خبرنگاران دومین آزمون مهارت های زبان فارسی در گرجستان برگزار گردید

به گزارش بلندانیوز، باکو -خبرنگاران - دومین آزمون سنجش مهارت های زبان فارسی (سامفا)) ویژه فارسی آموزان در سراسر دنیا روزجمعه همزمان در داخل و خارج از کشور با همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و سازمان سنجش آموزش کشور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان طی دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید.

خبرنگاران دومین آزمون مهارت های زبان فارسی در گرجستان برگزار گردید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، حمید مصطفوی رایزن فرهنگی کشورمان درجمع شرکت کنندگان آزمون با اشاره به روابط فرهنگی و ادبی ایران و گرجستان، نقش موثر ایرانشناسان و دانشگاهیان گرجی را در برقراری و تحکیم این روابط مهم و تاثیرگذار دانست.

مصطفوی با اشاره به این که کرسی زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه دولتی ایوانه جاواخویشویلی تفلیس به سال 1918 میلادی بر می گردد که یکی از قدیمی ترین کرسی های ایران شناسی در منطقه قفقاز می باشد ،اضافه نمود: این کرسی به همراه کرسی های زبان فارسی و ایران شناسی دانشگاه های کوتایسی ، ایلیا و گرجستان در طول سالیان گذشته در جهت تکاملی راه خود را پیموده اند و این جهت گیری همچنان با موفقیت ادامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد درسایه همکاری و هم اندیشی در زمینه گسترش آموزش زبان و ادبیات فارسی، توسعه مطالعات ایران شناسی و تربیت ایران شناسان جوان کارآمد، چارچوب های درست و منطقی برای تعامل دانشمندان ایران با ایرانشناسان گرجی درعرصه های مختلف فراهم گردد .

رایزن فرهنگی با اعلام این خبر گفت :در این آزمون 10 دانشجوی رشته زبان فارسی و ایران شناسی از دانشگاه های مختلف گرجستان در دو بخش عمومی و دانشگاهی شرکت کردند.

مصطفوی اضافه نمود : در آزمون میزان تسلط فارسی آموزان گرجی، در چهار مهارت گفتاری، نوشتاری ، شنیداری و قرائت مورد سنجش نهاده شد و شرکت کنندگان برتر در این آزمون در اولویت استخدام در شرکت های ایرانی قرار دارند .

وی همچنین یادآور شد: این آزمون برای دومین بار است که با همکاری رایزنی فرهنگی در تفلیس برگزار می گردد و با استقبال فارسی آموزان گرجی همراه می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1239

به "خبرنگاران دومین آزمون مهارت های زبان فارسی در گرجستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین آزمون مهارت های زبان فارسی در گرجستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید