بازسازی ساعت تاریخی مشیر السلطنه

به گزارش بلندانیوز، بازسازی قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که 121 سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و 70 سال پیش از کار افتاده؛ ازسوی شهرداری منطقه 11 و با استفاده از خبره ترین افراد شروع شد.

بازسازی ساعت تاریخی مشیر السلطنه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان شهردار این منطقه در این باره گفت: اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای انجام برنامه های حفظ و بازسازی بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است؛ اقدام به بازسازی ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه نموده است.

آبادیان اضافه نمود: بازسازی ساعت و جداره این مسجد که پس از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت سازان و نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره ترین افراد در ساخت و بازسازی مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته شروع شده است؛ تا اسفند ماه به انتها خواهد رسید.

شهردار منطقه 11 بیان نمود: با توجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از 120 سال از عمر آن می گذرد؛ بازسازی آن از پیچیده ترین و سخت ترین کار بین ساعت های قدیمی موجود در کشور است.

به گفته آبادیان در فرایند بازسازی جداره این مسجد پاکسازی و حذف زوائد و آلودگی بصری، شروع شده و پس از آن حذف باتیس ها، آجر کاری و بند کشی، بازسازی سقاخانه و بازسازی در ورودی انجام خواهد شد.

مسجد مشیرالسلطنه در سال 1321 هجری قمری توسط مشیرالسلطنه، در خیابان مولوی- کوچه تشکری موحد ساخته شد که وزیر خزانه مظفرالدین شاه قاجار و بعدا نخست وزیر دوره محمدعلی شاه قاجار بود و نام او در زیر ساعت مسجد حک شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1065

به "بازسازی ساعت تاریخی مشیر السلطنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساعت تاریخی مشیر السلطنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید