رونق بازار لوازم خانگی دست دوم زیر سایه گرانی ها

به گزارش بلندانیوز، رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان از رونق بازار لوازم خانگی دست دوم به علت گرانی کالاهای نو اطلاع داد و گفت که بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری می شوند، اول لوازم صوتی تصویری و یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی مثل مبلمان و سرویس خواب در اولویت های بعدی هستند.

رونق بازار لوازم خانگی دست دوم زیر سایه گرانی ها

داود عبدالهی فرد در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به علت گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی، گرایش مردم به خرید اثاثیه دست دوم از سمساری ها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد مردم به خرید محصولات دست دوم روی آورده اند، گفت: البته اثاثیه دست دوم هم در پی گرانی لوازم خانگی نو دستخوش تغییراتی شده و اقشار ضعیف جامعه نمی توانند، لوازم خانگی دست دوم را مقرون به صرفه تهیه نمایند.

به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری می گردد، اول لوازم صوتی تصویری و یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی مثل مبلمان و سرویس خواب در اولویت های بعدی هستند.

عبداللهی فرد درباره آسیب های ناشی از کرونا به این صنف هم اظهار کرد: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها، صنف سمساران هم متحمل آسیب های جدی شد، چرا که با شیوع این ویروس، خانواده ها به علت ترس از ابتلا به کرونا به ندرت اجازه ورود افراد غریبه به خانه خود را می دهند.

البته به گفته وی آسیب اصلی به این صنف به علت کرونا نبوده، بلکه به خاطر فعالیت اپلیکیشین های مجازی بوده که محور فعالیت شان در راستای خرید و فروش اجناس دسته دوم تعریف شده و فعالیت آن ها باعث ریزش چشمگیر اعضای صنف سمساران شده است. اما افزایش تمایل مردم به کالاهای دست دوم به علت گرانی، نتوانسته آسیب های ناشی از کسب و کارهای مجازی را جبران کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1576

به "رونق بازار لوازم خانگی دست دوم زیر سایه گرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار لوازم خانگی دست دوم زیر سایه گرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید