روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد

به گزارش بلندانیوز، ایرنا نوشت: یک منبع اطلاعاتی در وزارت دفاع روسیه اعلام نموده است که پدافند موشکی آمریکا چندان کارایی ندارد چرا که نتوانست از آرامکو بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان دفاع کند.

روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با استناد به منبع خود در وزارت دفاع روسیه که نامی از وی برده نشده است، نوشته است: پدافند هوایی آمریکا به دلیل کارایی پایین سامانه های دفاع هوایی خود در عربستان سعودی نتوانست حملات یمنی ها به تاسیسات نفتی را دفع کند.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های بقیق و خریص در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی 50 درصد از فراوری و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.

ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای سوء استفاده از حملات اجرا شده به مرکز نفتی آرامکو عربستان برای افزایش تنش با ایران به شکلی که آمریکا به دنبال آن است را غیرسازنده خواند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام نموده است که کشورهای منطقه و بازیگران خارجی باید از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری نمایند.

الکسی فننکو رئیس مرکز امنیت بین المللی دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.و) بزرگترین دانشگاه روسیه نیز گفته است که عربستان در جنگ یمن گرفتار شده و حادثه آرامکو یک بار دیگر این واقعیت ناگوار را به ریاض نشان داده است که باید هر چه زودتر به جنگ در یمن سرانجام دهد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 129

به "روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید