بهترین رستوران های سنتی تهران ، با یک تیر دو نشان بزنید

به گزارش بلندانیوز، شهر تهران، پایتخت و همچنین پر جمعیت ترین شهرهای نه تنها ایران بلکه کل آسیا بحساب می آید که می توان در وجب به وجب آن با رستوران ها و همچنین فست فودهای کوچک و بزرگ بسیاری روبرو شد و در هر کدام از این اماکن نیز با غذاهای جورواجور از خود پذیرایی کرد. یکی از مهمترین مواردی که این شهر دوست داشتنی را نزد شکم دوستان عزیز برجسته تر از سایر شهرهای دیگر ایرانی نموده، وجود تعداد زیادی رستوران سنتی و مدرن در آن است که البته ما در این مطلب تنها قصد پرداختن به بهترین رستوران های سنتی تهران را داریم و از معرفی رستوران های مدرن و لاکچری برای شما پایتخت نشینان عزیز معذوریم! حواستان باشد ما ایرانی ها ذاتا عاشق تاریخگردی در گذشته های خود هستیم و اغلب برای میل یک وعده غذای اصیل ایرانی در یک محیط خاطره انگیز، به دنبال رستورانی می گردیم که در کنار کیفیت بالای غذایش ما را در قابی تماشایی از فرهنگ و سنت کهن و ارزشمند سرزمینمان نیز قرار دهد. پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان چشم از مطلب بهترین سفره خانه های تهران بر ندارید، چرا که تک تک رستوران های سنتی نامبرده شده در این مطلب، همگی از بهترین و برترین رستوران ها و همچنین سفره خانه های سنتی موجود در شهر تهران به حساب می آیند.

بهترین رستوران های سنتی تهران ، با یک تیر دو نشان بزنید

رستوران سنتی باغ بهشت

یک رستوران سنتی به اندازه کافی از جذابیت های بصری جهت لذت بردن مشتریانش برخوردار است، حال فرض کنید چنین رستورانی در منطقه خوش آب و هوایی همچون فشم قرار داشته باشد و تازه به لحاظ معماری سازه ای نیز با بخش عمده ای از بهترین رستوران های سنتی تهران که اغلب بصورت تک طبقه ای ساخته شده اند، متفاوت باشد! رستوران سنتی باغ بهشت یا بهتر است بگوییم باغ رستوان سنتی باغ بهشت یکی از همین مجموعه های چشم نواز و فوق العاده خوشمزه با غذاهای منحصر به فرد خود بوده که البته باید گفت حضور و میل کردن یک وعده غذا در آن خیلی هم ارزان نیست و باغ بهشت بیشتر مناسب کسانی است که برای سپری کردن حداقل چند ساعت آرامش و لذت محض، قصد بیرون زدن از شلوغی و آلودگی های شهر تهران را نموده اند و برای این امر جویای مکانی فول امکانات هستند. خبرنگاران های عزیز توجه داشته باشید که این باغ رستوران سنتی در کنار سرو انواع غذاهای اصیل ایرانی، برای شما چای و قلیان را نیز چاق خواهد نمود. باغ بهشت از آلاچیق های شیشه ای با نمایی افسانه ای به روی طبیعت پیرامون خود برخوردار بوده و می توان همواره بر روی آن به عنوان یک میزبان شایسته جهت برگزاری انواع میهمانی های رسمی، تولدها و همچنین دورهمی های محبت آمیز حساب ویژه ای باز کرد.

آدرس رستوران سنتی باغ بهشت: تهران - جاده فشم - ابتدای زردبند

رستوران سنتی سایمان

این مجموعه سنتی نیز یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران بوده که تقریبا تمام دکوراسیون داخلی آن با چوب طراحی شده و شما می توانید آزادانه بر روی هر کدام از تخت های آن بنشینید و منتظر منویی از ممتازترین غذاهای ایرانی که توسط گارسون برایتان آورده خواهد شد، شوید. تهرانی های عزیز توجه دقت داشته باشید که در این مجموعه کاملا سنتی، سرو غذا همراه با نواختن موسیقی همراه است که قطعا سبب ایجاد خاطرات ماندگاری تا مدت ها برای شما عزیزان خواهد شد.

آدرس رستوران سنتی سایمان: تهران - صادقیه - ستارخان - خیابان خسرو شمالی - جنب خیابان سازمان آب - کنار قنادی ایلیدیز

رستوران سنتی عالی قاپو

اگر در شهری همچون تهران به دنبال یک رستوران سنتی به تمام معنا می شد، بهتر است نه وقت خود را تلف کنید و نه وقت کسانی که همراه شما هستند! رستوران عالی قاپو با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به بهترین رستوران های سنتی تهران قرار گرفته است و اینطور که معلوم است، قصد ندارد از صدر جدول پایین بیاید. کیفیت عجیب و غریب غذاهای این رستوران که پیشتر نام آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران های کل شهر تهران نیز قلمداد کردیم، قطعا سبب جلب رضایت شما مشتریان عزیز خواهد شد. تازه این تنها ویژگی عالی قاپو نیست و وجود موزیسین های مطرح داخلی و همچنین نواختن اصیل ترین نواهای ایرانی در کنار برخورد مناسب پرسنل، بخش دیگری از خوشی هایی است که در مجموعه عالی قاپو انتظار شما را می کشند. به تمام این موارد بایستی طراحی داخلی فوق العاده دوست داشتنی این مجموعه را نیز اضافه نماییم که برگرفته از تعداد زیادی بنای تاریخی کشور عزیزمان ایران است و حتما برای کسانی که باره اولشان بوده که پای خود را به محیط این مجموعه غذاخوری اصیل ایرانی می گذارند، حائز اهمیت و جالب توجه هست. البته تهرانی ها و علاقمندان به میل کردن یک وعده غذای استثنایی در رستوران عالی قاپو به این نکته نیز توجه داشته باشند که این مجموعه قدیمی نه از فضای باز همچون رستوران باغ بهشت برخوردار است و نه از لحظه ای آرامش و تقریبا در تمام ساعات بازگشایی. این سروصداهای دوست داشتنی از همهمه مردم و درست کردن غذا در آشپزخانه بوده که سبب مات و مبهوت شدن شما عزیزان خواهد شد.

آدرس رستوران سنتی عالی قاپو: تهران - ونک - اول خیابان گاندی

رستوران سنتی SPU

اس پی یو نام یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران است که انتخاب سرو غذا بر روی میزها و یا تخت های قرار گرفته آن در فضای باز و خوش آب و هوای درکه بسته به سلیقه و نظر شما دارد. شما تهرانی های عزیز می توانید برای سپری کردن زیباترین لحظات عمرتان، خصوصا در تعطیلات آخر هفته به همراه دوستان و اعضای خانواده سری به رستوران SPU بزنید و با منوی کاملا حرفه ای این مجموعه در مورد انواع و اقسام غذاهای ایرانی و بویژه کباب های مختلف روبرو شوید. رستوران گردهای عزیز توجه داشته باشید، عمدتا قیمت غذاهای موجود در رستوران سنتی SPU کمی بیش از سایر رستوران های سنتی کلانشهر تهران بوده که البته این اختلاف قیمت نه چندان زیاد با وجود سرویس های جانبی همچون سرو چای، قلیان، پخت تازه نان خیلی هم به چشم نمی آید.

آدرس رستوران SPU: تهران - درکه - میدان درکه

سفره خانه سنتی آذری

اگر دلتان برای خوردن یک وعده دیزی اصیل ایرانی با تمامی مخلفات مخصوص به آن تنگ شده، سری به رستوران یا بهتر است بگوییم سفره خانه سنتی آذری در یکی از جنوب ترین نقاط شهری تهران یعنی میدان راه آهن بزنید و حسابی از شرمندگی شکمتان خارج شوید. سفره خانه سنتی آذری یکی از بهترین سفره خانه های تهران بوده که از سابقه فعالیتی 140 ساله ای در این زمینه نیز برخوردار است. مکان این سفره خانه با توجه به قدمت بالای آن از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور عزیزمان ایران به ثبت رسیده و به همین خاطر هر کسی که به آن مراجعه کند، در حقیقت با یک تیر 2 نشان را زده و هم از یک وعده غذای اصیل و باکیفیت ایرانی استفاده نموده و هم از یک بنای تاریخی شهر تهران بازدید بعمل آورده است. در سفره خانه آذری همه چیز از یک قاعده کلی پیروی می نماید و آن هم ارائه بهترین هر چیزی به شما مشتریان عزیز است و همین امر نیز سبب گشته تا خیلی از مشتری های این سفره خانه با اینکه مکان آن در محدوده جنوبی تهران قرار گرفته است، اما خود را از شمالی ترین نقاط این کلانشهر مشهور ایرانی به آن رسانده و حتی از میهمانان خاص و عام خود نیز در فضای سنتی سفره خانه آذری بدون هیچگونه غل و غش اضافی پذیرایی نمایند. در این مجموعه که یکی از بهترین سفره خانه های تهران هست، شما می توانید صبح خود را با خوردن یک املت ربی بسیار دبش شروع کنید و برای ناهارتان نیز از بین کشک بادمجان، جوجه و از همه مهمتر دیزی یکی را انتخاب کنید. نباید فراموش کنید در سفره خانه سنتی آذری ویژگی هایی همچون دکوراسیون داخلی، پخش و نواختن موسیقی زنده، وجود حوض آب با صدای دلفریب فواره و از همه مهمتر سرو چایی و قلیان انتظار شما را خواهند کشید.

آدرس سفره خانه سنتی آذری: تهران - میدان راه آهن - ابتدای خیابان ولیعصر - مقابل شهرداری ناحیه چهار - شماره 30

رستوران سنتی درویش

رستوران درویش اگر بهترین مجموعه پذیرایی و سنتی در منطقه فرحزاد تهران نباشد، قطعا یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران بوده که در این محدوده از پایتخت کشور قرار گرفته و کم لطفی است اگر ساکن تهران باشید و یا در یک سفر کوتاه سری به شهر پایتخت نشینان ایران بزنید و از این رستوران با تمام امکانات و خدماتش بازدید و استفاده نکنید! رستوران سنتی درویش از دو قسمت مسقف و فضای باز تشکیل شده و بخش مربوط به غذاهای آن نیز در کنار سرو انواع مختلفی از چای ها و همچنین چاق کردن قلیان های بی نظیر از جمله ویژگی های شاخصی است که با حضور در مکان این مجموعه پذیرایی که یکی از معروف ترین رستوران های سنتی تهران هست، می توانید از آن برخوردار شوید. البته نباید فراموش کنید که به تمامی این موارد بایستی استفاده از طراحی های چشم نواز جهت تزئین دکوراسیون داخلی و همچنین برخورد و رفتار مناسب پرسنل درویش را نیز اضافه کنیم که قطعا با همان مراجعه اول سبب حیرت و شگفتی شما خواهد شد. ناگفته نماند که ظرفیت این رستوران سنتی در حدود 800 نفر است.

آدرس رستوران سنتی درویش: تهران - سعادت آباد - بالاتر از میدان کتاب - خیابان فرحزادی (جنوبی)

رستوران سنتی هزاردستان

باید تمامی هواداران پروپاقرص غذاهای کبابی در کلانشهر تهران این موضوع را بدانند که بعد از کبابی های معروف بازار تهران، این رستوران هزاردستان است که می تواند مقصد مناسبی برای رویارویی شما عاشقان کباب با بهترین و باکیفیت ترین نوع از این قبیل غذاهای گوشتی و به خصوص کباب برگ سنتی بحساب آید. بد نیست بدانید با وجود اینکه همه چیز در رستوران هزاردستان به شکل و شمایل سنتی طراحی و دیزاین شده، اما می توان در این مجموعه پذیرایی به فکر برگزاری جشن های لوکس و همچنین کاملا مدرن نیز بود و در کنار آن از سرویس های ویژه این رستوران تهرانی نیز استفاده کرد. حداکثر گنجایش پذیرایی رستوران هزاردستان که یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران بوده، نزدیک به 200 نفر است و کشیدن قلیان نیز در آن همچون اغلب رستوران ها و سفره خانه های سنتی کاملا مجاز هست.

آدرس رستوران سنتی هزاردستان: تهران - خیابان بهشتی - بعد از سینمای آزادی - نرسیده به ولیعصر - شماره 315

سفره خانه سنتی باغ صبا

سفره خانه سنتی باغ صبا نیز یکی دیگر از بهترین سفره خانه های تهران بوده که هم از منوی جذابی با وجود کلی غذای اصیل ایرانی برخوردار است و هم دارای چیدمان چشم نوازی در بخش داخلی خود. در این سفره خانه سنتی شما می توانید هم بر روی تخت بنشینید و هم بر روی جایگاه. در باغ صبا که یکی از بهترین سفره خانه های تهران هست، پخش موسیقی زنده و ترجیحا اصیل ایرانی نیز صورت می گیرد تا شما در کنار شنیدن زیباترین نواهای ایرانی، یک وعده غذای خاطره انگیز را نوش جان می کنید. تهرانی های عزیز توجه داشته باشید که این سفره خانه سنتی از یک عکاسخانه فوق العاده دیدنی نیز برخودار بوده که قطعا تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. گفتنی است که ظرفیت این سفره خانه که یکی از بهترین سفره خانه های تهران بوده، نزدیک به 100 نفر است.

آدرس سفره خانه سنتی باغ صبا: تهران - خیابان شریعتی - مقابل خیابان ملک

رستوران سنتی سپیدار

چنانچه رستوران گرد قهاری در شهر تهران باشید، این موضوع را به خوبی درک و بر روی آن صحه خواهید گذاشت که از مهمترین ویژگی های یک رستوران سنتی اعلا، داشتن فضای باز و استفاده از آن جهت پذیرایی از مشتریانی بوده که می خواهند غذای مورد علاقه خود را در یک میط کاملا باز و زیبا میل نمایند! با توجه به این مورد، باید بپذیریم که رستوران سنتی سپیدار یکی از بهترین سفره خانه های تهران بحساب آورده می گردد که با در اختیار داشتن یک فضای باز ایده آل و ایجاد آلاچیق های زیبا و همچنین مهیا کردن شرایط برای میزبانی از مشتریان خود در هر 4 فصل سال، منتظر استقبال از شما خوبان در مجموعه بزرگ سپیدار است. در مورد کیفیت غذا و همچنین نوع خدمت رسانی به شما مشتریان مراجعه نموده به این رستوران سنتی نیز باید بگوییم با علم به اینکه وسعت این مجموعه غذاخوری نسبتا بزرگ تلقی می گردد، اما سعی تمام پرسنل و خدمه رستوران بر این است که غذا و سایر انتظارات معقول شما را در کمترین بازه زمانی و با بهترین کیفیت ممکن برآورده نمایند. ناگفته نماند که تمام آلاچیق های بیرونی رستوران سپیدار، مجهز به سیستم گرمایشی جهت رفاه حال بیشتر شما مشتریانی است که می خواهید غذای خوشمزه مورد نظرتان را در فضایی باز با چشم اندازی مثال زدنی نوش جان کنید. نکته ای که در مورد شایستگی یکی از بهترین سفره خانه های تهران یعنی سپیدار باید به آن اشاره نماییم، هماهنگی همه چیز از دریافت سفارش غذا تا آماده شدن آن برای سرو و سپس استفاده از منوی دسرها، نوشیدنی ها و در صورت تمایل قلیان است. رستوران سپیدار در محدوده فرحزاد واقع شده و یکی از برترین ها در زمینه کاری خود به حساب می آید.

آدرس رستوران سنتی سپیدار: تهران - شهرک غرب - بلوار فرحزادی - بالاتر از میدان کتاب - بلوار گراوندی - خیابان سپیدار - شماره 1

رستوران سنتی شهربانو

رستوران سنتی شهربانو، یک رستوران ترکیبی از سبک های سنتی و مدرن بوده که هم می توان در آن با بهترین غذاهای اصیل و سنتی ایرانی نظیر انواع و اقسام کباب ها و همچنین دیزی های سنگی روبرو شد و هم می توان از کلی غذای فرنگی موجود در منوی این رستوران دوست داشتنی استفاده کرد. فضای رستوران شهربانو در حقیقت از دو بخش سفره خانه و رستوران تشکیل می گردد. پخش موسیقی بصورت کاملا زنده، سالاد بار و همچنین میز اردور از دیگر ویژگی های شاخص یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران به نام شهربانو هست.

آدرس رستوران سنتی شهربانو: تهران - شهرک غرب - بلوار دادمان - بلوار درختی - مجتمع تجاری خلیج فارس

رستوران سنتی عمارت

اگر کلانشهر تهران را به چهار قسمت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کنیم و بخواهیم در هر کدام از این بخش های جغرافیایی تنها یک رستوران تمام عیار سنتی را معرفی نماییم، بایستی رستوران و سفره خانه سنتی عمارت را بهترین مجموعه پذیرایی و غذاخوری در بخش شرقی تهران بزرگ قلمداد نماییم! در رستوران عمارت همچون بسیاری دیگر از رستوران های سنتی تهران، همه جور غذای اصیل ایرانی با بهترین کیفیت برای شما تهرانی های عزیز سرو می گردد. تازه در کنار منوی غذایی رستوران عمارت، شما می توانید از منوی کافی شاپ و همچنین منوی نوشیدنی ها و قلیان های مختلف استفاده نمایید و حسابی یک شب به یاد ماندنی را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید. ناگفته نماند که در رستوران سنتی عمارت هم می توانید بر روی میزهای غذاخوری بنشینید و هم از تخت هایی که در داخل آب قرار گرفته اند و آب از زیر آن ها جاری می گردد، جهت نشستن و میل یک وعده غذای خوشمزه و دوست داشتنی استفاده نمایید. از قلم نیفتد که در این مجموعه سنتی نیز موسیقی بصورت زنده و مستقیم پخش می گردد.

آدرس رستوران سنتی عمارت: تهران - تهرانپارس - بین فلکه دوم و تیرانداز - نبش 162 غربی - شماره 134

باغچه خانوادگی آبشار

همانطور که از نام این مجموعه غذاخوری و فوق العاده معروف تهرانی تعیین است، رستوران آبشار بیشتر متعلق و مناسب افراد متاهل و خانواده های گرامی بوده و با اینکه ورود افراد مجرد به این رستوران کاملا خانوادگی بلامانع بوده، اما از محدودیت هایی نیز برخوردار است! باغچه خانوادگی آبشار از معدود رستوران های فعال در محدوده فرحزاد است که تقریبا در تمام طول هفته با حجم بالایی از مشتریان و استقبال از سوی عموم مردم تهران روبرو می گردد و کمتر روزه خلوتی را تاکنون این رستوران سنتی و دوست داشتنی پشت سر گذاشته است. باغچه آبشار با اینکه از جو شلوغ و فضای نسبتا بزرگی نیز برخوردار است، از قدرت سرویس دهی قابل توجهی نیز بهره مند بوده و می توانید در اوج شلوغی های این رستوران، حداکثر 15 تا 20 دقیقه منتظر ماند تا غذا و سایر سفارش هایتان برایتان سرو و جلوی شما قرار بگیرند. این مجموعه خانوادگی شاید تنها رستوران موجود در شهر تهران نیز بحساب آورده گردد که دارای یک فضای سبز فوق العاده دیدنی در ارتفاع با دمایی مناسب برای تازه نگهداشتن سرسبزی آن در تمامی فصول سال بوده و به همین خاطر معمولا بخش روباز این مکان خوشبو و خوشمزه همواره با استقبال شایانی از سوی مشتریانش همراه بوده است. در سرانجام نیز بد نیست بدانید که کیفیت غذاهای رستوران خانوادگی آبشار در سطح فوق العاده عالی قرار گرفته است و گواه این حرف ما نیز شلوغی همیشگی این رستوران در محدوده فرحزاده تهران است.

آدرس باغچه خانوادگی آبشار: تهران - بزرگراه یادگار امام - فرحزاد شمالی - نبش کوچه آبشار

رستوران سنتی باغ گیلاس

پیش از هر چیزی در مورد رستوران باغ گیلاس باید این نکته را متذکر شویم که این مجموعه در حقیقت تنها مختص به یک رستوران سنتی نیست و می توان در آن با تالار پذیرایی مدرن و امروزی نیز روبرو شد و تازه در کنار سفارش انواع و اقسام غذاهای ایرانی، از کلی غذاهای فرنگی و فست فودی نیز استفاده نمود. جالب است بدانید فارغ از بخش های جدید و غذاهای فست فودی، بخش سنتی رستوران باغ گیلاس را باید یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران تلقی نماییم که هم از فضای باز بسیار تماشایی و خوش آب و هوایی برخوردار است و هم توانسته غذاهای اصیل ایرانی را همچون فرهنگ غنی ما ایرانیان طبخ و تهیه نماید

آدرس رستوران سنتی لاغ گیلاس: تهران - ولنجک - بلوار دانشجو - بالاتر از میدان یاسمن

سفره خانه سنتی شب های فردوس

نمی گردد حرف از بهترین رستوران های سنتی تهران زد و از سفره خانه شب های فردوس نام نبرد! شب های فردوس یکی دیگر از بهترین سفره خانه های تهران بوده که می تواند به خوبی القاگر یک سبک کاملا اصیل و سنتی از یک سفره خانه تمام عیار ایرانی باشد. در این مجموعه سنتی می توانید بر روی یک تخت بنشینید و منتظر بمانید تا خدمتکار منوی غذایی را برایتان بیاورد و در بین کلی غذای خوشمزه و صدالبته باکیفیت، غذای مورد نظرتان را انتخاب نمایید. تهرانی های عزیز و کلا مشتریانی که روزی به این سفره خانه سر خواهند زد، حواسشان را جمع نمایند که حتما از دیری سنگی و نان داغ مجموعه شب های فردوس نیز در کنار دوغ محلی این سفره خانه استفاده نمایند. ناگفته نماند که میزان طرفیت این سفره خانه در بخش مسقف 100 نفر و در بخش فضای بازش نیز 50 نفر است.

آدرس سفره خانه سنتی شب های فردوس: تهران - فلکه دوم صادقیه - ابتدای بلوار فردوس شرق - نرسیده به خیابان ولیعصر - شماره 30

باغ رستوران نور

اگر از ابتدای این بلاگ ما را همراه نموده باشید، قطعا متوجه رستوران های زیادی در منطقه فرحزاد شده اید که باغ نور یکی دیگر از رستوران ها یا بهتر است بگوییم باغ رستوران های کاملا معروف و پرفداره دایر در این محدوده از کلانشهر تهران هست. در باغ نور همه چیز مهیای رقم زدن یک شب استثنایی برای شما مردم عزیز ایران بوده و شما می توانید برای چند ساعت در این رستوران سنتی فارغ از هرگونه مشغله کاری و ذهنی تنها لذت ببرید و از بودن در فضای باز باغچه نور حسابی به وجد بیایید. مخاطبان و تهرانی های عزیز توجه داشته باشند که کیفیت همه چیز در باغ رستوران نور از غذا گرفته تا نوع پذیرایی و همچنین دکوراسیونی که برای آسایش و آرامش بیشتر شما عزیزان در نظر گرفته شده، در سطح حرفه ای قرار گرفته است و اگر رستوران گرد متبحری نیز در شهری همچون تهران باشید، خود با دیدن غذای فوق العاده خوشمزه و خوش رنگ و لعاب باغ رستوران نور متوجه کیفیت خواهید شد. ناگفته نماند باغ رستوران نور دارای تعدادی آلاچیق با ظرفیت حدودا 20 نفره نیز در بخش فضای باز خود بوده که می توان از آن ها برای برگزاری یک جشن و یا دورهمی خودمانی بهره برد و حسابی از سپری کردن لحظات عمرتان در کنار استفاده از بهترین غذاهای باکیفیت ایرانی و همچنین پرداخت هزینه ای معقول و منطقی برای میل یک وعده غذای دوست داشتنی حس خرسندی را بدست آورد.

آدرس باغ رستوران نور: تهران - بزرگراه یادگار امام - فرحزاد شمالی - خیابان آبشار - بن بست نور

رستوران سنتی خیام

خیلی کم لطفی است اگر در مورد بهترین رستوران های سنتی تهران صحبت کنیم و اسمی از رستوران قدیمی و کاملا سنتی خیام نیاوریم! رستوران خیام در واقع یک رستوران سنتی تمام عیار است که در کنار سرو غذاهای با کیفیت خود و همچنین داشتن یک فضای سنتی و قدیمی در بخش داخلی، از بنایی با پیشینه تاریخی 300 ساله برخوردار است که اتفاقا بخش زیادی از توجهات معطوف شده به این رستوران خوشمزه تهرانی را نیز می توان مدیون ایجاد این مجموعه غذاخوری در چنین سازه تاریخی بود! بنای اصلی رستوران به دلیل قدمت بالای خود از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده و به دلیل نام آن در مقاصد گردشگری تورهای مختلف مسافرتی در کلانشهر تهران، معمولا می توان در بین مشتریان رستوران خیام با توریست های خارجی فراوانی نیز روبرو شد که در اصل با یک تیر 2 نشان را زدند؛ هم از یک جاذبه تاریخی در شهر تهران بازدید بعمل آوردند و هم خود را میهمان یکی از تاپ ترین رستوران های سنتی پایتخت نموده اند. از قلم نیفتد که رستوران خیام را بایستی با توجه به قدمتی بنایی که در آن دایر شده، قدیمی ترین رستوران فعال در شهر تهران تلقی نماییم.

آدرس رستوران سنتی خیام: تهران - خیابان خیام - خیابان کربلایی - مقابل امامزاده سید نصرالدین - شماره 601

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 14

به "بهترین رستوران های سنتی تهران ، با یک تیر دو نشان بزنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین رستوران های سنتی تهران ، با یک تیر دو نشان بزنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های سنتی تهران ، با یک تیر دو نشان بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید