پر پیچ و تاب ترین آسمانخراش های دنیا!

به گزارش بلندانیوز، آسمانخراش های پیچ و تاب خورده

اگر کمی به معماری هایی که در طراحی برج های امروزی لحاظ می گردد دقت کنید کاملا می توانید بفهمید که در طراحی های اخیر آسمانخراش ها، طرح هایی که حالت پیچ و تاب خورده دارند در بین معماران از محبوبیت بالاتری برخوردارند. تقریبا می توان گفت که اولین و مدرن ترین آسمانخراش پر پیج و تاب جهان در مالمو در کشور سوئد ساخته شده است. در این نوشتار خبرنگاران می خواهیم آسمانخراش های پیچ و تاب خورده جهان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

پر پیچ و تاب ترین آسمانخراش های دنیا!

آسمانخراش ترنینگ تورسو در مالموی سوئد

این پروژه به وسیله یکی از معماران اسپانیایی به نام سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است و به طور رسمی در روز 27 آگوست سال 2005 بازگشایی شد. ارتفاع این آسمانخراش به 190 متر می رسد و 54 طبقه دارد که این طبقات 147 واحد را در خود جای داده اند. در این آسمانخراش امکاناتی مثل سونا، استخر و… تعبیه شده است و همان طور که در بالا هم گفته شد اولین مورد از آسمانخراش های پیچ و تاب خورده در دنیا است. هر طبقه این ساختمان از شکلی نامنظم و چند ضلعی تشکیل شده است که با یک فریم ورک و چهارچوب استیل نگهداری می گردد. ساخت این برج در سال 2005 به انتها رسید و ترنینگ تورسو بلندترین آسمانخراش سوئد و تمام کشورهای حوزه اسکاندیناوی است و در حال حاضر سومین ساختمان بلند اقامتی در اروپا است.

برج اینفینیتی در دبی

برج اینفینیتی یکی از ساختمان های مرتفع به ارتفاع 306 متر است که به طور کلی از 76 طبقه ساخته شده است و در حال حاضر در حال سخت است به این معنی که هنوز ساخت آن کامل نشده است. این آسمانخراش از آسمانخراش های پیچ و تاب خورده است که در دبی واقع شده است که زمانی که کامل گردد قرار است تا به بلندترین ساختمان دنیا تبدیل گردد که پیچ و تابی با زاویه 90 درجه کامل دارد! این سازه به وسیله اسکیدروم طراحی شده است که در واقع عضو همان گروهی است که برج خلیفه دبی را طراحی نموده اند و جالب این که این طراح برج بسیر معروفی را ه در شیکاگو طراحی نموده است.

ساخت این برج در فوریه سال 2006 آغاز شد و ادامه دار شد . برخلاف برج ترنینگ تورسو که در مالمو بود، در برج اینفینیتی دبی از طبقات بزرگ تری استفاده شده است و در نتیجه این پیچ و تاب خوردگی ای که در این برج واقع شده است باید مرحله به مرحله بیشتر گردد تا به 90 درجه برسد. هر طبقه آن با 1.2 درجه چرخش پیدا نموده است تاب و چرخشی 90 درجه بتوانند دست پیدا نمایند. این برج قرار است تا واحدهای اقامتی، اتاق های کنفرانس، زمین های تنیس، استخر شنای بسیار لووکس، اتاق های مداوا داشته باشد.

برج پیچ و تاب خورده آواز در سارایوو

برج پیچ و تاب خورده آواز در واقع یک آسمانخراش 176 متری است که در شهر سارایوو در بوسنی و هرزگوین ساخته شده است. این برج از دیگر آسمانخراش های پیچ و تاب خورده سارایوو است که درست است به مقدار برج اینفینیتی دبی پیچش ندارد اما به هر حال تا حدودی به خود پیچیده است!

برج های دنیای در کانادا

دنیا کامل در واقع نام یک مجومعه دوقلوی آسمانخراشی در کرور کانادا در شهر انتاریو است که یکی از این برج ها 1879متر برج دیگر 161 متر راتفاع دارد و هر دو برج 209 متر چرخش از پایه به سمت بالا دارند. کانادایی ها به این برج نام یکی از هنرمندان خانم مشهور تاریخ سیتنما را داده اند. این آسمانخراش به یکی از جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل شده است.

مرکز تجارت در کویت

مرکز تجارت کویت که نام دیگر آن التیجاریا تاور است در کشور کویت واقع شده است و یکی از دیدنی ترین سازه های های کشور با ارتفاع خیره نماینده 218 متر است و در حال حاضر بلندترین ساختمان این کشور محسوب می گردد.

برج انقلاب در شهر پاناما

برج انقلاب از مجموعه برج های مدرن در شهر پاناما است که چند دقیقه ای با مرکز تجارت آن فاصله دارد. این برج را می توان از زباترین آسمانخراش های پیچ و تاب خورده دنیا دانست، ارتقاع این سازه 242 متر است و یک برج بتنی بسیار خوش ساخت با 52 طبقه است که در قسمت های بالایی سازه دچار یک پیچش 360 درجه می گردد.

برج حدید در میلان ایتالیا

این برج پیچ و تاب خورده به وسیله یکی از معماران به نام زاها حید طراحی شده است و در حال حاضر البته در حال ساخت است و هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده اتساست این برج در مرکز تاریخی شهر میلان به نام منطقه فیرا واقع شده است و دارای 170 متر ارتفاع است و 44 طبقه دارد. این برج هم دارای فضاهای تجاری و هم فضاهای اداری است و یک مرکز خرید هم دارد که به ایستگاه مترو متصل می گردد. البته تصویری که در این جا می بینید یک تصویر کامپیوتری از برج حدید میلان است و آن را در زمان تکمیل شدنش نشان می دهد.

آسمانخراش اوپوس در هنگ کنگ

آسمانخراش اوپوس یک دیگر از ساختمان های پیچ و تاب خورده دنیا است که به وسیله یکی از دیزاینرهای معروف به نام فرنک گری طراحی شده است. این آسمانخراش به طور کلی از 12 واحد اقامتی تشکیل شده است که شامل 2 دوبلکس و استخر شنا است، پارکنیگ زیر زمینی، استخر ای شنا، باشگاهای بدنسازی، سیستم ذخیری آب های بارانی برای تصفیه کردن آب و ماشین های برقی است!

برج های پیچشی ناگویا

این برج های 170 متر ارتفاع داشته و 36 طبق اند و در یکی از خیابان های شلوغ ناگویا در روبروی ایستگاه ماکامورا کو در ناگویا واقع شده اند. شهر ناگویا هم که در کشور ژاپن است! این برج ها در بالاترین قسمتشان باریک می شوند و فرم پیچشان کاملا تغییر می نماید. جالب این که در زاویه های مختلف نماهای مختلفی از این برج می می توان داشت.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1764

به "پر پیچ و تاب ترین آسمانخراش های دنیا!" امتیاز دهید

1 کاربر به "پر پیچ و تاب ترین آسمانخراش های دنیا!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر پیچ و تاب ترین آسمانخراش های دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید