شهرک تخصصی طلا همچنان در بلاتکلیفی ، این استان 60 درصد مصنوعات طلای کشور را فراوری می نماید

به گزارش بلندانیوز، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شهرک تخصصی طلا و فلزات گران بها به عنوان یکی از 9 طرح پیشران مالی این استان است که تحقق آن، به توسعه و رونق فراوری و اشتغال بیش از پیش در اصفهان منجر خواهد شد.

شهرک تخصصی طلا همچنان در بلاتکلیفی ، این استان 60 درصد مصنوعات طلای کشور را فراوری می نماید

به گزارش خبرنگاران، احسان شهیر روز دوشنبه گفت: شهرک طلا و فلزات گران بها به عنوان یکی از اولویت ها و پیشران های استان اصفهان که بطور همه جانبه و متناسب با زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته و بطور کامل بر اساس سند آمایش استان طراحی شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان اظهار داشت: دهکده لجستیک، شهرک شیمی پارک، شهرک پوشاک و منطقه ها ویژه مالی از دیگر طرح های پیشران این استان است که برنامه منظمی برای هر کدام از آنها طراحی شده تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی ادامه داد: بعضی از این طرح ها بیش از ده ها سال متوقف شده بود و تنها از دولتی به دولت دیگر منتقل می شدند؛ دستگاه های اجرایی مرتبط و مسوول با طرح شهرک تخصصی طلا و فلزات گران بها شامل سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی، اتحادیه های بخش خصوصی مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا، انجمن طلا، انجمن صادرکنندگان محصولات طلا هستند که باید با همفکری و تعامل با هم یک طرح ملی را در این استان رقم بزنند.

وی بیان نمود:هم اینک قدم اول برای همفکری و تعامل اجرا شده و امیدواریم تا سه هفته آینده الگوی نهایی این طرح ارائه گردد و این شهرک با کوشش همه دست اندرکاران در استان اصفهان افتتاح گردد.

جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف اجرا شده است.

از سال 1386 کلنگ تاسیس شهرک طلا و جواهر در شرق اصفهان به زمین خورد که احداث آن با مسائل متعددی روبرو شد.

ایجاد شهرک طلا و جواهر استان اصفهان به این لحاظ لازم است که شرایط واحدهای صنوف مرتبط با طلا، جواهر و سنگ های قیمتی ساماندهی شوند.

طلا و جواهر در استان اصفهان یک صنعت قابل توجه است به گونه ای که حدود 60 درصد از مصنوعات طلای کشور در اصفهان فراوری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2006

به "شهرک تخصصی طلا همچنان در بلاتکلیفی ، این استان 60 درصد مصنوعات طلای کشور را فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک تخصصی طلا همچنان در بلاتکلیفی ، این استان 60 درصد مصنوعات طلای کشور را فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید