طرز تهیه پیتزای خوشمزه در خانه بدون استفاده از فر

به گزارش بلندانیوز، پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای دنیا است که در انواع مختلف و با طعم های متنوعی تهیه می گردد. اگرچه برای تهیه پیتزا معمولاً از فر استفاده می گردد، اما می توانید با رعایت چند مرحله ساده، پیتزای خوشمزه ای را بدون احتیاج به فر در منزل تهیه کنید. در این مقاله، به شما نحوه تهیه پیتزای بدون فر را آموزش می دهیم.

طرز تهیه پیتزای خوشمزه در خانه بدون استفاده از فر

مواد لازم

  • خمیر پیتزا یا یک برش نان تافتون یا لواش (می توانید در خانه آماده کنید.)
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • گوشت چرخ نموده یا مرغ بدون استخوان، به اندازه دلخواه
  • فلفل دلمه ای، به اندازه دلخواه، خرد شده
  • قارچ، به اندازه دلخواه، خرد شده
  • کالباس یا سوسیس، به اندازه دلخواه، خرد شده (می توانید آن را در خانه آماده کنید.)
  • پنیر پیتزا، به اندازه دلخواه، پاره شده (می توانید آن را در خانه آماده کنید.)
  • ادویه های پیتزا (مانند اویشن، زیره، پاپریکا، نمک و فلفل)
  • روغن زیتون

طریقه تهیه پیتزا خانگی بدون فر

  1. آماده سازی مواد: ابتدا تمام مواد را آماده کنید. فلفل دلمه ای و قارچ را نیز خرد شده آماده کنید. اگر از گوشت چرخ نموده استفاده می کنید، آن را نیز طبق احتیاج خرد کنید.
  2. آماده سازی سوسیس و کالباس ها : اگر می خواهید در پیتزای خود از سوسیس و کالباس بهره ببرید آن ها را از قبل آماده کنید. شما می توانید با آموزش سوسیس و کالباس در وبسایت فودفست آن را هم در خانه به صورت حرفه ای آماده کنید.
  1. تغییر مواد به دلخواه : شما اگر به پیتزای خاصی مثل مرغ و قارچ یا رست بیف علاقه دارید می توانید به جای گوشت چرخ نموده از مرغ آبپز شده یا گوشت ریش شده گوساله بهره ببرید.
  1. تهیه مخلوط پیتزا: روغن زیتون را در یک ماهیتابه تا حدی گرم کنید. پیاز را به همراه گوشت یا مرغ به مدت چند دقیقه تفت دهید تا رنگشان تغییر کند. سپس فلفل دلمه ای و قارچ را اضافه نموده و تفت دهید تا آب آنها تبخیر گردد.
  2. اضافه کردن رب گوجه فرنگی و ادویه ها به دلخواه: شما می توانید رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. سپس ادویه های پیتزا را اضافه کنید و همه مواد را تا زمانی که کاملاً ترکیب شوند، آماده کنید. بهتر است از ادویه های خشک مانند اویشن و زیره بهره ببرید.
  3. آماده سازی برش نان: خمیر پیتزا یا برش نان تافتون یا لواش را روی یک سینی یا تخته نان بگذارید. اگر لازم باشد، آن را با یک لایه نازک رب گوجه فرنگی پوشانید اما پیشنهاد ما استفاده از سس کچاب است.
  4. ریختن پنیر پیتزا در لایه زیرین : حتما اندازه اندکی از پنیر پیتزا را در لایه زیرین بریزید تا مواد پیتزا از خمیر جدا نشوند. شما می توانید با مشاهده ویدیو آموزش پنیر پیتزا فوری و خانگی یک پنیر پیتزای سالم را در خانه آماده کنید.
  5. استفاده از مخلوط پیتزا: مخلوط پیتزا را به صورت یک لایه همگن روی برش نان بپاشید. سپس مواد دیگری مانند کالباس یا سوسیس و پنیر پیتزا را به ترتیب روی مخلوط پیتزا قرار دهید.
  6. پخت پیتزا: در این مرحله، می توانید از دو روش پخت بهره ببرید:
  • روش تابه ای: یک ماهیتابه با درب را گرم کنید و پیتزا را روی آن بگذارید. در حرارت کم تا میانه، ماهیتابه را با درب بپوشانید و پیتزا را بپزید. این کار به مدت 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. بهتر است گاهی اوقات ماهیتابه را تکان دهید تا پیتزا به طور یکنواخت پخته گردد.
  • روش ماهیتابه و دیگ آهنی: اگر دیگ آهنی دارید، می توانید دیگ آهنی را گرم کنید و پیتزا را درون آن قرار دهید. از این روش نیز به مدت 10 تا 15 دقیقه بهره ببرید.

سرو و نوش جان کنید: پیتزا را از روی حرارت برداشته و برش های مورد نظر را انجام دهید. سپس با یک دستمال نرم روغنی یا کاغذ پخت پیتزا را روی بشقاب منتقل کنید. با یک کمی پنیر پیتزا تزیین کنید و سپس با دلخواه ادویه های اضافی همراه کنید.

اکنون پیتزای خوشمزه ای بدون احتیاج به استفاده از فر آماده شده است. با دوستان و خانواده خود این پیتزای لذیذ را به اشتراک بگذارید و لحظات خوبی را با هم سپری کنید.

طرز تهیه فست فود های سالم

اگر شما هم تا به حال توجه نموده باشید بیشتر فست فود ها از موادی همانند سوسیس و کالباس یا پنیر پیتزا و ... آماده می شوند. بنابر این چنانچه تمایل دارید می توانید در وبسایت فودفست ، مرجع تخصصی آموزش فست فود سالم آموزش تمام این موارد را مشاهده کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2081

به "طرز تهیه پیتزای خوشمزه در خانه بدون استفاده از فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزای خوشمزه در خانه بدون استفاده از فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید