ها مختلف کشور امریکا است که از میان آن ها می توان به منطقه ها دیدنی معروف، چشم اندازهای زیبا و آب وهوای نزدیک به واقعیت آن ها اشاره نمود. در بخش چندنفره بازی شما می توانید با پیوستن به دیگر بازیکنان وارد حالت ها و رقابت های چندنفره شوید و در حالت عکس و فیلم برداری بازی لحظات به یادماندنی خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

14- بازی Test Drive Unlimited 2

  • سازنده و ناشر: Eden Games / آتاری
  • سال انتشار: 2011
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360

بازی رانندگی Test Drive Unlimited 2 ساخته استودیو Eden Games است که در سال 2011 در اختیار علاقه مندان این سبک نهاده شد. اثری که در جریان آن بازیکنان می توانند با استفاده از صدها خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت در دو جزیره Ibiza و Oahu جهانی بازی به گشت وگذار بپردازند. در بخش داستانی بازی، بازیکنان باید در جام قهرمانی Solar Crown شرکت نمایند و با رقابت با دیگر رانندگان و پیروزی در رویدادهای مختلف، جان قهرمانی را بالای سر ببرند. بازیکنان بعلاوه می توانند با کسب پیروزی در رقابت ها و جمع آوری پول درون بازی، خانه، لباس و تجهیزات مختلفی را برای خود خریداری نمایند.

بازی در زمان عرضه بعلاوه یک بخش چندنفره مجذوب نماینده را پیش روی مخاطبان قرار داد که در جریان آن بازیکنان می توانستند با دیگر افراد به گفت وگو مشغول شده و آن ها را برای یک رقابت نفس گیر به چالش بکشند. البته که سازندگان به شما اجازه داده اند تا رویدادهای شخصی سازی شده خود را ایجاد نموده و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید. بازی بعلاوه از یک سیستم آب وهوای شبانه روزی پویا بهره می برد که باعث می گردد رقابت ها بسیار هیجان انگیز و چالش برانگیز شوند.

در بخش گیم پلی سازندگان کوشش نموده اند تا تجربه ای نزدیک به واقعیت را پیش روی بازیکنان قرار دهند. به نحوی که تجربه رانندگی با خودروهای دیفرانسیل عقب با خودروهای دیفرانسیل جلو تفاوت دارد و شما می توانید تأثیر سیستم های کنترلی چسبندگی به جاده را روی رانندگی خود حس کنید. البته که درکنار تمامی موارد گفته شده، بخش شخصی سازی گسترده بازی قرار می گیرد که به واسطه آن بازیکنان می توانند بخش های مختلف خودروی خود را تغییر داده و ظاهر و عملکرد متفاوتی را برای آن انتخاب نمایند.

13- بازی Need For Speed: Underground 2

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2004
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 2، ایکس باکس، گیم کیوب، نینتندو دی اس

Need For Speed: Underground 2 هشتمین نسخه از مجموعه محبوب نید فور اسپید است که باری دیگر بازیکنان را به سراغ مسابقات رانندگی زیرزمینی و غیرقانونی می برد. جایی که شما می توانید خودروهای خود را شخصی سازی نموده، در رویدادهای متعدد شرکت کنید و در یک جهانی جهان باز بزرگ به گشت وگذار بپردازید. گیم پلی بازی به دو بخش گشت وگذار آزادانه و رویدادها تقسیم می گردد. به نحوی که شما در گشت وگذار آزادانه می توانید در منطقه ها مختلف شهر Bayview که به پنج قسمت کلی تقسیم شده است، رانندگی کنید. در جهانی بازی، مغازه، گاراژ، مسیرهای مسابقه و موارد دیگر نهاده شده اند که شما می توانید با هرکدام آن ها بسته به کاربردی که دارند، تعامل کنید. در حالت رویداد بازی، شما می توانید در مسابقات رانندگی در سبک های مختلفی همانند درگ، دریفت، Street X و غیره شرکت کنید و به کسب عایدی بپردازید.

البته که این تنها راه کسب عایدی در بازی نیست و جالب است بدانید که علاوه بر مسابقات، شما می توانید با پیوستن به مجلات و با نهاده شدن در کاور DVDها برای خود پول و معروفیت جمع آوری کنید. همانند دیگر نسخه های مجموعه Need for Speed، بازی Underground 2 در زمان عرضه از گرافیک بصری چشم نوازی در مقایسه با آثار مشابه برخوردار بود. به نحوی که در آن شاهد حضور طراحی واقع گرایانه خودروها، محیط های با جزئیات، نورپردازی و سایه زنی های پویا و تاثیرات آب وهوایی مختلف هستیم که همگی درکنار هم یک اثر خوش ساخت و زیبا را در اختیار بازیکنان قرار می دادند. عملکرد بازی در زمان عرضه روی بیشتر پلتفرم ها پایدار و روان بود؛ به نحوی که روی پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 2 و ایکس باکس با نرخ فریم 60 اجرا می شد و روی این پلتفرم ها از نمایشگرهای صفحه عریض و صدای دالبی دیجیتال نیز پشتیبانی می کرد. درمجموع بازی به عنوان یکی از خوش ساخت ترین نسخه های مجموعه Need For Speed شناخته می گردد که تجربه آن در زمان حاضر هم می تواند لذت بخش باشد!

12- بازی Need for Speed: Most Wanted (2005)

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2005
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 2، ایکس باکس 360، گیم کیوب، نینتندو دی اس

بازی بعدی این لیست به گل سرسبد مجموعه Need For Speed یعنی Most Wanted اختصاص دارد که پس از عرضه در سال 2005 با واکنش بسیار مثبتی از جانب بازیکنان و منتقدین روبه رو شد. اثری که در جریان آن بازیکنان باید با خودروی BMW M3 GTR خود در مجموعه ای از مسابقات خیابانی غیرقانونی شرکت نمایند و رقبای خود را از میان بردارند. وقایع بازی در سه منطقه اصلی شهر خیالی Rockport رخ می دهد. جایی که بازیکنان پس از ورود به جهانی بازی با لیستی از معروف ترین رانندگان خیابانی شهر روبه رو می شوند که باید در قالب رقابت هایی رودررو یکی پس از دیگری آن ها را از دور خارج نمایند.

بازیکنان در این بازی می توانند تجربه رانندگی با بسیاری از ماشین های واقعی زمان خود را داشته باشند و همزمان به شخصی سازی قطعات و بخش های مختلف آن ها بپردازند. رویدادهای رانندگی بازی ترکیبی از مسابقات مختلف در مسیرهای گوناگون، رقابت های رودررو و رقابت های درگ در سرتاسر نقشه بازی است. بازی در مجموع شامل سه حالت Career ،Quick Race و Challenge Series است که هرکدام تجربه متفاوتی را پیش روی مخاطبان خود قرار می دهند.

همانند دیگر نسخه های Need for Speed سیستم تعقیب و گریز پلیس باز هم در این بازی خودنمایی می نماید و هیجانی مضاعف را به آن اضافه نموده است. درکنار گیم پلی مجذوب نماینده و سرگرم نماینده بازی، گرافیک بصری و جلوه های صوتی آن از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به آثار هم دوره خود برخوردار بود که باعث شد از Most Wanted تا امروز هم به عنوان یکی از برترین بازی های مجموعه یاد گردد.

11- بازی Need For Speed Unbound

  • سازنده و ناشر: Criterion Games / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2022
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس

Need For Speed Unbound آخرین و بیست و پنجمین عنوان از مجموعه محبوب Need For Speed است در سال 2022 در اختیار علاقه مندان و هواداران این مجموعه نهاده شد. اثری که شما را به شهر Lakeshore City می برد و وارد ماجراجویی های مختلفی در رابطه با مسابقات غیرقانونی خیابانی می نماید. در جهانی جهان باز بازی شما می توانید المان های مختلف گیم پلی همانند نسخه های پیشین مجموعه را در قالب رقابت های رانندگی تجربه کنید. سیستم Heat نسخه قبلی این مجموعه با همین نام باری دیگر به Need For Speed بازگشته است و بازیکنان می توانند کوشش نمایند تا به واسطه آن نامی در بین پلیس های شهر دست وپا نمایند.

بازی به واسطه ادغام گرافیکی کارتونی از شخصیت ها و جلوه های ظاهری واقع گرایانه خودروهای خود، تجربه بصری لذت بخشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد که یک نوآوری در این مجموعه به شمار می رود. در جریان داستان بازی بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیت اصلی، به همراه دوستان خود درگیر مجموعه ای از رقابت های غیرقانونی زیرزمینی می شوند که باید با افراد دیگر به رقابت بپردازند و جوایز مربوطه را به دست بیاورند.

10- بازی Need For Speed Heat

  • سازنده و ناشر: Ghost Games / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2019
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

عنوان بعدی این لیست به یکی دیگر از بازی های Need For Speed اختصاص دارد که در سال 2019 در اختیار علاقه مندان نهاده شد. نسخه Heat این مجموعه این بار بازیکنان را وارد شهری خیالی به نام Palm City می کرد که نسخه ای شبیه سازی شده از شهر میامی استان فلوریدا است. بازی به عنوان 24مین نسخه از مجموعه شناخته می گردد که به مناسبت 25 سالگی آن در اختیار کاربران نهاده شد. سازندگان در نسخه Heat دو حالت روز و شب را قرار داده اند که هرکدام تجربه رانندگی متفاوتی را برای بازیکنان رقم می زنند. به نحوی که در مدت زمان روز شما در Speedhunter Showdown که مجموعه ای از رویدادهای مختلف است، شرکت می کنید و همزمان می توانید خودروهای خود را شخصی سازی کنید.

همان طور که گفته شد تجربه رانندگی شب و روز بازی با یکدیگر فرق دارد. در مسابقات بی قانون شبانه، شما و هم تیمی هایتان باید انتظار حضور پلیس ها را بکشید و با انجام مسابقات مختلف و فرار از دست قانون، امتیاز REP کسب کنید. در طول مسابقات هرچه اندازه Heat شما بالاتر رود، پلیس های سخت گیرتری در پی شما می افتند و در صورتی که بتوانید از دست آن ها فرار کنید، می توانید انتظار کسب امتیاز بیشتری را داشته باشید.

Need For Speed Heat می تواند لحظات سرگرم نماینده زیادی را با گشت وگذار در شهر Palm City و تجربه مسابقات آن در اختیار شما قرار دهد. پس اگر از علاقه مندان مجموعه Need For Speed و مخصوصا تعقیب و گریز به وسیله پلیس ها هستید، به شما توصیه می کنیم تجربه این بازی را از دست ندهید.

9- بازی Need For Speed (2015)

  • سازنده و ناشر: Ghost Games / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2015
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

سال 2015 بود که استودیو Ghost Games تصمیم گرفت بازی تازه مجموعه محبوب نید فور اسپید را بدون هیچ پسوندی و تنها با همین نام برای کاربران عرضه کند. اثری که به بازیکنان اجازه می داد تا لذت مسابقات غیرقانونی خیابانی را در جهانیی جهان باز از نزدیک حس نموده و در رقابت های مختلف ماشین سواری شرکت نمایند. شما می توانید در طول بازی خودروهای خود را شخصی سازی کنید، دیگر رانندگان را به چالش بکشید و وارد گروهی از مسابقه دهنده ها شوید. وقایع این نسخه از مجموعه در شهر خیالی Ventura Bay و محله های اطراف آن رخ می دهد که براساس شهر لس آنجلس طراحی شده است. این شهر در بازی به 6 منطقه مختلف تقسیم شده است که هرکدام از منطقه ها، نقاط دیدنی، رویدادها و آیتم های جمع کردنی مخصوص به خود را دارا هستند. بازی از سیستم آب وهوای شبانه روزی بهره می برد و این سیستم به نحوی طراحی شده است که مدت زمان شب آن برای بازیکنان طولانی تر باشد.

در مجموع سازندگان پنج حالت مختلف در گیم پلی بازی قرار داده اند که هرکدام تجربه منحصربه فردی از رانندگی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. به عنوان مثال در حالت Speed بازیکنان تنها باید با رانندگی سریع تر زودتر از دیگر شرکت نمایندگان به خط خاتمه برسند. این درحالی است که در حالت Style بازیکنان در ازای انجام حرکات نمایشی و با دریفت کشیدن می توانند امتیاز کسب نمایند. بازی بعلاوه در بخش شخصی سازی خود از ویژگی Handling Slider بهره می برد که به بازیکنان اجازه می دهد عملکرد دست فرمان خودروهای خود را دچار تغییر نمایند. در مجموع بازی Need for Speed با بهره گیری از عناصر اساسی مجموعه و المان های گیم پلی مجذوب نماینده خود پیروز شد در سال 2015 باری دیگر بازیکنان را با این سری آشتی دهد.

8- بازی Midtown Madness

  • سازنده و ناشر: Angel Studios / مایکروسافت
  • سال انتشار: 1999
  • پلتفرم: ویندوز

بازی Midtown Madness یکی دیگر از آثار ریسینگ این لیست است که با عرضه در سال 1999 بازیکنان را وارد خیابان های شهر شیکاگو کرد. شما در بازی می توانید وسایل نقلیه مختلفی را سوار شوید که از میان آن ها می توان به خودروها، کامیون، اتوبوس و دوچرخه اشاره نمود. سازندگان در جای جای شهر رویدادها و چالش های متعددی را قرار داده اند که بازیکنان می توانند آزادانه با گشت وگذار در نقاط مختلف شیکاگو به تجربه آن ها بپردازند.

بازی در بخش تک نفره خود چهار حالت مختلف قرار داده است که Blitz ،Circuit ،Checkpoint و Cruise نام دارند. در حالت Blitz شما باید در مدت زمانی محدود به خط خاتمه برسید و در طول مسیر از سه چک پوینت مختلف عبور کنید. در حالت Circuit شما باید در یک مسیر بسته در شهر به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازید. در حالت Checkpoint بازیکنان باید با یکدیگر به رقابت بپردازند، اما این بار آن ها موانعی همانند ترافیک شهری، عابران پیاده و پلیس سر و کله بزنند. درنهایت هم بخش Cruise بازی وجود دارد که بازیکنان می توانند در نقاط مختلف شهر گشت وگذار نموده و رازهای آن را پیدا نمایند.

بازی در زمان خود از گرافیک بصری فوق العاده ای بهره می برد که به نتیجه کار آن یک شهر شیکاگوی زیبا و خوش ساخت بود. با پیروزیت بازی شاهد عرضه نسخه های دوم و سوم آن به ترتیب در سال های 2000 و 2003 بودیم که هرکدام تجربه ای لذت بخش و سرگرم نماینده از رانندگی در خیابان های شهری را در اختیار بازیکنان قرار می دادند.

7- بازی Midnight Club 3: Dub Edition

  • سازنده و ناشر: راک استار گیمز
  • سال انتشار: 2005
  • پلتفرم: پلی استیشن 2، پلی استیشن پورتابل، ایکس باکس 360

Midnight Club 3: Dub Edition یک بازی رانندگی از مجموعه محبوب میدنایت کلاب است که در جریان آن بازیکنان می توانند در شهرهایی مشابه با سن دیگو، آتلانتا و دیترویت به گشت وگذار بپردازند و موسیقی های مختلف و گوش نواز را تجربه نمایند. بازی اولین نسخه از این مجموعه است که شخصی سازی و ایجاد تغییرات در خودروها را چه از لحاظ عملکردی و چه از لحاظ ظاهری در اختیار بازیکنان قرار می دهد. شما با پیروزی در رقابت های مختلف می توانید خودروهای گوناگون و آیتم های شخصی سازی مختلف را آزاد کنید.

در مجموع سازندگان پنج نوع مسابقه در بازی قرار داده اند که Ordered Race ،Circuit Race ،Unordered Race ،Autocross Race و Track and Frenzy نام های آن ها هستند. هرکدام این مسابقات قوانین و معینات خاص خود را دارا هستند و بازیکنان می توانند هرکدام آن ها را بسته به علاقه خود تجربه نمایند. البته که شما می توانید با استفاده از قابلیت Race Editor مسیر مسابقه و قوانین منحصربه فرد آن را ایجاد کنید. بازی به شما اجازه می دهد در این بخش تصمیم بگیرید که در طول مسابقه آیتم هایی همانند ترافیک، سیستم آب وهوایی یا نحوه چک پوینت گرفتن در طول راه را تغییر دهید.

در مجموع در بازی هفت نوع خودروی مختلف نهاده شده است که با پیشروی در مراحل، گروه ها و دسته های مختلفی که خودروهای خاصی را رانندگی می نمایند، از شما دعوت می نمایند تا با آن ها مسابقه دهید. بازی بعلاوه از یک بخش چندنفره نیز بهره می برد که در جریان آن بازیکنان می توانستند با دیگر افراد سراسر جهان به رقابت بپردازند. Midnight Club 3: Dub Edition به واسطه گیم پلی سرگرم نماینده و محتویات متعددی که در اختیار بازیکنان قرار می داد، با واکنش بسیار مثبتی از جانب منتقدین روبه رو شد و می توان از آن به عنوان یکی از برترین آثار ریسینگ داخل شهر یاد کرد.

6- بازی Forza Horizon 5

  • سازنده و ناشر: پلی گراوند گیمز / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: 2018
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی بعدی این لیست به آخرین نسخه از مجموعه بسیار محبوب فورزا هورایزن ساخته استودیو پلی گراوند گیمز اختصاص دارد که به عنوان یک اثر آرکید رانندگی تجربه ای بی نقص و سرگرم نماینده را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. در این نسخه بازیکنان به منطقه ها خیالی از کشور مکزیک سفر می نمایند که نقشه آن حالا از لحاظ وسعت 50 درصد نسبت به نسخه قبلی بزرگ تر شده است. بازی علاوه بر منطقه ها شهری، مکان های مختلف و متنوعی همانند کوه آتشفشان، جنگل و ساحل و یک مقبره مایایی را پیش روی بازیکنان قرار می دهد که طراحی هرکدام آن ها از زیبایی خاصی برخوردار است. بازیکنان می توانند با گشت وگذار آزادانه در جهانی بازی، وارد رقابت ها، مسابقات و رویدادهای گوناگون شوند و با پیروزی در آن ها امتیاز کسب نمایند.

همانند دیگر نسخه های این مجموعه، بازیکنان می توانند به شخصی سازی خودروهای خود چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ قطعات اصلی آن بپردازند. فصول چهارگانه باری دیگر به جهانی بازی آورده شده اند و فضا و حال وهوایی منطقه ها مختلف تحت تأثیر این فصل ها قرار می گیرند. بازی مجموعه ای کامل از رویدادها و حالت های مختلف رانندگی است که هرکدام تجربه سرگرم نماینده و لذت بخشی را پیش روی مخاطبان قرار می دهند. از حالت بتل رویال The Eliminator گرفته تا مجموعه مینی گیم های چندنفره Horizon Arcade هرکدام در نوع باعث ایجاد تنوع بالا در سیستم گیم پلی بازی می شوند.

5- بازی Driver: San Francisco

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: 2011
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، نینتندو Wii

بازی Driver: San Francisco آخرین نسخه رسمی از مجموعه محبوب و دوست داشتنی درایور است که در روشی منحصربه فرد المان های اکشن، ماجراجویی و کمدی را در یک اثر رانندگی ادغام نموده است. در این بازی این بار شما در نقش شخصیتی به نام جان تَنر (John Tanner) قرار می گیرند و باید با استفاده از مهارت رانندگی خود داستان بازی را پیش ببرند. تنر که یک پلیس مخفی است، می تواند با استفاده از قابلیت ویژه خود به نام Shift بین هر خودروی درون شهر جابه جا گردد. شما می توانید با استفاده از این قدرت به تعقیب مجرمین بپردازید، آشوب ایجاد کنید یا تنها در شهر زیبای سان فرانسیسکو به گشت وگذار بپردازید.

در بخش داستانی بازی، شما وظیفه دارید یکی رهبران خلاف کاران را که Jericho نام دارد، دستگیر کنید. البته که درکنار خط داستانی اصلی شما می توانید از تجربه مأموریت های جانبی، چالش ها و مینی گیم های متعدد بازی نیز لذت ببرید. بازی بعلاوه یک حالت چندنفره را در خود جای داده است که به شما اجازه می دهد حالت های مختلف آن را با دیگر بازیکنان تجربه کنید. Driver: San Francisco به واسطه گیم پلی روان و سریع، سیستم نوآورانه و سرگرم نماینده Shift و داستان سرایی کمدی و مجذوب نماینده خود مورد تحسین منتقدین و کاربران نهاده شد و بدون شک تجربه آن به علاقه مندان سبک ریسینگ به شدت توصیه می گردد.

4- بازی Crazy Taxi 3: High Roller

  • سازنده و ناشر: Hitmaker / سگا
  • سال انتشار: 2002
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس

Crazy Taxi 3: High Roller یک بازی سبک رانندگی است که همان گونه که از نام آن پیدا است شما را در نقش راننده ای قرار می دهد که باید در مکان مختلف مسافرها را سوار نموده و در کم ترین زمان و در چالش برانگیزترین مسیر ممکن آن ها را به مقصد برسانید.

بازی از سه منطقه کلی بهره می برد که West Coast ،Glitter Oasis و Small Apple نام دارند. منطقه West Coast درواقع از روی شهر سان فرانسیسکو واقع در ایالات کالیفرنیای امریکا شبیه سازی شده است. به همین ترتیب منطقه Glitter Oasis از روی لاس وگاس و Small Apple هم از روی شهر نیویورک طراحی شده اند. هرکدام از این منطقه ها، نقاط دیدنی، میان برها و رمزورازهای منحصربه فرد خود را دارا هستند.

بازی حالت های مخلتفی برای تجربه کردن دارد که شما می توانید بسته به علاقه خود از آن ها لذت ببرید. در حالت Arcade شما باید پیش از به خاتمه رسیدن زمان تا حد امکان مسافران را به مقصد برسانید. حالت بعدی Original نام دارد که در آن بازی شما را موظف می نماید تا مجموعه ای از چالش ها با اهداف معین را انجام دهید. در خاتمه هم به حالت Crazy X می رسیم که در جریان آن شما می توانید باید با انجام حرکات نمایشی تا حد امکان امتیاز کسب کنید.

با تمامی اوصاف بدون شک بازی Crazy Taxi 3: High Roller یک اثر اعتیادآور و سرگرم نماینده است که می تواند ساعت ها شما را مشغول خود کند. بازی در زمان خود به واسطه گرافیک رنگارنگ و پویا و موتور فیزیکی واقع گرایانه خود تجربه ای جامع و فراگیر از یک اثر رانندگی درون شهری را در اختیار مخاطبان قرار می داد.

3- بازی Burnout Paradise

  • سازنده و ناشر: Criterion Games / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: 2008
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

Burnout Paradise یک بازی ریسینگ جهان باز از استودیو Criterion Games است که وقایع آن در شهر خیالی Paradise City رخ می دهد. اثری که به تنهایی یک نوآوری در بین آثار مجموعه Burnout به شمار می رفت و با ارائه جهانیی جهان باز به بازیکنان اجازه می داد تا آن گونه که می خواهند مأموریت ها را انجام داده و در مسابقات شرکت نمایند. در بازی 75 خودروی مختلف با عملکرد و دست فرمان منحصربه فرد قرار داده شده است. خودروهایی که بازیکنان می توانند مطابق میل خود آن ها را شخصی سازی نموده و تجهیزات و ظاهر آن ها را تغییر دهند. شما می توانید با قرارگیری در پشت هرکدام از چراغ قرمزهای جهانی بازی وارد یکی از رویدادها و چالش های آن شوید. در طول مسابقات، سازندگان انتخاب مسیر را به عهده خود شما گذاشته اند و دیگر همانند آثار مشابه مجبور نیستید که از یک مسیر یا جاده معین رانندگی کنید.

Burnout Paradise به واسطه سرعت گیم پلی بالا، فیزیک واقع گرایانه خودروها، سیستم کنترلی روان و جهانی پرجزئیات خود مورد تحسین منتقدان و بازیکنان نهاده شد. علاوه بر موارد مذکور نباید از اشاره به آهنگ های گوش نواز بازی که از خواننده ها در سبک های مختلف در اختیار بازیکنان نهاده شده اند، غافل شویم. جالب است بدانید که در سال 2018، نسخه ریمستر این بازی در اختیار کاربران کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نهاده شد که علاوه بر بهبودهای فنی و قابلیت پشتیبانی از نرخ فریم 60 و رزولوشن 4K، تمامی بسته های DLC منتشر شده برای آن را در اختیار بازیکنان قرار می دهد.

2- بازی BeamNG.drive

  • سازنده و ناشر: BeamNG GmbH
  • سال انتشار: 2015
  • پلتفرم: ویندوز

بازی ریسینگ بعدی این لیست به اثری کم تر شناخته شده در مقایسه با دیگر بازی ها اختصاص دارد که تجربه آن خالی از لطف نیست. BeamNG.drive یک بازی شبیه ساز رانندگی واقع گرایانه است که در جریان آن بازیکنان می توانند علاوه بر خودرو رانندگی با وسایل نقلیه مختلف همانند کامیون، هواپیما و قایق را تجربه نمایند. این بازی درواقع به شما حالت های مختلف گیم پلی و سناریوهای گوناگون را ارائه می دهد. شما می توانید در حالت آزادانه به گشت وگذار در جهانی جهان باز بازی بپردازید و با آیتم ها و المان های مختلف بازی تعامل داشته باشید. شما بعلاوه می توانید در بخش Career مأموریت ها و چالش های مختلف را در سبک های مختلف بازی به خاتمه برسانید و امتیاز کسب کنید.

البته که درکنار موارد گفته شده، یک حالت زمانی و یک حالت چندنفره هم در بازی گنجانده شده است که تجربه هرکدام آن ها می تواند بسیار سرگرم نماینده باشد. سازندگان در بازی کوشش نموده اند تا تک تک اجزای قطعات موتور را به شکلی نزدیک به واقعیت شبیه سازی نمایند که رانندگی در BeamNG.drive تجربه ای پویا و واقع گرایانه جلوه کند. در طول مسابقات خودروی شما ممکن است آسیب ببیند و قطعات آن در زمان برخورد با دیگر خودروها تغییرشکل پیدا کند. شما بعلاوه می توانید در طول مسابقه با عبور از روی موانع با خودروی خود حرکات نمایشی انجام دهید و به واسطه گرافیک چشم نواز و صداگذاری فوق العاده آن از تجربه یک رانندگی فراگیر و سرگرم نماینده لذت ببرید.

1- بازی Asphalt 9: Legends

  • سازنده و ناشر: گیم لافت
  • سال انتشار: 2018
  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

Asphalt 9: Legends یک بازی رانندگی آرکید از استودیو نام آشنای گیم لافت است که به شما اجازه می دهد سوار برترین خودروهای جهان شوید و لذت واقعی هیجان را از نزدیک حس کنید. شما در این بازی می توانید ظاهر خودروها را شخصی سازی کنید، عملکرد آن ها را ارتقا دهید و قدرت واقعی شان را در مسیرهای پویای بازی آزاد کنید. سازندگان در بازی حالت های مختلفی قرار داده اند که تجربه هرکدام آن ها به شدت سرگرم نماینده است.

به عنوان مثال بازیکنان می توانند در حالت Career در جریان 60 فصل و 900 رویداد مختلف برای تبدیل شدن به یک افسانه کوشش نمایند. درواقع شما قادر هستید با شرکت در رویدادهایی با مدت زمان محدود یا سناریوهایی داستان محور، با دیگر رانندگان از سراسر جهان به رقابت بپردازید. با پیروزی در این رقابت ها، شما امتیاز کسب نموده و خودروهای تازه را آزاد می کنید.

حالت بعدی بازی، حالت چندنفره است که در جریان آن می توانید به صورت همزمان با هفت بازیکن دیگر به رقابت بپردازید. در این حالت می توانید با دوستان خود یک گروه یا Club تشکیل داده و برای پیشرفت آن امتیاز جمع آوری کنید. جالب است بدانید که بازی آسفالت 9 بیش از 150 خودروی معروف از تولیدنمایندگان بزرگ جهان همانند فراری، پورشه، لامبورگینی و W Motors را در اختیار بازیکنان قرار می دهد که هرکدام آن ها، ویژگی ها، تجربه رانندگی و معینات مخصوص به خود را دارا هستند. البته که می توانید در بخش شخصی سازی، رنگ و متعلقات مربوط به خودروی خود را آن گونه که می خواهید تغییر دهید.

درکنار موارد گفته شده نمی توان از گرافیک چشم نواز و فیزیک واقع گرایانه بازی آسفالت 9 غافل شد. جلوه های بصری و صوتی بازی هیجانی مضاعف را به آن اضافه نموده اند که باعث شده است انجام حرکات نمایشی با خودروها حین مسابقه بیش ازپیش برای بازیکنان لذت بخش و سرگرم نماینده باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1402 بروزرسانی: 10 مهر 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2090

به "بازی هایی که با آن ها زمان از دست شما در می رود!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی هایی که با آن ها زمان از دست شما در می رود!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید