شرایط مهاجرت به سوئد؛ پیشرفته ترین کشور اسکاندیناوی زیر قدم های شما

به گزارش بلندانیوز، آشنایی با کشور سوئد

سوئد یکی از کشورهای شمال اروپا است که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است و از غرب با نروژ، از شمال شرقی با فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب با دریای بالتیک و جنوب غربی با دانمارک هم مرز می باشد. پایتخت این کشور استکهلم است و از لحاظ وسعت، چهارمین کشور بزرگ در اروپا می باشد. جمعیت سوئد در حدود 10 میلیون نفر است که بیش از 7.9 میلیون نفر آن ها در همین کشور به دنیا آمده اند.

شرایط مهاجرت به سوئد؛ پیشرفته ترین کشور اسکاندیناوی زیر قدم های شما

کشور سوئد، هشتمین سرانه تولید ناخالصی داخلی را در جهان دارد و جایگاه خوبی در میان جنبه های گوناگون ملی، مانند مردم سالاری، آزادی، کیفیت زندگی، بهداشت، آموزش، اختلافات طبقاتی، رفاه و ... دارد. سوئد از 25 استان تشکیل شده است که استکهلم بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان این کشور محسوب می شود.

امروزه سوئد به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی تبدیل شده که درصد زیادی از آن ها را، مهاجران کشورهایی مانند سوریه، فنلاند، عراق، لهستان، ایران و کشورهای دیگر تشکیل می دهند. زبان رسمی این کشور از خانواده زبان های هندواروپایی است و شاخه ژرمنی دارد و به زبان های نروژی و دانمارکی نیز بسیار نزدیک است. البته در برخی از نقاط شاقتصادی سوئد، مردم به زبان فنلاندی نیز صحبت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که واحد پولی این کشور، کرون سوئد می باشد.

آشنایی با روش های مهاجرت به سوئد

سوئد، یکی از کشورهای اروپایی است که فرصت های بسیار زیادی را به شما ارائه می کند و مردمان این کشور نیز از سطح زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل، سالانه افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند. اما بهترین روش ممکن برای مهاجرت به این کشور چیست؟ امروزه روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

مهاجرت از طریق کار

سوئد یکی از کشورهایی است که در زمینه اشتغال زایی فعالیت بسیار زیادی داشته است. طبق آخرین آمارهای جهانی، نرخ بیکاری در سال 2018 در این کشور 6.6 درصد بوده و در ماه های ابتدایی 2019 این رقم به 6.4 درصد نیز کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت سوئد از طریق کار و و کسب درآمد در این کشور، باید اجازه قانونی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کاری، به شرح زیر می باشد.

· گذرنامه معتبر

· پیشنهاد شغلی معتبر که شرایط استخدامی ارائه شده در آن، بر طبق چهارچوب مقررات اداره کار سوئد باشد

· توانایی پرداخت حداقل 13000 کرون در ماه، توسط متقاضی، بابت هزینه های زندگی در این کشور

· پوشش بیمه متقاضی توسط کارفرما

· ارائه مدارکی که نشان دهنده تجربه کاری و تحصیلات متناسب با شغل مورد نظر وی می باشد

مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور سوئد، تحصیل می باشد، اما برای این روش، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. اول این که دانشگاه های سوئد برای متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند رایگان نیست و تمامی دانشجویان بین المللی مشمول پرداخت شهریه هستند. تقریبا می توان گفت هزینه های تحصیل در این کشور بالا است و سالانه در حدود 9 تا 17 هزار یورو می باشد. همچنین برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد، لازم است تا شرایط زیر را داشته باشید.

· داشتن گذرنامه معتبر

· پذیرفته شدن در یک رشته و مقطع، در یکی از کالج ها و دانشگاه های معتبر کشور سوئد

· ارائه اسناد اقتصادی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه مربوطه در این کشور

· اگر تحصیل شما در مقطع قبلی به زبان انگلیسی نبوده است، باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئد، مدرک زبان ارائه کنید

· داشتن بیمه نامه معتبر

برای اخذ ویزای دانشجویی در کشور سوئد، شما می توانید به دو روش آنلاین و غیر آنلاین اقدام کنید که در روش غیر آنلاین، باید فرم درخواست اولیه برای اجازه اقامت دانشجویی در سوئد را پر کنید و به همراه مابقی مدارک، به سفارتخانه سوئد ارائه دهید. اما در روش آنلاین، شما تمامی مدارک خود را باید به صورت آنلاین، در وب سایت مربوطه آپلود کنید و تنها برای احراز هویت و انگشت نگاری به سفارتخانه مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در سوئد

یکی از شرایط مهاجرت به سوئد، سرمایه گذاری و یا خود اشتغالی است. کشور سوئد دارای اقتصادی قوی و رو به رشد است و سرمایه گذاری در این کشور نیازمند حداقل سرمایه اولیه 50000 کرون می باشد که باید در حساب شرکت باشد. اقامتی که در این روش به متقاضیان تعلق می گیرد، ویزای تجاری با اجازه اقامت طولانی مدت می باشد که پس از 4 سال زندگی بدون وقفه، تبدیل به اقامت دائم می شود. در این روش، متقاضی باید شرکتی با ارزش 100 هزار یورو در این کشور تاسیس کند و از طریق آن اقدام به دریافت ویزای کاری یا تجاری کند.

آغاز زندگی جدید در یکی از بهترین کشورهای اروپایی

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران، شهروندان بسیار زیادی درخواست مهاجرت دارند و متاسفانه سالانه به تعداد آن ها افزوده می شود. اگر شما هم قصد مهاجرت از ایران را دارید، سوئد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. در این کشور شما می توانید یک زندگی جدید با فرصت های بزرگ را آغاز کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1251

به "شرایط مهاجرت به سوئد؛ پیشرفته ترین کشور اسکاندیناوی زیر قدم های شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مهاجرت به سوئد؛ پیشرفته ترین کشور اسکاندیناوی زیر قدم های شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید