مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

به گزارش بلندانیوز، سیستم کرتین وال به صورت کلی از دو بخش سازه نگه دارنده (لامل) و مصالح پرکننده (شیشه) تشکیل می گردد. با توجه به نمای کرتین وال سازه ای باربر نیست، امروزه سازه نگه دارنده آن را با مصالح سبک می سازند. از مصالح سبکی مثل پروفیل های اکسترود شده آلومینیومی برای سازه نگه دارنده کرتین وال استفاده می گردد. در این سیستم در بیشتر موقع از شیشه به اسم مصالح پرکننده استفاده می گردد. استفاده از چند لایه شیشه در این سیستم باعث ایجاد لایه هوا در پوسته ساختمان و عایق شدن ساختمان می گردد.

مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

در نمای فریم لس بدون فریم، قاب دور شیشه در این شیوه اجرا نمی گردد و از بیرون فقط سطح شیشه بصورت صاف و درز کوچک میان شیشه ها مشاهده می گردد. هر یک از دهانه ها در پشت خود دارای فریمی است که مانند قاب شیشه را در خود حفظ می نماید. این فریم به وسیله لقمه های مخصوص آلومینیومی بر روی پروفیل های افقی نصب میگردد. با این وجود سطح شیشه در نما کاملا یکدست خواهد بود.

در افق دید برخی از طراحان و آرشیتکت ها و به علت بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل، مقدار طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در طراحی نما و معماری می باشد.

در اجرایی نمای کرتین وال یکی از عضو های مولیون یا ترنسم حذف شده و از چسب های سیلیکونی و لاستیک های عایق استفاده می گردد.

نمای کرتین وال در فضای کاری گسترده تری مورد ارزیابی قرار گرفته است و امروزه از دسته برترین نمای بیرونی محسوب می گردد. کرتین وال دیواری است که به غیر از بار وزن خود، هیچ گونه باری را تحمل نمی نماید و هیچ نقش سازه ای ندارد. فقط نقش جدا کردن قسمت بیرونی و داخلی ساختمان را بر عهده دارد.

منبع مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1625

به "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید