5 مقصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه در بهار 1401

به گزارش بلندانیوز، شاید فکر کنید سفر خارجی مقرون به صرفه برای ایرانیان با گران شدن ارز و دلار تبدیل به رویایی دور از دسترس شده است اما باید بگوییم هنوز هم گزینه های خوبی برای یک سفر خارجی مقرون به صرفه وجود دارد. البته مقرون به صرفه سفر کردن دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که در ادامه بیشتر در خصوص آنها با شما صحبت می کنیم.

5 مقصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه در بهار 1401

از نظر بسیاری از جهانگردان برترین فصل برای سفر، بهار است. چرا که آب و هوا در متعادل ترین شرایط خود واقع شده است و با سرسبز شدن طبیعت، چشم اندازها جلوه بیشتری خواهند داشت. تمامی این عوامل باعث می شوند که سفر و به ویژه سفر به کشورهای خارجی کمی گرانتر از فصل های دیگر باشد. با این حال ایرانیان می توانند در بهار 1401 سفر خارجی ارزانی را تجربه نمایند.

اگر می خواهید در بهار 1401 سفری ارزان به کشورهای خارجی داشته باشید، این مطلب را در مجله جهانگردی خبرنگاران بخوانید.

سفر ارزان به ترکیه | کشور پر جاذبه و فریبنده

فاصله کوتاه ترکیه تا ایران و عدم احتیاج به ویزا از یک طرف و جاذبه های رنگارنگ آن از طرف دیگر، سبب شده که این کشور پرطرفدارترین مقصد برای سفر ایرانیان به حساب آید. ترکیه به علت قرار گرفتن در مرز دو قاره اروپا و آسیا و راه داشتن از سه طرف به دریا، برترین موقعیت جغرافیایی را برا جذب جهانگرد و جهانگرد دارد.

اگر به این کشور سفر کنید، مطمئن باشید که جاذبه های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی رویایی همراه با بافت مدرن شهری، حال و هوایی متفاوت را برایتان رقم خواهند زد. هرکدام از شهرهای ترکیه جاهای تماشای منحصربفردی دارند و بسته به علایق تان می توانید یکی از آنها را برای سفر انتخاب کنید. آنتالیا، استانبول، کوش آداسی، ازمیر و … همه و همه شهرهایی هستند که می توانند مقصد شما در کشور ترکیه باشند. با این وجود بلیط هواپیما استانبول جزو پرفروش ترین بلیط هاست و با سفر به این شهر فرصت بازدید از جاذبه های تاریخی، خرید و گشت و گذار شبانه را دارید.

پس اگر برای خرید بلیط استانبول می خواهید اقدام کنید، باید بدانید که برترین زمان برای سفر به ترکیه بعد از عید نوروز است. از طرفی هم در سال 1401 فصل بهار مصادف با ایام ماه مبارک رمضان شده و بلیط های ترکیه ارزان تر از همواره به فروش می رسند. توجه داشته باشید که بلیط های چارتری برای سفر به ترکیه برترین انتخاب هستند زیرا تفاوت قیمتی بسیاری با بلیط های سیستمی دارند.

سفر ارزان به امارات | دبی شهر آسمان خراش های چشم نواز

مدرن بودن کشور دبی و پر زرق و برق بودن خیابان ها و ساختمان های آن، برای جهانگردان بسیار تماشای و مجذوب کننده است. دبی را به عنوان کشوری مجلل و گران قیمت می شناسند و به علت گرمای بسیار زیاد این منطقه، بسیاری از جهانگردان ترجیح می دهند که در فصل های بهار، پاییز و زمستان به این کشور سفر نمایند. طبیعتا در فصل های پر سفر، قیمت خرید بلیط هواپیما دبی گران خواهد بود. بهار سال جاری (1401) مصادف با ماه مبارک رمضان است و همین مسئله سبب شده که قیمت بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل دبی ارزان تر از قبل باشد. توجه داشته باشید که برای سفر به دبی باید برای ویزا درخواست دهید و هزینه آن به نسبت مدت اقامت شما متفاوت خواهد بود.

برای سفر ارزان به دبی باید علاوه بر هزینه های بلیط و اقامت، هزینه های گشت و گذار و غذا را هم در نظر بگیرید. اینکه در کدام رستوران ها می توان برترین غذا با کمترین قیمت را سفارش داد و از چه وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد باید استفاده کرد، اطلاعات مهمی هستند که در هزینه سفر شما به دبی تاثیر بسزایی دارند. به طور خلاصه باید بگوییم کمترین هزینه را باید برای اتوبوس و مترو و بیشترین را برای تاکسی های دبی صرف کنید. در ماه مبارک رمضان بسیاری از هتل های چند ستاره و رستوران های مجلل از افطار تا سحر با کمترین قیمت، غذاهای متنوعی را ارائه می نمایند و با پرداخت ورودی به صورت نامحدود می توانید از بوفه آنها بهره ببرید.

سفر ارزان به گرجستان | کشور باستانی و تماشای

با سفر به تفلیس مرکز گرجستان، تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی را به خوبی خواهید دید. با ورود به این شهر تنوع معماری را در خیابان ها به چشم می خورد و بسیاری از جهانگردان این شهر را شبیه به ایتالیا دانسته اند. زیرا در این شهر قدیمی تنوع جاذبه های جهانگردی مانند سواحل رویایی و کوه های سرسبز اروپایی نظرتان را کاملا جلب خواهد نمود. ساختمان های تاریخی بسیاری در شهر تفلیس وجود دارد که با بازدید از آنها به خوبی می توانید آثار جنگ های گذشته را ببینید.

از دیگر مجذوب کنندهیت های مهم تفلیس، مغازه های رنگارنگ هستند که حال و هوایی متفاوت به شهر بخشیده اند. در هر کجای این شهر که باشید از بالکن می توانید سازه های مدرن را در کنار بناهای تاریخی و طبیعت چشم نواز تفلیس را ببینید. از طرفی دیگر باید بدانید که تفلیس تنها به ساختمان های قدیمی و معماری متفاوت شناخته نمی شود، بلکه طبیعت بکر این منطقه هم لذتی دوچندان به گشت و گذار شما می دهد.

اگر می خواهید در شهری ساحلی اقامت داشته باشید و خوش گذرانی های شبانه را بیشتر تجربه کنید، تماشا باتومی را از دست ندهید. از آنجایی که آب و هوای باتومی مرطوب و شرجی است، مسافران ترجیح می دهند در فصل بهار به این شهر سفر نمایند. پس در بهار 1401 می توان با کمترین هزینه به شهرهای تماشای گرجستان سفر کرد.

شاید برایتان جالب باشد که چرا سفر به گرجستان کم هزینه خواهد بود؟ باید بگوییم با خرید بلیط هواپیما تفلیس گرجستان احتیاجی به دریافت ویزا نیست و همین مسئله گرجستان را به مقصد پرطرفدار تبدیل نموده است. بعلاوه برای داشتن سفری ارزان به گرجستان توصیه می شود که از بلیط های چارتری غافل نشوید؛ زیرا در بعضی مواقع قیمت پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی دارند.

سفر ارزان به ارمنستان | کشور پایکوبی و شادی

قدمت ایروان مرکز ارمنستان حدودا به 8 قرن پیش از میلاد مسیح برمی شود که همین تاریخچه طولانی سبب شده که به شهری سیاحتی و پر از جاذبه های جهانگردی تبدیل شود. از طرفی به علت فاصله کوتاه ارمنستان با ایران و رفت و آمدهایی که بین این دو کشور در طول سال ها اتفاق افتاده، ایرانیان احساس نزدیکی فرهنگی زیادی با مردم این کشور دارند. به همین علت سفر به این کشور در فهرست سفرهای ایرانیان است و هرساله تعداد زیادی جهانگرد به ارمنستان سفر می نمایند.

به خوبی می دانید که راه های سفر به ارمنستان بسیار متنوع است که البته هرکدام از راستاها، چه زمینی و چه هوایی معایب و مزایای خاص خود را دارند. بیشتر مردم ترجیح می دهند زمینی سفر نمایند تا هزینه سفر برایشان ارزان تمام شود، در حالی که بازرسی های پی در پی در جاده می تواند آزار دهنده باشد. برای اینکه با برترین قیمت سفر به کشور ارمنستان را تجربه کنید، باید حواستان به نرخ بلیط هواپیما ایروان باشد و ببینید در چه زمانی از سال با قیمت مناسبی ارائه می شود. با خرید بلیط هواپیما ارزان، دیگر احتیاج نیست که 17 ساعت رانندگی کنید و و در صورت احتیاج در مرز توقف طولانی داشته باشید.

برای داشتن سفری ارزان به ارمنستان، برترین زمان بعد از عید نوروز و پایین آمدن تب و تاب جهانگردان برای سفر است، زیرا امکان کاهش قیمت بلیط هواپیما ارمنستان در این زمان وجود دارد. توجه داشته باشید کنسرت ها و جشن های بسیاری در این کشور برگزار می شود و قیمت بلیط هواپیما تهران ایروان با توجه به درخواست مسافران متغیر خواهد بود. پس توصیه می کنیم که در روزهای عادی و فصل های کم سفر به این شهر تاریخی و تماشای سفر کنید.

سفر ارزان به عمان؛ کشوری با معماری سنتی

کشور عمان برعکس امارات پر زرق و برق، حال و هوایی دریایی، کویری و آرام دارد. با پا گذاشتن به شهر مسقط، مرکز عمان، جلوه معماری سنتی ساختمان ها و آبی بودن دریا توجهتان را جلب خواهد نمود. این شهر بندری به شنزارهای بیابانی و کوه های حجر هم منتهی می شود و همین موضوع تجربه اقامت را برای مسافران متفاوت می نماید. بعضی معتقدند که وجود مرز دریایی با ایران یکی از مهمترین دلایل جهانگردان به این شهر تاریخی و مذهبی به شمار می آید؛ در حالی که نمی توان از جاهای تماشای این کشور مانند مسجد سلطان قابوس، بازار مطرح، کوه اخضر، دژ نخل و … غافل شد.

یکی از راه هایی که می توان سفری ارزان به کشور عمان داشت این است که در فصل تابستان عزم رفتن کنید تا قیمت بلیط هواپیما مسقط برایتان ارزان تمام شود. اما راه دیگری هم وجود دارد که حواستان به تقویم قیمتی پروازهای عمان باشد؛ چرا که قیمت بلیط هواپیما به مقصد این کشور در مناسبت ها و ایام خاص متغیر خواهد بود. شاید برایتان سوال شده باشد که برای ورود به عمان احتیاج به ویزا خواهید داشت یا خیر؟ باید بدانید که حکومت عمان تصمیم گرفته از سال 2021 ویزای خود را با ایران و بیش از 100 کشور دیگر لغو کند. در واقع می توانید به مدت 10 روز بدون دریافت ویزا در این کشور اقامت داشته باشید.

نکات کلیدی برای سفر ارزان به کشورهای خارجی

شناسایی کشورهای کم هزینه برای سفر به تنهایی کافی نیست، بلکه باید نکات اساسی برای خرید ارزان بلیط هواپیما در نظر بگیرید. اینگونه می توانید برای ارزان سفر کردن همواره آماده باشید و راهی مقاصدمجذوب کننده شوید.

  • بلیط رفت و برگشت خود را از یک ایرلاین خریداری کنید، زیرا هزینه تمام شده برایتان کمتر از خرید جداگانه بلیط ها خواهد بود.
  • پروازهایی که توقف در راستا دارند برترین انتخاب برای داشتن سفری ارزان هستند. با توقف در راستاهای پروازی برای گشت و گذاری کوتاه در بین راه آماده باشید.
  • توصیه می شود که برای سفرهای خارجی از 2 تا 3 هفته قبل برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید زیرا با نزدیک شدن به موعد سفر و افزایش تقاضا قیمت بلیط اوج خواهد گرفت.
  • از پرواز کردن در فصل های های سیزن (پر سفر) و روزهای تعطیل هفته دوری کنید.
  • از تغییرات قیمتی بلیط موردنظر خود دائما خبردار باشید و برای این مسئله می توانید از امکانات سایت خبرنگاران بهره ببرید که با فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین قیمت، آخرین تغییرات قیمتی بلیط دلخواهتان را به شما اطلاع می دهد.

کدام کشور خارجی را در بهار 1401 انتخاب می کنید؟

در این مطلب کوشش کردیم که کشورهای ارزان برای سفر را معرفی و اشاره کنیم از چه طریق می توانید بلیط ارزان برای سفر رزرو کنید. حالا شما بگویید که قصد دارید در بهار 1401 به کدام کشور خارجی سفر داشته باشید و علت انتخاب آن کشور چیست؟

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1852

به "5 مقصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه در بهار 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد برای سفر خارجی مقرون به صرفه در بهار 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید