وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان رفت

به گزارش بلندانیوز، وزیر بهداشت آمریکا به بهانه واهی موفقیت های تایوان در غلبه بر همه گیری کرونا وارد این کشور شد.

وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان رفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا به بهانه واهی موفقیت های تایوان در غلبه بر همه گیری کرونا وارد این کشور شد در حالی که چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند و این سفر خشم پکن را برانگیخته است.

ایالات متحده از سال 1979 میلادی روابط دیپلماتیک خود را با جزیره تایوان قطع کرد و از آن موقع، این اولین سفر یک مقام رسمی آمریکا به تایوان است.

سفر وزیر بهداشت آمریکا به تایوان در اوج روابط سرد و تیره چین و آمریکا صورت می گیرد و به نظر می رسد که تایوان به آوردگاه تازه ای برای رقابت و خصومت میان آمریکا و چین تبدیل شده است.

دونالد ترامپ از زمان رسیدن به قدرت در سال 2017 میلادی، شش قانون در حمایت از تایوان امضا نموده است از جمله آسان تر کردن فروش سلاح، تشویق دیدارهای سطح بالا و یاری به تایوان برای حضور در نهاد های بین المللی. این اقدامات موجب خشم شدید چین شده است.

دولت پکن سیاست چین یکپارچه را دنبال می نماید و در کوشش است تا حاکمیت خود را بر مناطقی چون تایوان و هنگ کنگ، به طور کامل مستقر کند که در این جهت با مخالفت هایی در داخل این مناطق و در سطح دنیا رو به رو است.

هفته پیش نیز دیوید استیلول، معاون وزیر خارجه آمریکا پذیرای نماینده جدید تایوان در آمریکا بود.

آیا داستان تحریک چین است؟

بعضی از کارشناسان معتقدند در دولت آمریکا کسانی هستند که می خواهند رابطه با تایوان را افزایش دهند. زیرا معتقدند تایوان هوادار ارزش های آمریکایی و دوست خوب آمریکا استتا بدین گونه چین را به چالش و به واکنش بکشانند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1006

به "وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید