12 جاذبه معروف و دیدنی شهر هانوفر در آلمان

به گزارش بلندانیوز، جاذبه های گردشگری هانوفر

شهر هانوفر در آلمان یکی از شهرهای تاریخی این کشور است و ساختمان قدیمی آن با معماری سبک گوتیک و قرون وسطایی که دارد شما را به سال های دور می برد و می توانید در طول تاریخ قدم بزنید و با حال و هوای مردم در آن موقع نیز آشنا شوید. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم جاذبه های گردشگری هانوفر را خدمتتان معرفی کنیم تا بیشتر با این شهر و دیدنی های آن آشنا شوید، اگر علاقمند به آشنایی با پارک، کلیساها و موزه و دیگر جاذبه های گردشگری هانوفر هستید با ما در ادامه همراه باشید.

12 جاذبه معروف و دیدنی شهر هانوفر در آلمان

1- پارک ایلنریده | Eilenriede

اولین جاذبه گردشگری هانوفر که می خواهیم خدمتتان آن را معرفی کنیم، پارک ایلنریده است. این پارک با وسعت 640 هکتار یکی از بزرگترین پارک های سراسر اروپا به شمار می رود و جنگلی زیبا و مملو از درختان سرسبز است که با توجه به وجود مسیرهای پیاده روی، زمین های بازی و فضاهایی مخوصو پیک نیک یکی از برترین منطقه ها برای گذراندن اواقات فراغت است. این پارک در هانوفر به ریه سبز نیز مشهور است. از جمله حیواناتی که در این پارک زندگی می نمایند نیز شما گوزن های قرمز، اسب وحشی و خوک های وحشی هستند که بخشی از زیست بوم جانوری این مکان را تشکیل می دهند.

2- موزه اسپرنگل | Sprengel Museum

یکی از برترین و مهمترین مجموعه هایی که در شهر هانوفر آلمان قرار گرفته است موزه اسپرنگل است. در سال 1979 مجموعه ای که ترکیبی از ساختمان دولتی و خصوصی است به علت داشتن آثار متعدد محلی و بعلاوه آثاری از هنرمندان بزرگ مانند مایکل ارنست، پیکاسو و پل کلی نیز در این موزه وجود دارد که خود سبب شده تا بسیار در شهر مشهور شود. این موزه بعلاوه میزبان مجموعه ای ارزشمند اهدا شده به وسیله هنرمند مشهور نیکی د سنت فال و بعلاوه مجسمه های فلزی مجذوب کننده ساخته شده به وسیله الکساندر کالدر است.

3- موزه آگوست کستنر | Museum August Kestner

دیگر موزه این شهر که جز جاذبه های گردشگری هانوفر به شمار می رود موزه آگوست کستنر است که پر از عتیقه های ارزشمند بوده و حتی عتیقه هایی از کشورهای مصر و ایران هم در این موزه وجود دارد. سال ساخت این مجموعه 1889 بود و شامل مجموعه های زیادی از آثار باستانی، سکه ها و صنایع دستی مختلف نیز می شود.

4- باغ وحش هانوفر | Hanover Adventure Zoo

باغ وحشی در شهر هانوفر وجود دارد که در سال 1865 نیز تاسیس شد و سالانه بیش از نیم میلیون مسافر برای بازدید از آن به این شهر سفر می نمایند. از جمله حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می نمایند نیز عبارتند از گوره خر آفریقایی، فیل های بزرگ آفریقایی، فلامینگوی رز صورتی، زرافه آفریقایی، شیرهای باربارا، خرس قطبی، پنگوئن ها، ببرهای بنگال، میمون ها، پلنگ ها، کانگورو و … در این باغ وحش زندگی می نمایند. این باغ وحش به صورت موضوعی است و می توان بخش زمستانی، بخشی با موضوع کریسمس، بیابانی، جنگلی، بخش بچه ها و انواع موضوعات دیگر را در آن جستجو کرد. هر کدام از این بخش ها اتمسفر خاصی دارد، بنابراین به هیچ وجه از بودن در این مکان به خصوص همراه با خانواده خسته نخواهید شد.

5- موزه ویلهلم بوش | Wilhelm Busch Museum

یکی از افراد مشهور آلمانی کاریکاتوریستی به نام ویلهلم بوش بود که وی شاعر و طنزپرداز به نامی بود و برای به نمایش گذاشتن آثارش دولت این کشور موزه ای را به نامش به ثبت رسانده است. این موزه در سال 1937 تاسیس شد و برجسته ترین اثر هنری این نمایشگاه را بیش از 700 کاریکاتور ناپلئون بناپارت دانست

6- دریاچه ماش | The Maschsee

دریاچه ای مصنوعی در سال 1936 در شهر هانوفر ساحته شد که طول آن 2 کیلومتر و عرض آن نیز 530 متر است. این دریاچه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هانوفر است و لاینه ماش نام منطقه ای است که دریاچه در آن قرار گرفته است و به همین علت نام آن را ماش گذاشته اند. شنا و قایقرانی بعضی از تفریحاتی است که در این مکان می توان از انجام آن ها لذت برد. اطراف دریاچه نیز برای پیک نیک به همراه خانواده و قدم زدن بسیار مناسب است.

7- موزه دولتی لاور ساکسونی | Lower Saxony State Museum

شهر هانوفر پر از موزه های تماشای است که از تماشای آنها هرگز خسته نخواهید شد، یکی دیگر از این موزه ها، لاور ساکسونی است که موزه ای دولتی به شمار می رود و در آن مجموعه ای از نقاشی ها و مجسمه های قرون وسطایی دیده می شود و تا قرن بیستم مجموعه هایی باستانی، تاریخی طبیعی و بعلاوه قومی نیز در آن به نمایش داده شده است. در مجموع بیش از 20,000 اثر ارزشمند هنری و تاریخی در موزه لاور ساکسونی قرار گرفته است.

8- شهر قدیمی هانوفر | Hanovers Old Town

یک شهر قدیمی بزرگ در زمان جنگ جهانی دوم در هانوفر با خطوط باریک و تعداد فراوانی ساختمان نیمه چوبی قرون وسطایی وجود داشت که افراد فقیر زیادی تحت شرایط بدی در این شهر زندگی می کردند. این منطقه در زمان های دور به علت اینکه مرکز جرم و جنایت به شمار می رفت مردم از آن دوری می کردند اما در حال حاضر این شهر به یکی از شهرهای توریستی هانوفر تبدیل شده و از آن می توان به عنوان جاذبه های گردشگری هانوفر نیز یاد کرد. برای داشتن یک تجربه کامل از شهر قدیمی هانوفر دست کم باید یک تا دو روز زمان بگذارید.

9- سالن اوپرای هانوفر | Hanover Opera House

همینطور که در حال خواندن جاذبه های گردشگری هانوفر هستید بد نیست بدانید که این شهر یک سالن اوپرای بزرگ هم دارد که میزبان بسیاری از اوپراهای حرفه ای می باشد و در جز درجه یک ترین سالن ها برای اجرای اپرا می باشد. هنرمندان بزرگی در این سالن به اجرای موسیقی می پردازند و سالانه افراد زیادی برای شرکت در اجراهای این سالن به هانوفر سفر می نمایند.

10- باغ هرنهاوزن | Herrenhausen Gardens

در منطقه ای به نام هرنهاوزن باغی به همین نام وجود دارد که از سه باغ دیگر به نام های برگارتن، جورجن گارتن و ولفن گارتن تشکیل شده است و تمام آن ها میراث پادشاهان هانوفر محسوب می شوند. این باغ نیز از معروف ترین باغ های هانوفر به شمار می رود و سعی کنید در سفرتان به این شهر حتما از آن تماشا کنید. بعلاوه توجه داشته باشید قصر هرنهاوزن که اخیرا بازسازی شده، میزبان موزه ای به عنوان نمایشگاه های مصنوعات و اسناد مربوط به دوران غنی باروک است.

11- بازار کلیسای سنت جورج و جیمز | Marktkirche

بازار کلیسای سنت جورج و جیمز که معمولا با نام Marktkirche شناخته می شود، کلیسای اصلی لوتری در هانوفر آلمان است. قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم میلادی باز می شود. این بنا در کنار تالار شهر به عنوان جنوبی ترین معماری سبک گوتیگ آلمان شمالی شناخته می شود.

12- تالار تازه شهر هانوفر | The New Town Hall in Hanover

تالاری در شهر هانوفر در 30 جولای 1913 به نام تالار تازه شهر هانوفر ساحته شده که بعد از 12 سال کار نیز ساخته شد. این بنا بی شک یکی از جالب ترین معماری های شهر هانوفر به شمار می رود. تالار تازه شهر و محوطه آن حدود 10 هکتار از زمین های این شهر را اشغال می نماید. ارتفاع بلندترین نقطه تالار برج آن است که به 100 متر می رسد و به تمام شهر اشراف دارد. برای بازدید از تالار تازه شهر هانوفر تورهای متعددی برگزار می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1836

به "12 جاذبه معروف و دیدنی شهر هانوفر در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 جاذبه معروف و دیدنی شهر هانوفر در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید