عشقی: کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می گردد

به گزارش بلندانیوز، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به طرح نهضت ملی مسکن که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، اشاره نمود و گفت: با توجه به معاملات مستمر سیمان و فولاد در بورس کالا، پروژه های این طرح به راحتی می توانند همه احتیاج خود به محصولات را در قالبی شفاف و به وسیله بازار سرمایه تامین نمایند.

عشقی: کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مجید عشقی به نقش بازار سرمایه در راستای یاری به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره نمود و گفت: در حال حاضر این محصولات در بورس کالا به صورت مستمر عرضه شده و قیمت آن ها کاملاً شفاف است و همه فعالان این حوزه می توانند محصولات مورد احتیاج خود را به وسیله این بازار خریداری نمایند.

وی ادامه داد: در حوزه سیمان سعی کردیم فرآیند صدور کد مشتریان را تسهیل کنیم که در این رابطه سازوکاری فراهم شد تا افراد به راحتی بتوانند به صورت آنلاین و با کد سهامداری اقدام به خرید سیمان از بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا نمایند.

عشقی گفت: کل سیمان فراوریی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می گردد و عرضه فولاد نیز در حال افزایش است، به طوری که در حوزه مقاطع فولادی فرایند رو به رشدی داریم و با عرضه کل زنجیره فراوری فولاد در بورس کالا شاهد رونق فراوری در صنعت فولاد خواهیم بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که قطعی گاز صنایع در زمستان چه تاثیری در فعالیت شرکت های سیمانی و فولادی خواهد داشت؟ گفت: یکی از معضلات صنعت سیمان و فولاد قطعی گاز در زمستان است، زیرا گاز به مقدار ای که هم احتیاج خانگی را جواب دهد و هم جوابگوی احتیاج صنایع باشد وجود ندارد؛ بنابراین ممکن است به صورت مقطعی قطعی گاز صنایع را ببینیم.

وی تاکید نمود: نکته مهم این است که بعضی صنایع از سوخت های جایگزین استفاده نمایند، به همین علت امیدواریم قطعی گاز کمترین آسیب را به صنایع بزند البته این آسیب در تابستان نیز به علت قطعی برق وجود داشت، ولی شرکت ها با وجود تغییراتی که در سودآوری داشتند، اما درنهایت گزارش های مطلوبی را به ثبت رساندند.

لازم به ذکر است، طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح هایی است که در کنار دیگر اقدامات و تصمیمات دولت سیزدهم، به عنوان طرحی کلان با حمایت مجلس و تصویب قانون جهش فراوری مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

بر این اساس دولت سیزدهم طبق وعده های داده شده احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را به عنوان اصلی ترین سیاست خود در حوزه مسکن معرفی نموده است و برای اجرای آن راهکار های مناسبی را در قانون از جمله راه اندازی صندوق ملی مسکن و افزایش تسهیلات متناسب با قیمت واحد های مسکونی در نظر گرفته و برای اجرایی شدن آن ها نیز اقداماتی را به انجام رسانده است.

بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز آغاز به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر نمایند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد.

در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک های نخست تا سوم شرکت نماینده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

در تهران برای ساخت واحد ها تا 450 میلیون تومان تسهیلات به افراد و خودمالکان پرداخت می گردد و این رقم در روستا ها 250 میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحد های روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1777

به "عشقی: کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشقی: کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید