بغداد از تکمیل توافق خطوط ریلی با ایران اطلاع داد خبرنگاران

به گزارش بلندانیوز، نخست وزیر عراق ضمن اشاره به کاهش نیرو های بیگانه در خاک این کشور، خاطرنشان کرد که توافق خطوط ریلی عراق و ایران تکمیل شده است.

بغداد از تکمیل توافق خطوط ریلی با ایران اطلاع داد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، امروز (دوشنبه)، در مقر وزارت خارجه عراق از تکمیل توافق خطوط ریلی با ایران اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست وزیر این کشور ضمن اشاره به اینکه گفت و گوی راهبردی با آمریکا فعال شده است، گفت ما پیروز شده ایم تعداد نیرو های بیگانه را 60 درصد کاهش دهیم.

دور جدید مصاحبه های راهبردی میان بغداد و واشنگتن در تاریخ 11 ژوئن (22 خرداد) در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار گردید و دو طرف در مورد موضوعات مختلفی بویژه خروج نیرو های نظامی آمریکایی از عراق مصاحبه کردند.

مصطفی الکاظمی در بخش دیگری از اظهاراتش به روابط بغداد با کشور های عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی اشاره نمود گفت که بغداد با این کشور ها در زمینه های گوناگونی روابط دارد.

وی همچنین به ایران اشاره نمود و اطلاع داد: توافق خطوط ریلی میان عراق و ایران را تکمیل کردیم. این موضوع باعث خواهد شد که عراق به شمال چین متصل و فرصت های مالی بسیاری ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1343

به "بغداد از تکمیل توافق خطوط ریلی با ایران اطلاع داد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد از تکمیل توافق خطوط ریلی با ایران اطلاع داد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید