شاید باور نکنید، اما این خودروها هنوز با گیربکس دنده ای به فروش می رسند! ، عکس

به گزارش بلندانیوز، امروزه خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت تقریباً به طور انحصاری با گیربکس اتوماتیک در دسترسند و خودروهای با گیربکس دستی به شکل فزاینده ای کمیاب شده اند. دور نیست زمانی که خودروهای پرفورمنس با گیربکس های دستی به طور کامل ناپدید شوند، چرا که به نظر می رسد برقی سازی و گیربکس های اتوماتیک با عملکرد بالا، انتخاب های ترجیحی بیشتر خودروسازان باشد.

شاید باور نکنید، اما این خودروها هنوز با گیربکس دنده ای به فروش می رسند! ، عکس

امیرمسعود عابدین- باوجود تحولات فراوان، هنوز هم بعضی از خودروهای اسپرت باشکوه را می توان پیدا کرد که گیربکس دستی را به صورت استاندارد یا به صورت آپشن در سال 2024 ارائه نمایند و با زنده نگه داشتن رویای گیربکس دستی، تجربه رانندگی ناب تری نسبت به همتایان اتوماتیک خود ارائه دهند. در اینجا با تمام خودروهای اسپرت نوی که در سال 2024 هنوز گیربکس دستی دارند، آشنا می شوید:

1. بی ام و M2

یکی از خودروهایی که نشان می دهد بی ام و هنوز به گیربکس دستی اعتقاد دارد، M2 است. بی ام و M2 کوچک ترین خودروی M این خودروساز آلمانی است، با سبک رانندگی ویژه ای که هم برای جاده و هم برای پیست طراحی شده است.

M2 2024 در زیر کاپوت خود از یک موتور 3.0 لیتری توئین توربوشارژ شش سیلندر خطی استفاده می نماید که 453 اسب بخار قدرت همراه با 550 نیوتون متر گشتاور ارائه می نماید.

بی ام و M2 2024 می تواند شتاب گیری صفر تا صد را در 3.9 ثانیه طی کند. این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی به عنوان جایگزینی برای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در دسترس است. با قیمت اولیه 64 هزار دلار (معادل 3 میلیارد و 840 میلیون تومان)، M2 تقریباً ارزان نیست، اما وقتی قدرت وحشیانه، کابین باکیفیت و این واقعیت را در نظر بگیرید که یکی از برترین خودروهای اسپرت دستی برای فروش است، منطقی به نظر می رسد.

2. فورد ماستنگ

مدل پایه EcoBoost Stang فقط با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در دسترس است، اما ارتقاء به فورد ماستنگ GT 2024 قدرتمندتر به این معنی است که می توانید یک گیربکس شش سرعته دستی برای خود تهیه کنید.

ماستنگ GT، که حتی ممکن است بهتر از نسخه Dark Horse باشد، دارای یک پیشرانه 5.0 لیتری 8سیلندر کایوت است که 480 اسب بخار قدرت و 562 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید و می تواند در 4.2 ثانیه از صفر تا کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

3. تویوتا GR86

تویوتا GR86 2024 برادر سوبارو BRZ است، به این معنی که آن ها قطعات یکسانی را به اشتراک می گذارند و این در خصوص موتور و گیربکس نیز صدق می نماید. این خودرو همان 228 اسب بخار قدرت و 249 نیوتون متر گشتاور را فراوری می نماید که از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر تأمین می گردد.

درست مانند سوبارو BRZ، تویوتا GR86 2024 نیز 5.4 ثانیه طول می کشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار، GR86 رسماً ارزان ترین خودروی دستی نو برای فروش در این فهرست است.

4. نیسان Z

به گزارش خبرنگاران ، نیسان Z 2024 و جزئیات تأییدشده آن به عنوان نوترین نسخه از این خودروی افسانه ای، ادای احترام کافی به پیشینیان خود دارد و یک گیربکس دستی را به عنوان گزینه ای برای رانندگان ارائه می نماید. این کوپه اسپرت با ظاهری آینده نگر از یک پیشرانه 3.0 لیتری توئین توربوشارژر V6 استفاده می نماید که 400 اسب بخار قدرت و 474 نیوتون متر گشتاور در مدل پایه و 420 اسب بخار و 520 نیوتون متر در نسخه Nismo فراوری می نماید.

خریداران می توانند نیروی نیسان Z خود را به وسیله یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ ها راهنمایی نمایند که در قوی ترین نسخه به شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه ای یاری می نماید.

5. بی ام و M4

بی ام و M4 2024 تفاوت های کمی با M3 دارد و اساساً یک نسخه مناسب است که دقیقاً از همان موتور استفاده می نماید، اما بدنه بزرگ تر و فضای داخلی جادارتر را ارائه می دهد. درست مانند M3، این خودرو نیز به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی شش سرعته عرضه می گردد. موتور 3 لیتری توئین توربو 6 سیلندر، 473 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید که به آن اجازه می دهد در 3.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. بااین حال، M4 با قیمت پایه 79 هزار دلاری (معادل 4 میلیارد و 740 میلیون تومان) ارزان نیست، و نباید هم باشد!

6. تویوتا سوپرا

هنگامی که تویوتا سوپرا MK5 مورد انتظار برای اولین بار عرضه شد، تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس بود، اما از سال گذشته، گیربکس شش سرعته دستی اکنون یک گزینه برای سفارش است. این گیربکس در کنار یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی که 382 اسب بخار قدرت و 498 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید، موجود است.

تویوتا سوپرا 3.0 2024 همراه با جعبه دنده شش سرعته دستی، می تواند از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 3.9 ثانیه طی کند.

7. پورشه 911

پورشه 911 با قیمت اولیه 116 هزار دلاری خود (معادل 6 میلیارد و 960 میلیون تومان)، رقابت را در این بخش فوق العاده مجذوب کننده می نماید. در حالی که 911 توربو S فوق العاده سریع با گیربکس دستی در دسترس نیست، تریم های میان رده این مدل مانند نسخه های Carrera S یا GTS با یک گیربکس هفت سرعته دستی برای مجذوب کنندهیت بیشتر ارائه می شوند.

موتور عقب 911 با یک 3.0 لیتری تویین توربوشارژ شش سیلندر تخت عرضه می گردد که 443 اسب بخار قدرت و 528 نیوتون متر گشتاور در نسخه Carrera S و 473 اسب بخار قدرت و 569 نیوتون متر گشتاور در Carrera GTS فراوری می نماید.

8. مزدا میاتا

وقتی صحبت از خودروهای اسپرت ژاپنی به میان می آید، به سختی می گردد که از مزدا MX-5 میاتا یاد نکرد. میاتا به علت ترکیبی از ارزان بودن، قابلیت اطمینان و کیفیت رانندگی عالی، از اواخر دهه 80 بر فروش خودروهای اسپرت مسلط بوده است و به همین علت است که هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

علت دیگری که چرا بسیاری میاتا را دوست دارند، این است که همچنان گیربکس دستی را ارائه می دهد. مزدا MX-5 میاتا، 181 اسب بخار قدرت را به وسیله یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب می فرستد.

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1403 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2104

به "شاید باور نکنید، اما این خودروها هنوز با گیربکس دنده ای به فروش می رسند! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید باور نکنید، اما این خودروها هنوز با گیربکس دنده ای به فروش می رسند! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید