هزینه سفر به 5 مقصد محبوب جنوبی

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران : مقرون به صرفه ترین بلیت رفت و برگشت هواپیما از یک میلیون و 550 هزار تومان شروع می گردد. مقرون به صرفه ترین هتل قابل اقامت برای دو شب و سه روز را می توان هتل های سه ستاره خواند که اقامت در آن ها از شبی دو میلیون و 400 هزار تومان شروع می گردد اگر بخواهید همین دو شب را در هتل 5 ستاره ای چون داریوش بگذرانید برای دو شب باید 8 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید.

هزینه سفر به 5 مقصد محبوب جنوبی

فاطمه مقدم/ میان اهالی شیراز رسم است که تعطیلات را کمی زود شروع می نمایند و کمی دیر به خاتمه می رسانند! خصوصا سال جاری که ماه مبارک رمضان از پنج فروردین شروع می گردد پیش بینی ها بر این است که سفرهای نوروزی از نیمه اسفند ماه شروع گردد. اصولا هم اسفند، ماه خوبی برای سفر به شمار می آید همه جا خلوت است و سرما هم دست و بالش را کمی جمع نموده و در بعضی مقاصد محبوب مسافران شیرازی که اصلا هوا خوب و بهاری است. مثل بوشهر که دیگر خبری از زمستان نیست و هوا کاملا بهاری است. نکته دیگر سفر در اسفند ماه، تخفیف های ویژه تورها و هتل ها و زمانی برای سفر باکیفیت و به صرفه است. بندرها همواره جزو برترین مقاصد سفر اهالی استان فارس بوده است و در تمام فصل های سال مسافران زیادی برای سفر و گردشگری به شهرهای بندری جنوب ایران سفر می نمایند. در ادامه به آنالیز هزینه های دو شب و سه روز سفر به چند شهر بندری محبوب میان اهالی فارس و شهر شیراز می پردازیم.

هزینه سفر کیش هر نفر 4 میلیون تومان

جزیره کیش با طبیعتی زیبا و امکانات سرگرمیی متنوع یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری میان شیرازی هاست . جایی برای سیاحت و خرید، سرگرمی های آبی چون غواصی، جت اسکی، کشتی آکواریوم و…. قدم زدن در سواحل زیبای خلیج فارس، به ویژه در هوای خنک اسفندماه تماشای منظره دریا و استشمام بوی دریا همه و همه دلایلی است که هر کسی را راغب به سفر به این عروس جزایر ایران می نماید. سفر به کیش پر هزینه است در صورتی که بخواهید خرید کنید اگر قید خرید را بزنید می توانید به این جزیره رویایی سفری دلپذیر و به صرفه داشته باشید. مقرون به صرفه ترین بلیت رفت و برگشت هواپیما از یک میلیون و 550 هزار تومان شروع می گردد. مقرون به صرفه ترین هتل قابل اقامت برای دو شب و سه روز را می توان هتل های سه ستاره خواند که اقامت در آن ها از شبی دو میلیون و 400 هزار تومان شروع می گردد اگر بخواهید همین دو شب را در هتل 5 ستاره ای چون داریوش بگذرانید برای دو شب باید 8 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید.

هزینه سفر قشم؛ هر نفر حداقل دو میلیون و 500 هزارتومان

قشم سال هاست که جزو مقاصد سفر شیرازی ها به شمار می رود در فصل سرما هوای معتدل آن خیلی ها را به این جزیره می کشاند . جزیره ای با چهره ای مدرن و سنتی میزبان نخلستان های وسیع، دلفین های بازیگوش، جنگل حرا، غار نمکدان ، آب های نیلگون خلیج فارس، سواحلی کم نظیر و بکر، دره ها و قلعه های متعدد به جای مانده از سالیان دور و سرگرمیات هیجان انگیز و خرید مقرون به صرفه قیمت که نزدیک عید حسابی مجذوب کننده است. قیمت بلیت در هر مسیر از 900 هزار تومان شروع می گردد که در رفت و برگشت یک میلیون و 800 هزار تومان هزینه دارد. اقامتگاه اما در قشم مقرون به صرفه است می توانید به بوم گردی ها بروید حداقل قیمت برای هر شب اقامت در یکی از اقامتگاه های بومگردی قشم 350هزار تومان است اما اگر بخواهید در هتل سه ستاره اقامت کنید هزینه ها از شبی یک میلیون و 300 هزارتومان شروع می گردد تا شبی دو میلیون و 500 هزار تومان.

بوشهر به صرفه و رویایی

بوشهر مقصد دلنشینی است که کمتر شیرازی پیدا می گردد یک بار به آن جا نرفته باشد. این شهر ساحلی همه چیز دارد از بافت قدیمی صمیمی تا هتل های لوکس و خیابان های شیک. این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد . عمارت گلشن، آب انبار قوام، عمارت دهدشتی، مدرسه سعادت، بازار قدیم بوشهر، پارک جنگلی چاه کوتاه و اسکله جفره از جاهای تماشای بوشهر هستند. در شهرهای جم یا دلوار می توانید از جاذبه های طبیعی بهره ببرید و در بندرهای دیلم و گناوه می توانید خریدهای به صرفه و با کیفیتی داشته باشید. دریا هم بزرگ ترین و مهم ترین جاذبه این شهر است می توانید از چند ساحل مختلف منظره دریا را ببنید و اگر اهل شنا باشید تنی به آب بزنید.

شیرازی ها به طور سنتی به بوشهر با ماشین شخصی سفر می نمایند اما اگر نخواهید ماشین ببرید با اتوبوس نفری 100 هزار تومان باید هزینه بلیت بدهید. اقامت در بوشهر هم برای شیرازی ها رسم خودش را دارد معمولا منزل مبله اجاره می نمایند و دسته جمعی چند شب را در این شهر گرم و صمیمی می گذرانند اجاره خانه مبله در بوشهر از شبی 350 هزار تومان شروع می گردد اما درنظر بگیرید که این هزینه میان 5 نفر سرشکن می گردد اما اگر بخواهید به هتل سه ستاره بروید از شبی 900 هزار تومان شروع می گردد اگر بخواهید اقامتگاه سنتی بروید، حداقل باید بابت هر شب ماندن در آنجا 760هزار تومان هزینه کنید. این قیمت می تواند تا شبی یک میلیون و 500 هزار تومان برای اقامتگاه های مجهزتر و مشهورتر بالا برود.

در چابهار سه شب بمانید و پول یک شب اقامت کیش را بدهید

اگر کنجکاو رفتن به یک مقصد تازه تر و بکر هستید چابهار برترین گزینه برای شماست دریا دارد کویر هم دارد دیگر چه می خواهید؟ یکی از شگفتی های چابهار، قرارگیری ساحلی کویر مانند در جوار دریاست. در ساحل درک که به آن درگ هم می گویند این پدیده وجود دارد. چابهار سواحل زیاد و متنوع دیگری نیز دارد. اینجا دهانه اقیانوس است، با همه ویژگی های سواحل اقیانوسی. جز سواحل متنوع چون ساحل خزه ای و ساحل صخره ای دره بریس دره ای شگفت انگیز است که از بالای آن می توانید قایق های پارک شده در ساحل را تماشا کنید موج سواری در روستای رمین زیر نظر کلوپ های تخصصی، خیلج گواتر با همه حیوانات بومی و مهاجرش و تماشای زندگی مجذوب کننده صیادان ایرانی، تماشای دریاچه صورتی لیپار، کوه های مریخی، گل فشان همه از جاذبه های طبیعی چابهار است. شیرازی ها اما خوب بلدند بازارهای چابهار را پیدا نمایند اینجا اجناس نسبتا مقرون به صرفه و البته باکیفیتی می توانید پیدا کنید سر زدن به بازارهای سنتی و خرید ناب ترین سوغاتی ها و صنایع دستی را نیز از یاد نبرید.

بلیت هواپیما از شیراز به زاهدان در هر مسیر یک میلیون تومان است از آنجا باید 6 ساعت اتوبوس سوار شوید تا به چابهار برسید اما اگر بخواهید یک سره با اتوبوس بروید هزینه بلیت 286 هزار تومان ناقابل است البته 16 ساعت هم توی راه هستید.

در چابهار می توانید در هتل 4 ستاره با شبی 700 هزار تومان اقامت کنید اما اگر بخواهید اقامتی با خدماتی ویژه تر داشته باشید باید در هتل 5 ستاره چابهار شبی دو میلیون و 700 هزار تومان هزینه کنید.

بندرعباس سفری دلنشین با 3 میلیون تومان ناقابل!

بندرعباس جزو بندرهای قدیمی مقصد سفر اهالی فارس و شیراز است. هوا که هنوز خنک است شیرازی ها عزم سفر به این بندر گرمسیری می نمایند از لحاظ آب و هوایی برترین زمان برای سفر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است و ایام نوروز بندرعباس بیشترین مسافر را دارد پس اسفند را دریابید و سری به این بندر زیبا بزنید. تماشای بندرعباس آنقدر گسترده و متنوع است که می تواند یک مسافرت خاطره انگیز را برای شما رقم بزند از معبد هندوها تا قلعه پرتغالی ها، دره داماش، آبگرم گنو و ساحل گردی زیبا در سواحل نورپردازی شده ای که شبش چون روز روشن است. شما می توانید با اقامت در بندرعباس با یک ساعت و نیم سفر به جزیره مشهور هرمز نیز بروید و از تماشای های تمام نشدنی این جزیره چون غار الهه نمک، دره مجسمه ها، دره رنگین کمان و ساحل سرخ تماشا کنید.

هزینه بلیت هواپیما از شیراز به بندرعباس در هر مسیر 700 هزار تومان است که رفت و برگشت آن یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه دارد. اقامت در هتل سه ستاره بندرعباس از شبی 690 هزار تومان شروع می گردد و هتل 5 ستاره نیز در این شهر بندری شبی 2میلیون و 600 هزارتومان هزینه دارد اما اجاره ویلا و خانه مبله نیز در بندرعباس رایج و بسیار باصرفه تر است کرایه خانه های مبله در بندرعباس از 650 هزارتومان برای هر شب شروع می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2008

به "هزینه سفر به 5 مقصد محبوب جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به 5 مقصد محبوب جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید