چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می نماید

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، وزارت خارجه چین از تحریم چهار شهروند آمریکایی اطلاع داد که عضو نهادهای وابسته به دولت واشنگتن هستند.

چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این تحریم ها شامل جان کنوس (John Knaus) مدیر بخش آسیایی بنیاد ملی دموکراسی، مان پریت سینگه آناند (Manpreet Singh Anand) مدیر منطقه ای بخش آسیا پاسیفیک موسسه دموکراسی ملی و دو موسسه مشابه دیگر می گردد. این افراد متهم به دامن زدن به جریان های جدایی طلبانه هنگ کنگ هستند.

این در حالی است که پیشتر، آمریکا نیز چهار مقام چینی را در رابطه با تحولات هنگ کنگ تحریم کرد حال آنکه پکن این قبیل رفتارها را مغایر با هنجارهای بنیادین روابط بین الملل و به منزله مداخله در امور داخلی چین تعبیر می نماید.

پکن بارها به واشنگتن درباره لزوم احترام به اصل چین واحد هشدار داده است حال آنکه دولت تحت امر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک و ممانعت از قدرت یابی چین، از تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه این کشور نظیر تایوان، هنگ کنگ و تبت ابایی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1132

به "چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید