زمان صدور برگه های مالیاتی خانه های خالی اعلام شد

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران : وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه های مالیاتی برای کسانی که خانه های خالی دارند، صادر گردد.

زمان صدور برگه های مالیاتی خانه های خالی اعلام شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران ، محمد اسلامی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد اضافه نمود: بر اساس یکی از مواد قانون مالیات های مستقیم وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه های خالی و در عین حال مالیات ستانی استفاده کند.

وی اظهارداشت: این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان ها را در کشور ندارد چون اراضی را واگذار می نماید بنابراین تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی انتها کار بیشتر در حوزه شهرداری ها، دهیاری ها و سازمان ثبت اسناد و املاک واقع شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهمن ماه سال گذشته سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است اما این سازمان معاذیر قانونی دارد.

وی اضافه نمود: متاسفانه برای هر کاری در کشور یک سری موانع را خود قانون به وجود می آورد آن هم اینکه بعضی دستگاه ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به دستگاه ها و سازمان های دیگر منع قانونی دارند.

اسلامی اظهارداشت: با توجه به اقدامات و کوشش های انجام شده به زودی این معاذیر قانونی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز به موازات بارگذاری اطلاعات لازم را در این سامانه آغاز نموده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه های مالیاتی برای کسانی که خانه های خالی دارند، صادر گردد.

وی اضافه نمود: خانه های خالی متعلق به هر فردی که باشد سرمایه ملی محسوب می گردد.

اسلامی بیان داشت: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجوددارد که اگر این واحدها در بازار عرضه شوند بی تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کارها بوجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی شاید عدد بزرگی به لحاظ مالیاتی نباشد ولی عدالت اجتماعی در پرتو این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه حوزه مسکن حوزه حقوق خصوصی است، گفت: طبق قوانین موجود کشور اگر مالک و مستاجر سر اجاره به اشکال بربخورند دادگاه بین آن ها حکمیت می نماید.

وی اضافه نمود: قیمت های که در بازار مسکن اتفاق می افتد ربطی به عرضه و تقاضا ندارد.

اسلامی اظهارداشت: افزایش قیمت مسکن در اختیار بخش مسکن نیست بلکه بازارهای موازی هستند که بر این بازار تاثیر می گذارند.

وی ادامه داد: دولت جامعه هدفی را که به موجب قانون وظیفه دارد مورد پشتیبانی و حمایت قرار دهد قشر متوسط به پائین جامعه (دهک هفت) است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارتخانه مزبور به وفور زمان در اختیار این افراد قرار داده تا در طرح ملی مسکن ثبت نام نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: سرجمع یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت نام نموده اند.

اسلامی بیان داشت: چند استان در کشور وجود دارد که بالای 70 درصد ثبت نام نمایندگان منزل مسکونی دارند یا از تسهیلات مسکن (زمین، مسکن و وام مسکن) استفاده نموده اند.

وی ادامه داد: استانی داریم که 77 درصد و استانی داریم که 29 درصد از ثبت نام نمایندگان در طرح ملی مسکن ریزش داشته اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین ریزش ثبت نام نمایندگان در این طرح 50 درصد است یعنی 800 هزار نفر در کشور داریم که باید صاحب خانه شوند.

وی اضافه نمود: برای این 800 هزار نفر برنامه ریزی شده و این افراد با در اختیار قرار دادن زمین یا متصل کردن به پروژه های اقدام ملی مسکن تحت پوشش قرار می گیرند.

اسلامی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان منعقد نموده است.

وی گفت: فهرستی که این وزارتخانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده 175 هزار نفر است که با پالایش و غربالگری انجام شده طبق مولفه های قانونی 75 هزار نفر واجد شرایط و 100 هزار نفر ریزش داشته اند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: سرجمع یک میلیون واحد مسکونی در هدف کمی این وزارتخانه برای امسال قرار گرفته که 800 هزار واحد برای مناطق شهری و 200 هزار واحد برای مناطق روستایی است.

وی اظهارداشت: در بیشتر شهرهای کوچک و متوسط زمین بصورت گروهی در اختیار افراد قرار می گیرد و یک مجری ذی صلاح و سازمان نظام مهندسی بصورت مشترک برای احداث اقدام می نماید و جایی که پروژه ساختمانی آغاز شده پروژه به متقاضیان معرفی می گردد.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که 400 هزار واحد مسکونی از کجا آمده است، گفت: پروانه های که در چهار سال گذشته صادر شده و منازلی که توسط مردم ساخته شده نزدیک به 300 هزار واحد بوده است.

وی اضافه نمود: بهترین زمان در کشور زمانی بوده که 900 هزار واحد در کشور ساخته شده البته پروژه های دولتی هم بوده که به این ساخت و ساز یاری نموده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه تکلیف قانونی برای دولت این بوده که سالانه فراوری 900 هزار واحد مسکونی (200 هزار روستایی و 700 هزار شهری) را برنامه ریزی کند.

وی یادآور شد: اگر این 700 هزار واحد شهری را از 300 هزار کسر کنید می ماند 400 هزار واحد مسکونی مورد احتیاج که باید ساخته گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 832

به "زمان صدور برگه های مالیاتی خانه های خالی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان صدور برگه های مالیاتی خانه های خالی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید