بازی های دیدنی مرحله گروهی جام ملت های اروپا

به گزارش بلندانیوز، این دوره از مرحله گروهی جام ملت های اروپا بازی های دیدنی زیادی دارد.

بازی های دیدنی مرحله گروهی جام ملت های اروپا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، با این که می گویند فوتبال کاملا غیر قابل پیش بینی است و در هر بازی می تواند نتایج دور از انتظاری رقم بخورد، اما برخی بازی ها صرفنظر از موقعیت تیم ها، جذابیت های مخصوص به خودش را دارد. در کنار جاذبه اصلی مسابقات سال جاری یورو که بازی ها در 11شهر مختلف اروپا برگزار می گردد، دیدن برخی از بازی ها جذابیت دو چندانی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها در مرحله گروهی اشاره می گردد:

ایتالیا - ترکیه

همواره بازی های افتتاحیه یک جام، جذابیت مخصوص به خودش را دارد. طبق برنامه ریزی اجرا شده در اولین بازی سال جاری یورو، ترکیه باید در رم به مصاف ایتالیا برود. 21 سال از آخرین تقابل این دو تیم در این بازی ها می گذرد که ایتالیا در یورو 2000 توانست در بازی دوم مرحله گروهی، ترکیه را 2 بر یک شکست دهد. در این میان، دو آمار طرفداران ترکیه را نگران نموده است: اول این که آنها در 10 تقابل اخیر خود با آتزوری، همواره شکست خورده اند. دومی هم این که ترکیه در تمام چهار یورو قبلی در بازی ابتدایی، نتیجه را واگذار نموده است.

انگلیس - اسکاتلند

آخرین باری که انگلیس میزبان بازی های یورو بود یعنی در سال 1996، سه شیرها در دومین بازی خود مقابل اسکاتلند قرار گرفتند و با دو گل آلن شیرر و پل گاسکوئین پیروز شدند. از آن موقع به بعد، اسکاتلند دیگر نتوانست جواز حضور در بازی های یورو را به دست آورد. یکی از نکات این بازی این است که تا به امروز انگلیس و اسکاتلند 114 بار مقابل هم قرار گرفته اند و از این حیث در بازی های بین المللی رکورددار هستند. در این میان، سهم انگلیسی ها 48 و سهم اسکاتلندی ها 41 پیروزی بوده است.

اسپانیا - لهستان

روبرت لواندوفسکی در یورو 2012 در اولین بازی جام، اولین گل خود در بازی های یورو را به ثمر رساند. او حالا وارد سومین یورو خودش می گردد و خوب می داند که انتظارات از او چقدر بالا است. البته مهاجم و کاپیتان لهستان، خاطره خوبی از آخرین تقابلش با لاروخا ندارد زیرا در سال 2010 در مایورکا و در یک بازی محبت آمیز با نتیجه 6 بر صفر به این تیم باختند. همان اسپانیا قهرمان جام دنیای آفریقای جنوبی شد. نکته جالب این است که این دو تیم فقط دو بار به صورت رسمی مقابل هم قرار گرفته اند که آن هم در سال 1959 بود که اسپانیا هر دو بازی را با پیروزی تمام کرد.

پرتغال - فرانسه

اگر بخواهیم در شکل و شمایل بین المللی بازی سوپرکاپ را تعریف کنیم، می توان بازی قهرمان یورو و قهرمان جام دنیای را در این مقوله قرار داد. حالا بازی پرتغال و فرانسه در گروه F را می توان اینطور تعریف کرد. پرتغال با شکست دادن همین فرانسه در یورو 2016 به قهرمانی اروپا رسید و دو سال بعد نوبت شاگردان دیده دشان بود که به قهرمانی در جام دنیای برسند. این دومین بار است که قهرمان اروپا و دنیا مقابل هم قرار می گیرند. در یورو 92 هلند به عنوان قهرمان یورو توانست در بازی های گروهی آلمان (قهرمانی جام دنیای 90) را شکست دهد. وجود کلی ستاره در هر دو تیم باعث شده خیلی ها از همان حالا برای آن بازی لحظه شماری نمایند. البته بدون شک بیشتر نگاه ها در آن بازی به کریس رونالدو و کیلیان امباپه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1485

به "بازی های دیدنی مرحله گروهی جام ملت های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های دیدنی مرحله گروهی جام ملت های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید