مهاجرت تحصیلی به کانادا

به گزارش بلندانیوز، کانادا همواره یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. دانشگاه های کانادا به دلیل اعتبار بالایی که در سطح جهانی دارند هر سال دانشجویان زیادی را به خود جذب می نمایند. یکی از راه های مهاجرت به کانادا دریافت ویزای تحصیلی این کشور است که امروز در مجله گردشگری خبرنگاران درباره آن بیشتر خواهید خواند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین شرایط تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

درباره کشور کانادا

کشور کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شاقتصادی است و پس از روسیه، بزرگ ترین کشور دنیا به شمار می رود. علی رغم وسعت زیادی که کشور کانادا دارد، جمعیت کمی در آن زندگی می نمایند. آب و هوای آن در بعضی نقاط معتدل و در بیشتر نقاط سرد و حتی قطبی است. زبان رسمی مردم کشور کانادا زبان فرانسه است. اقتصاد قوی، طبیعت زببا، سطح کیفی بالای زندگی، رفاه و مهاجرپذیر بودن این کشور، باعث شده افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور وجود دارد. سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، تحصیل و ازدواج ازجمله روش های مهاجرت به این کشور هستند که در ادامه به آنالیز جزئیات مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت نموده و در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. با دریافت ویزای تحصیلی، دانشجویان این امکان را دارند که یک کار پاره وقت داشته و مشغول به کار شوند تا هزینه های زندگی را تامین نمایند. به علاوه، پس از اتمام تحصیلات خود می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی به مدارکی مانند گذرنامه، کپی و اصل شناسنامه، 2 قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، رسید شهریه، مکاتبات متقاضی با دانشگاه، مدارک اقتصادی برای اطمینان از توانایی اقتصادی فرد، گزارش پزشکی و کپی و اصل مدارک علمی و تحصیلی و مدرک زبان نیاز است. معدل و نمرات سال آخر دبیرستان برای اخذ پذیرش دانشجویی از دانشگاه های کانادا اهمیت زیادی دارد و ازآنجاییکه در دانشگاه های کانادا دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند، مدرک آزمون آیلتس با نمره حداقل 6 هم مورد نیاز است.

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید، بهتر است حتما مسلط به زبان انگلیسی باشید و مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 را داشته باشید. در این صورت مجبور نخواهید بود دوره های آموزش زبان انگلیسی را به صورت جداگانه بخوانید.مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 از دیگر شروط الزامی برای تحصیل در این مقطع است. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس بین 14000 تا 18000 دلار است و امکان دریافت یاری هزینه تحصیلی برای دانشجویانی با معدل بالا هم وجود دارد. علاوه بر پرداخت شهریه باید توجه داشته باشید که برای تامین هزینه های زندگی هم به سالانه 10000 دلار در سال نیاز دارید که این مبلغ با آوردن بستگان و خانواده افزایش پیدا می نماید.

افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستند، باید مدرک کارشناسی خود را با معدل بالای 14 به همراه توصیه نامه از طرف اساتید دوره کارشناسی خود ارائه دهند. برای تحصیل در این مقطع ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره حداقل 6.5 لازم است زیرا افرادی که مدرک زبان ندارند قادر به تحصیل در این مقطع نخواهند بود. هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها برای دوره فوق لیسانس بالاتر از کارشناسی است و در بیشتر مواقع یاری هزینه به دانشجویان داده نخواهد شد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا

افرادی که قصد دارند در مقطع دکترا در دانشگاه های کانادا تحصیل نمایند، باید دارای مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 باشند. به بعضی از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می گردد تا این افراد بتوانند در کانادا مشغول به کار شوند. در مقطع دکترا تحصیل برپایه تحقیق و پژوهش است و واحدهای درسی بر مبنای تکنیک های تحقیق علمی و آموزش های مفید در زمینه های آموزش و نشریه است. افرادی که مدرک زبان ندارند باید دوره های آموزشی زبان انگلیسی را به صورت جداگانه بگذرانند. شهریه سالانه دوره های زبان بین 10000 تا 11000 دلار است

اقامت در دوران تحصیل در کانادا

افرادی که پیروز به دریافت اقامت تحصیلی در کانادا شده اند، می توانند در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها و پانسیون ها اقامت داشته یا اتاق یا آپارتمان مسکونی اجاره نمایند. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی از 300 تا 700 دلار و هزینه اقامت در پانسیون حدود 700 دلار در ماه است. اگر قصد دارید به جای اقامت در خوابگاه و پانسیون، یک واحد مسکونی اجاره کنید، باید ماهانه 400 تا 900 دلار اجاره پرداخت کنید. بعضی از دانشجویان برای کاهش هزینه ها همراه با یک هم خانه آپارتمان را اجاره می نمایند تا تنها نیمی از اجاره را پرداخت نمایند.

اقامت در کانادا پس از تحصیل

پس از گذراندن حداقل 8 ماه دوره تحصیلی در یک مرکز آموزشی معتبر، می توانید برای دریافت مجوز کاری پس از تحصیل اقدام کنید. با داشتن این مجوز می توانید حدبیشتر تا 3 سال در کانادا مشغول به کار شوید. اگر از طرف یک کارفرمای کانادایی به کار دعوت شوید می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 492

به "مهاجرت تحصیلی به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تحصیلی به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید