پنیر پیتزا را در خانه درست کنید

به گزارش بلندانیوز، پنیر پیتزا از انواع پنیرهای پروسس درست می شود که از شیر گاو تهیه شده اند. پنیر پیتزا مثل سایر انواع پنیرهای پروسس به خاطر اینکه دو بار پاستوریزه می شود، پروتئین های آن قابلیت جذب بالاتری پیدا می کنند.

پنیر پیتزا را در خانه درست کنید

طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار خانگی به روش ایتالیایی کار سختی نیست. در این بخش از خبرنگاران به شما یاد می دهیم که چگونه پنیر پیتزای خانگی درست کنید. بهترین طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی کش دار و روش نگهداری آن را می توانید در این مطلب بخوانید.

مواد لازم برای تهیه پنیر پیتزای خانگی

  • مایه پنیر: 3/4 فنجان
  • آب: 3/4 فنجان
  • شیر کامل و پرچرب: 4 فنجان
  • سرکه: 3 قاشق چای خوری (به جای سرکه می توانید از 1/4 فنجان جوهرلیمو استفاده کنید)
  • آب برای رقیق کردن سرکه: مقداری

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

مرحله اول

ابتدا شیر را به مدت 30 دقیقه بجوشانید. دمای جوشاندن شیر باید بین 60 تا 70 درجه باشد. در این مدت نباید حرارت را بالا ببرید و شیر باید به آرامی و روی حرارت ملایم جوش بیاید. سپس سرکه یا جوهرلیمو را در کمی آب حل کنید تا رقیق شود و بعد از 30 دقیقه به شیر اضافه کنید. 30 دقیقه دیگر شیر را روی حرارت ملایم بجوشانید.

مرحله دوم

در اواسط این مرحله مایه پنیر را هم در 3/4 فنجان آب حل کنید و به شیر اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم گاز مرتب هم بزنید. به مدت 15 دقیقه دیگر بدون هم زدن قابلمه را روی حرارت ملایم نگه دارید تا شیر سفت یا بسته شود یا به اصطلاح دَلَمه ببندد. شعله گاز را خاموش کنید و در ظرف را به مدت 30 دقیقه روی آن بگذارید. سپس دَلَمه ها را جدا کنید و در یک ظرف دیگر بگذارید.

مرحله سوم

کف قابلمه که حاوی شیر به جای مانده است را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا از دما بیفتد. سپس آن را روی شعله گاز برگردانید تا بجوشد. شیر را 20 دقیقه با دمای 100 درجه بجوشانید. در این مدت زمان شیر را باید مرتب هم بزنید. دقت داشته باشید که شیر را فقط 20 دقیقه بجوشانید و اگر بیشتر از این مدت زمان شیر بجوشد، در نهایت پنیر پیتزا کش دار نمی شود.

مرحله چهارم

بعد از 20 دقیقه دَلَمه ها را که در واقع همان تکه های پنیر هستند، در اندازه های بزرگ ببرید و داخل صافی یا پارچه تنظیف بگذارید تا آب اضافی پنیر گرفته شود. وقتی تکه های پنیر خشک شد، آن ها را به مدت یک دقیقه دوباره در شیری که در بالا جوشانده بودیم قرار دهید. سه مرتبه این کار را انجام دهید و سپس پنیرها را از شیر خارج کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیر را ورز دهید تا حالت کشدار پیدا کند. یک روش برای بیشتر کش آمدن پنیر این است که تکه های پنیر دلمه بسته را در مایکروفر قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس آن را خارج کنید و ورز بدهید. 2 تا 3 بار این کار را انجام دهید. بعد از ورز دادن، یک محلول آب نمک رقیق درست کنید. آبی که استفاده می کنید، باید سرد باشد. تکه های پنیر را در آب سرد و نمک قرار دهید.

مرحله ششم

با دست به تکه های پنیر شکل دهید. می توانید به شکل گلوله آن ها را درست کنید. اگر می خواهید بلافاصله از پنیر استفاده کنید، آن را رنده کرده و به غذا اضافه کنید. در غیر این صورت پنیر را با آب نمک در یخچال بگذارید. این پنیر را می توانید حدود یک هفته در یخچال قرار دهید. اگر می خواهید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، پنیرها را در فریزر قرار دهید.

حالا می توانید با این پنیر، پیتزا املت، یک غذای ارزان و سریع را درست کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر این زرشک پلو را بدون مرغ بپزید بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1879

به "پنیر پیتزا را در خانه درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر پیتزا را در خانه درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید