شکایت از فیس بوک به دلیل انتشار پست های کلاهبرداری جعلی

به گزارش بلندانیوز، یک کارآفرین ایرلندی که از نام و تصویر وی برای کلاهبرداری در فیس بوک استفاده می گردد، میخواهد از شبکه اجتماعی مذکور شکایت کند.

شکایت از فیس بوک به دلیل انتشار پست های کلاهبرداری جعلی

مجرمان با سوءاستفاده از تصاویر یک کارآفرین برجسته در فیس بوک کلاهبرداری می نمایند. این کارآفرین ایرلندی به نام گوین دافی تصمیم دارد از این شبکه اجتماعی شکایت کند. در این صورت ممکن است فیس بوک مجبور به پرداخت چند میلیون خسارت گردد.

دافی ادعا می نماید سال ها است که هدف طرح های کلاهبردارانه قرار گرفته و از تصویر او برای به دام انداختن قربانیان در کلاهبرداری های رمز ارزی استفاده می گردد. به گفته وکیل این کارآفرین، چنین شکایتی فیس بوک را وادار می نماید تا مسئولیت بیشتری در قبال محتویاتش برعهده گیرد.

از سوی دیگر دافی نیز ادعا می نماید این شبکه اجتماعی با فروش تبلیغات کلاهبردارانه حاوی تصاویر او به ماهانه هزاران پوند سودآوری دسترسی یافته است. تبلیغات کلاهبردارانه حاوی تصاویر این تاجر ایرلندی سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد و در آنها ادعا می شد دافی فوت نموده است. در نتیجه آن خانواده و دوستان وی نگران شده بودند.

تیم حقوقی او تصمیم دارد شکایت مذکور را در دادگاه عالی ایرلند ثبت کند. دافی خواستار خسارت برای بدنامی و نقض قوانین حفاظت از اطلاعات و همچنین توقف انتشار این پست ها در شبکه اجتماعی است.

به نظر می رسد این نخستین باری باشد که از فیس بوک برای انتشار تبلیغات جعلی مربوط به مرگ یک نفر، شکایت می گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1289

به "شکایت از فیس بوک به دلیل انتشار پست های کلاهبرداری جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از فیس بوک به دلیل انتشار پست های کلاهبرداری جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید